Gjest Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 Hey.. Morsomt emne.. Har selv en 320i touring, en e36.. og en simpel 520d touring, en e39.. Har chippet den sistnevnte, og det har blitt en morsom bil.. Om noen av dere i en e30 320-325i som ble frakjørt av en 520d touring i kveld... ja, den er "lett" tunet... morsomt.. Sekser er nydelig lyd av, og det blir sekser igjen, men diesel er morsomt når det drar så jævlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 Dette er en diskusjon som kan vare i det uendelige.. Jeg har personlige erfaringer med både 4'ere og 6'ere fra BMW og jeg må ærlig innrømme å si at jeg er mektig imponert over den siste 4'eren fra BMW.. Jeg kjørte lankjøring fra hytta og målte et forbruk på 0,42l/mila og dette er med en 2-liters dieselmotor som yter 177hk ved 4000 O/min og 350Nm ved 1750 O/min og atpåtil i en bil som veier 1.675 +. For min del kan neste BMW også være med en 4-sylindret motor. Jeg prøvde en E64 630i Cabriolet på BMW Karavanen og den skuffet meg faktisk. Til tros for at den hadde 272hk ved 6700 O/min og 320Nm ved 2750-3000 O/min trodde jeg faktisk at den skulle dra mere enn som så. Da ble jeg mer imponert over 118d med 143hk ved 4000 O/min og 300Nm ved 1750-2500 O/min.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Hva med en v8 diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Det var det jeg egentlig ville litt med topicen også, om 6er gir mer bunndrag enn en 4er eller kan man oppnå det samme effekt og momentkurvene med en 4er også?Har jo sett moment kurven på en v12 der deb har masse moment allerede fra 1000 rpm.. Edit: Hansh Sikker på at ikke 318 føles kvikkere fordi e39 også er tyngre da? Kan jo hende det er litt slappe kammer på 2l sekesern, med litt kvassere så hadde den sikkert vært litt mer sportslig den og. Synes ikke m20b2oen i min e30 er noe spessielt lat i forhold til andre 2l biler, hvertfall ikke fra samme årstall. Min E39 veier bare 45 kg mer så tviler på at det spiller særlig inn. Den (E90) føles nok kjappere delvis pga. sportsunderstell som hjelper mye på responsen i tillegg til at motorelektronikken jobber raskere og bedre (regner jeg med). Den skal tross alt være 1,1 sek. raskere til 100. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Lyd så er 6er best, ingen tvil. Men den BMWen jeg har kjøpt nå er jo dau som et esel. Ingen respons eller bånndrag før jeg passerer 4000rpm. Drikker supper gjor den og. Litt feil å dra VAG inn her, men min passat stasjonsvogn fullassa med anlegg har jo mer bånndrag og gamp en BMW. Og dette er en sliten 2liter 8v. Så når jeg skal herje og kose meg så er det Passat. Skal jeg kjøre langt og slappe av så er det BMW. Ironic? Maybe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B3KK15 Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Lyden i 6'ern er hvert alt negativt det er mulig og grave opp =P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 åssen motor sitter i en 93 mod E30 318is touring? M40? rekke 4 vet jeg, driver å vurderer å kjøpe en 318is touring nå se og selge\fikse opp 320'n. er jo mer hk i IS'n så går vell litt bedre, men hvis det er motoren som det er mye problemer med så vurderer jeg å droppe det heller motoren som står i har gått 160k men bilen har gått 250k, så den har blitt byttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Jeg er blitt selvsagt forelsket i alle de gode gamle 6 til BMW:oops: , og neste gang jeg kjøper bil skal det bli en E30 eller E21 med 2,3 eller oppover, eller blir det E28 M30. MEN jeg ble faktisk imponert i lyden i min E30 316, når jeg først drog den opp i 6000+- på 2 giret (var det vel) når jeg øvelses kjørte med far min i passasjer setet. Da kom den deilige lyden , ble litt WHAAAT???!?!? Skulle ikke tru at en M10 hadde en slik lyd. Med bare 4 stempler og ikke 6, så var den lyden ubeskrivelig deilig for en 17 åring (snart 18) med sine jomfruelige ører. Som har grodd en del på youtube og sett en "del" (alt) av som er av 6' re. Så syns faktisk at M10B18 2BE'en varvet en veldig god lyd, til å være så daff. MEN SOM KONKLUSJON SÅ ER DET INGEN TVIL AT BMW's 6'ere HAR EN UBESKRIVELDIG DEILIG LYD SOM NESTEN IKKE KAN BESKRIVES :whoa: ! Så når det gjelder lyd er jo 6'ere best også når det gjelder bedre register fra bunn til topp. Ikke minst er jo 6'erne mye kjekkere å skru på når du tenker på at det er den god maskinen du skrur på i forhold til en 4'rer. Dette er i allefall min mening, og erfaringer (ikke så veldig mange) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Hvis du synes E30 316 har grom lyd har du ikke hørt mye. Noen synes det blir grom lyd av å borre hull i potta andre gjesper av en M3 med eisenmann. Folk er forskjellige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcfire Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Ang e36/e46 har jeg kjørt både 4'er og 6'er. Dommen er soleklar! BMW skal ha 6'er!! Lyden er uslåelig! Og er ene alene grunn nok til å skaffe seg sekser i mine øyne. Min m52b20 er riktignok (som det påpekes tidligere i tråden) avhengig av turtall for å frese, men får den det, synes jeg det går bra unna til å være en 2 liter med 150hk. Ikke minst er draget brukbart i høyere hastigheter... hvor 4'erne dauer helt ut. Bensinforbruket ligger på akseptable 0.7 på langkjøring, og litt under litern på småkjøring. Og ser vi litt på tall, er e36 320 med rekkesekser hakket raskere enn 318is i følge BMW på 0-100. Så om noen påstår en 4'er i e36 serien går bedre, har det utvilsomt sin forklaring i tuning eller slapp sjåfør i seksern. Benekter man dette, benekter man faktum oppgitt fra BMW... og det ser i grunn ikke så smart ut Lenge leve rekkesekser! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2008 BMW hadde ikke vært helt det samme uten sekser, det er helt klart Jeg har også funnet ut at min e30 320 ikke har så værst register etter den har passert 100km/t (har selvsagt aldrig kjørt i den hastighet her i Norge ettersom det ikke er lov ) i forhold til mye annet med lik ytelse, forbeholdt at du har rigktig gir. De fleste sier jo at BMW er ganske kjapp i forhold til andre biler i litt høyere hastighet, kan det være fordi at netopp sekseren er litt seigere? Synes også synd på alle som kjører 4er da hovedsaklig de fleste japser, volvo, saab, audi etc med bråkanlegg og tror de har så gromm lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 Syns det er ganske grom lyd i min M10 To dobble weber forgassere, kvasskam, grenrør og simonsannlegg hele veien bak. Fantastisk grom lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 Kan jo virke som dere er bra forelska i 6`ern men v8 eller v12 må jo være enda råere vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 tøffest lyd i 5'er og 6'er imo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet Juni 18, 2008 Share Skrevet Juni 18, 2008 Pån igjen med samme folka og samme argumentene for og mot det ene og det andre, tror det blir fred i midtøsten før vi blir enige om dette temaet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå