Gå til innhold

Hvordan Fotografere Bilen Proft?


tmice
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 844
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Antar D60 har en "crop-faktor" på 1,6, slik at en en 28mm på denne tilsvarer ca 45mm.

For å få litt skikkelig vidvinkel-feeling på bildene burde du ha en linse med helst 18mm eller lavere. Synes 18mm er litt lite på et kamerahus med 1,6 crop-faktor, men hvis dette er nok har du f.eks 18-50mm eller 17-70mm. Vil du ha skikkelig vidvinkel er jo dette et relativt rimelig alternativ:

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/pr ... plid=13991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer, hva sånn ca er instillingene på et bilde slik som dette? lang lukke tid, kort lukke tid? osv..sånn ca ca ca... forøvrig er dette typiske "speilrefleks" kamera bilder i mine øyne...

IntrigueDetail_24Jan2009_10.jpg

IntrigueDetail_24Jan2009_22.jpg

IntrigueDetail_24Jan2009_19.jpg

Fant tilfeldigvis tråden som disse bildene er hentet fra på e46fanatics.

Og trådstarter har start i tråden at de er tatt med Canon 5D og Canon EF 70-200mm f/2.8L IS linse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":10rri8mi]Til Canon er det hvertfall en 10-22mm linse som er helt rå. Nikon har sikkert noe tilsvarende.

Sigma lager en tilsvarende (finnes både til Nikon og Canon):

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/pr ... plid=13991

Den er riktignok ikke like lyssterk og Canon sin er faktisk svært bra, så jeg er tvilende til om denne er like skarp. Men den duger helt sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Gikk til innkjøp av Nikon D60 m/ AF-S DX 18-55mm f/3,5-5,6G VR sitt speirefleks for et par helger siden, og har prøvd og tatt et par bilder etter det..

Har ikke fått satt meg helt inn i alle funksjonene ennå, men kommer vel forhåpentligvis etterhvert :P

Ser en over her etterlyste vidvinkel linse til D60, og da er det Sigma sin som er veien og gå? Veldig lyst på vidvinkel, men nedprioriteres til jeg får feriepenger å rutte med hvertfall..

Disse er vel dem jeg er mest fornøyd med (av de få jeg har tatt)

hc5srekiq9hu8wq252f5.jpg

zie0vt67cc5b6fdaaz47.jpg

8epzycu9vd5oj9nnzfwc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til innkjøp av Nikon D60 m/ AF-S DX 18-55mm f/3,5-5,6G VR sitt speirefleks for et par helger siden, og har prøvd og tatt et par bilder etter det..

Har ikke fått satt meg helt inn i alle funksjonene ennå, men kommer vel forhåpentligvis etterhvert :P

Ser en over her etterlyste vidvinkel linse til D60, og da er det Sigma sin som er veien og gå? Veldig lyst på vidvinkel, men nedprioriteres til jeg får feriepenger å rutte med hvertfall..

Disse er vel dem jeg er mest fornøyd med (av de få jeg har tatt)

bilde1

bilde2

bilde 3

se her ja! :-) godt du fikk kjøpt deg du også...

på bilde 2, ser du alle kornene på døra? det kommer av at du har iso som er for høy i forhold til mørket... jeg skyter somregel kun med iso 100, med mindre det er lyst ute... så det virker som om du bare må få deg et stativ ^^ hehe

bilde 3 var kult, men skulle hatt litt lenger lukkertid, og lavere iso ^^ hehe... men ikke lett uten stativ ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...