Gå til innhold

Kristin Halvorsen skrur opp bensinavgiften

Share

Anbefalte innlegg

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=511115

"- Det er tre grunner til at vi ikke reduserer avgiften. En reduksjon av avgiften vil føre til at vi får mindre penger til å bruke til andre formål som utdanning, helse og eldre. For det andre har økningen en miljøeffekt og for det tredje er avgiftsøkningen en del av klimaforliket, svarte Stoltenberg."

CO2 utslipp er jo svaret til alt! Enda det er store spørsmål om det faktisk har noe å si på klimaet (Noe jeg er brennsikker på det ikke har).

Men hvorfor ta kreve avgifter på bensinen for utdanning, helse og eldre? Jeg betaler vel nok skatt til det? Hadde bensinavgiften gått utelukkende til å forbedre og vedlikeholde det norske veinettet så skulle jeg heller bitt tenna sammen og betale 17kr literen

Men som nevnt tidligere så er kollektivtilbudet utenfor verdens navnle begrenset, ikke bare begrenset, men nærmest fraværende. Norge, - kommuniststaten vi bor i må ikke bli ødelagt av de rødgrønne, hva tror dere skjer om de vinner neste valg? Jo, da setter de virkelig inn støtet og da skal dere få se en bensinpris på langt over 17 kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

min personlige mening er at til syvende å sisst så kommer norge til å prise seg ut på alt, 17 kr bensin, hvor mange turister gidder å betale for å reise nordover f.eks, ola dunk vil ha mye mer i lønn p.g.a. høyere avgifter, priser i industrien blir enda dyrere enn dem allerede er, og det blir mer vanlig å fase ut det en kan til utlandet... p.g.a. høy driftskostnad så kan kristin halvorsen og gjengen sitte igjen å 'fyre seg skeive' på stortinget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skjønner vel at hun har driti seg loddrett ut, når det blir valg igjen! :) Og kanskje hun begynner å tenke litt, når hun kjøper melk til 50 kroner literen, og ikke skjønner hvorfor!

Hun er vel "subsidiert" så hun kommer nok ikke til å klage. Begynner vel bare å kjøpe melken i stortingskantinen for en slikk og ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det stiger mye mere en det allerede har gjort her skal vi ikke se bort ifra at det blir stopp i Transport brasjen..

Mangen Lastebiler vil bare stoppe og då stopper alt litt etter litt..for se ka Kristin sier då..

Folkens stem Frp..ikke sikkert alt di sier er bra men di har aldri fått prøvd seg..så eg er veldig villig til og gi di en sjangse..

Det kan da umulig bli verre en det allerede er her i dette lande vel??!

Helt enig. Takhøyden er nådd og nå må noe skje umiddelbart. Tar vel ikke lange tiden før samtlige av lastebilene og yrkeskjøretøyene i Norge stopper. Da tar det drøye uken før matbutikker er tomme for varer og så fort bilene har stoppet begynner både Stoltenberg og Halvorsen å svette under bena.. Jeg må ærlig innrømme og si at jeg gleder meg til det skjer..!

Som om ikke bensinavgiften var nok, så kommer jo de nye bompenge-satsene f.o.m 1 Juli hvor lastebiler må betale 60 (!!) kr. pr passering. Passerer man bommene 10 ganger i døgnet som man fort gjør vil det si 600kr pr. dag i bompenger. Og med 22 arbeidsager pr. måned blir det en utgift på 13200kr i BOMPENGER HVER MND! Og det er jo forbrukerne som blir rammet av dette også i form av dyrere ting.. Vi lastebilsjåfører skal jo ikke sitte igjen med denne regningen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen

Helt enig, og det er ikke kun Transport bransjen dette rammer.

Dette kommer til å gi en kunstig høy inflasjon, og inflasjon er så absolutt noe Norge ikke trenger.

Men dere er dem som rammes hardest av alle, spesielt dem som har langtids kontrakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er vel "subsidiert" så hun kommer nok ikke til å klage. Begynner vel bare å kjøpe melken i stortingskantinen for en slikk og ingenting.

At Kristin Halvorsen er "subsidiert" er en underdrivelse... stortingsrepresentanter har kun 12 års opptjeningstid for å få full pensjon (dvs. 3 hele perioder på Stortinget). Etter 12 år på Stortinget kan man heve 2/3 av stortingslønnen resten av livet... og stortingslønnen før div. tillegg og fradrag mener jeg er 612000 kroner for 2008. Så hvis du som Kristin Halvorsen blir valgt inn på Stortinget som 29 åring (hun er nå 48 år gammel) er du rimelig priveligert. Jeg oppfatter ikke Kristin Halvorsen som en kvinne av folket, men derimot som en del av en økonomisk og politisk elite. Jeg tror også at hennes SV medlemskap mer er en gammel vane enn aktuell politisk oppfatning. Hun har under alle omstendigheter ingen problemer med en bensin/dieselpris på 30 kroner literen eller mer... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er de dere klager etter? er sikker på at nesten halvparten av dere stemte sosialistisk ved forrige valg(ifølge statistikken)... har valgt denne galskapen sjøl...

Que... jeg har aldri og kunne aldri finne på noe så til de grader kortsynt som å stemme på et sosialistisk parti... no way... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er de dere klager etter? er sikker på at nesten halvparten av dere stemte sosialistisk ved forrige valg(ifølge statistikken)... har valgt denne galskapen sjøl...

Jeg skal IKKE ha noe skyld for denne galskapen. Jeg skulle heller stemt kystpartiet enn SV!! Alt er bedre enn SV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin Halvorsen skulle vært satt ut som bamsemoms på Jan Mayen! Det ludderet gjør ikke annet enn i lyve folk midt i fleisen. Et menneske med mindre bakkekontakt og gangsyn finnes ikke. Beklager ordleggingen, men jeg blir så inn i helvette provosert av den kjerringa. Folk som stemmer SV burde stikke fingeren i jorda og se hva slags maktsyke, innholdsløse individer det partiet inneholder. Uholdbart :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...