Gå til innhold

Haug523's Carputer prosjekt (Nye bilder 04.07)

Anbefalte innlegg

GPS antenna blir stående bak midterste nakke støtte, for de som lurer på hvordan det blir med varmetråder å GPS, så går det greitt da GPS benytter seg av Sirfstar 3 og den har ikke problemer med varmetråder.

7q63aod9nuqtf13sj1vg.jpg

Tror jeg ville anbefalt å prøvd sotespray på GPS-mottakeren slik at den ikke "lyser" så mye opp. Forteller litt mer hva slags system du har satt i bilen, og da mer utsatt for tyveri.

Anywho, bra prosjekt du har! :) Hva slags programvare skal du kjøre på dette?

Har selv planer om dette i min bil, og det blir da seendes ut slik foran:

Pict1892.jpg

Det har jeg ikke tenkt på, mulig jeg trekker noe stoff rundt den så den går i ett med interiøret.

ja det blir sånn foran hos meg og, av programvare blir det nok veksling mellom Centrafuse og Roadrunner, til GPS'en skal jeg bruke ett program som heter Sygic drive med Roadrunner, i Centrafuse er det GPS program som bruker samme kartene som destinator 6.

Noen som vet hvordan og hvor jeg kan få tak i Centrafuse eller Roadrunner uten virus eller? Har Prøvd å laste ned roadrunner, men var fullspekka med virus :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Stått litt stille i det siste dette prosjektet, men nå har jeg shoppet litt ting som skal inn i bilen.

EnGenius EUB-362 Usb Wlan mottaker, skal visstnok være noe av det bedre, den har tilkopling for ekstern antenne.

Rooftop GPS/Cellular/PCS/WiFi antenna

Griffin Powermate Usb sak for å justere lyden å mye annet.

Hauppauge! WinTV-NOVA-T-Stick-HD, DVB-T, USB2.0, Radio, HD-ready

Tenkte jeg skulle få radio med denne, men får kun inn Rikstv radio kanalene.

Så jeg leter litt etter andre alternativ , snuser litt på denne:

http://www.avermedia.com/avertv/Product ... spx?Id=293

+ en usb hub å noen kabler.

I tilegg har jeg bestillt meg nytt hovedkort, litt lite med ett Hk som kun støtter 1 Gb ram.

Her er det nye jeg har bestillt:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343447

17akogv92w8z16ldyvwb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GPS antenna blir stående bak midterste nakke støtte, for de som lurer på hvordan det blir med varmetråder å GPS, så går det greitt da GPS benytter seg av Sirfstar 3 og den har ikke problemer med varmetråder.

7q63aod9nuqtf13sj1vg.jpg

Tror jeg ville anbefalt å prøvd sotespray på GPS-mottakeren slik at den ikke "lyser" så mye opp. Forteller litt mer hva slags system du har satt i bilen, og da mer utsatt for tyveri.

Anywho, bra prosjekt du har! :) Hva slags programvare skal du kjøre på dette?

Har selv planer om dette i min bil, og det blir da seendes ut slik foran:

Pict1892.jpg

Det har jeg ikke tenkt på, mulig jeg trekker noe stoff rundt den så den går i ett med interiøret.

ja det blir sånn foran hos meg og, av programvare blir det nok veksling mellom Centrafuse og Roadrunner, til GPS'en skal jeg bruke ett program som heter Sygic drive med Roadrunner, i Centrafuse er det GPS program som bruker samme kartene som destinator 6.

Bruker ikke Map-monkey?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut det var bare gammle kart til Mapmonkey.

Driver foressten å installerer Xp på mitt nye HK nå, VIA EPIA-SN18000G med 2gb ram, merket mye bedre respons da ja.

Desverre så utviklet det så mye varme at det streiket når jeg hadde det i Voom kabinettet så da blir det uten kabinett, blir uansett skjult baki der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På carputeren jeg hadde brukte jeg Microsoft Autoroute, dette fungerte veldig bra. Det finnes en app(?) til RoadRunner som lar deg implementere den amerikanske utgaven av Autoroute (Streets & trips eller noe slik), litt fiksing på noen tekstfiler der, så fungerer den fint med Autoroute. :) Autoroute har veldig bra kartdata over Norge og det sentrale Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På carputeren jeg hadde brukte jeg Microsoft Autoroute, dette fungerte veldig bra. Det finnes en app(?) til RoadRunner som lar deg implementere den amerikanske utgaven av Autoroute (Streets & trips eller noe slik), litt fiksing på noen tekstfiler der, så fungerer den fint med Autoroute. :) Autoroute har veldig bra kartdata over Norge og det sentrale Europa.

Har autoroute også ja, men jeg har funnet ut at GPS'en i Centrafuse passer ypperlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt litt lite bilder i denne tråden men det kommer, satt foresten å så på Rikstv kanalene i bilen i sted, får desverre kun de åpne kanalene da jeg ikke har abonnemang.

Wlan adapteret funker knall, får inn mine foreldres ruter ca 1-2km unna og da er det ikke fri sikt, får ikke nok signal til å kople meg på men alikevel bra vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Blir bra dette :)

Har satt opp akkurat samme oppsett i min nå, kjempe fornøyd,

skjerm, lilliput 7" indash

Karbinett: OEM VOOMPC2 Enclosure

Strømforsyning: M2-ATX 160W output 6-24V

Hovedkort: VIA EPIA-EX15000G, 1500Mhz, Mini-ITX,

Ram: KINGSTON 1024MB, 533MHZ DDR2 DIMM

Hardisk: Hitachi 160GB 7200RPM 16MB SATA

Trådløst nettverk: LINKSYS Wireless-N USB draft-802.11n

Tastatur (midlertidig): MICROSOFT Remote Mediacenter

Kjempefornøyd med dette.

Mangler bare GPS nå.

Hvilket bruker grensersnitt bruker du?

Bruker selv RoadRunner og d funker fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra dette :)

Har satt opp akkurat samme oppsett i min nå, kjempe fornøyd,

skjerm, lilliput 7" indash

Karbinett: OEM VOOMPC2 Enclosure

Strømforsyning: M2-ATX 160W output 6-24V

Hovedkort: VIA EPIA-EX15000G, 1500Mhz, Mini-ITX,

Ram: KINGSTON 1024MB, 533MHZ DDR2 DIMM

Hardisk: Hitachi 160GB 7200RPM 16MB SATA

Trådløst nettverk: LINKSYS Wireless-N USB draft-802.11n

Tastatur (midlertidig): MICROSOFT Remote Mediacenter

Kjempefornøyd med dette.

Mangler bare GPS nå.

Hvilket bruker grensersnitt bruker du?

Bruker selv RoadRunner og d funker fjell.

Jeg bruker for øyeblikket Centrafuse, funker veldig bra synes jeg, var akkurat ute i bilen å la over 5000 sanger og det gjennstår ennda en del.

har også fått meg en aktiv antenne som går på 12V som jeg testet nå nettop, signalstyrken økte fra 30% til 80% så da kan jeg se Rikstv i bilen, skal ha inn ett Floppy Dtv kort i bilen også så jeg får inn Tv2, er 1 mnd fri med Rikskanalene så det blir stilig, sitte i bilen å se på TV3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

En stund siden jeg har oppdatert denne tråden nå.

Har dessverre ikke noen nye bilder ennda, men har fått inn det nye HK

VIA EPIA-SN18000G, C7/1800Mhz, Mini-ITX, har også fått meg to sett med Focal Acess 130 A1 som skal inni, samtidig går jeg å lurer på en

ALPINE PDX-4.100 forsterker, har fått på plass en Dvb-T antenne for bakkenett, den fungerte ypperlig under testing helt til jeg skulle montere strøm på den og greidde å kortslutte den.

Ny ble bestillt men ikke montert ennda, samtidig har jeg en Floppy Dtv med kortleser og Tv2 kort som også skal inn i bilen.

Kommer nok til å gjøre en del fremover, men prioriterer først å fremst kjøkken oppussing for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Javell, ser at det begynner å komme seg :P

har selv fått GPS selv nå, og oppgradert anlegget, med Ground Zero front og baksett.

Har du hatt no problemer med dynamostøy du?

hvor har du lagt signalkablene?

jeg har lagt dem over hjulbrønnen på venstre side med de andre kablene, noe som resulterte i en helvetes piping når defrostinga (varmekablene) i bakruta ble skrudd på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javell, ser at det begynner å komme seg :P

har selv fått GPS selv nå, og oppgradert anlegget, med Ground Zero front og baksett.

Har du hatt no problemer med dynamostøy du?

hvor har du lagt signalkablene?

jeg har lagt dem over hjulbrønnen på venstre side med de andre kablene, noe som resulterte i en helvetes piping når defrostinga (varmekablene) i bakruta ble skrudd på.

Har lagt de samme plass som deg, fikk noe dynamostøy ja, men jeg har bare en sånn drittdårlig forsterker som jeg kjøpte på netthandelen til 200,- omtrent like mye futt i den som en vanlig Cd spiller, men har kjøpt nye høytalere nå og lurer litt på å kjøpe en Alpine Pdx 4.100 forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...