Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

ALT du måtte finne i biltemas eller torshovs "styling" avdeling, kort og greit.

Men over til hva som er relativt fint, så er det ting som har vært levert orginalt en gang i tiden. Enten fra BMW selv, eller div tuning firmaer som Alpina og Hamann etc

Skrevet

Nono er:

*Lexus eller LED lykter på eldre modeller

*Alu vinger Eller vinger som ikke passer linjene på bilen

*Ballongdekk

*Krom Dørhåndtak

*Skvettlapper

*Styling uten linjer (feks. E46 M3 front på E36)

*Gule lykter på biler dette ikke passer på

*Radioantenne (slik som er en halvmeter lang)

*Dekkende streamer i ruta (Streamer med tekst KAN være ok)

*Krom Skiltplateholdere

*Alt som har med pusetrekk å gjøre

*Hengerfeste på en bil med styling

*Merkelige Dørpinner

*Klistremerker her og der

Skrevet

Rieger, Luma, Erebuni etc ser bare latterlig ut. Fullstendig NO for min del! Som regel passer det overhodet ikke inn med designet.

Det samme med krom-lykter, jalla-jallaklistremerker, strykebrett, neon, fronter en ikke klarer å presse ei CD-skive under osv osv. Listen blir uendelig lang.

Alpina, AC og lignende "fabrikkstyling" føler jeg liksom er mer ok så fremst bilen er en ekte Alpina. Men jeg vil ikke ha noe slikt selv.

Som representant for original-polizei mener jeg at den eneste akseptable styling er M!

Skrevet

Original Polizeien er så kjedelig at det er helt skummelt..

Tenk å kjøre rundt i kliss lik bil som alle andre *Grøss*

Det er lov å tenke i nye baner, dersom man greier å beholde linjene og formene til bilen.

Jiha For 15" felger og store speil..

Personlig mener jeg at "Alt kan forbedres... INGENTING som er originalt er bra nok i utgangspunktet.. Det er ett evig kompromiss mellom Kostnad og kvalitet."

Skrevet

Mye som er stygt, og som har blitt nevnt flere ganger, men synes det verste er styling som får en bil (uansett merke) til å se fullstendig ukjørbar, tung og klumpete ut. Slike stylingsett pleier i tillegg å bryte fullstendig med designet på bilen.. Ekstra bra blir det jo og når man kan se rett gjennom stylingen og ut gjennom felgene.

Kan ta med skrevende bakhjul (hadde vært bedre med ca. lik camber på alle hjul) og hjul som ser ut som de sitter fast oppi hjulbuene når jeg først er i gang..

- Men likte den E39'en tidligere i tråden!

Skrevet

Mange har nevnt Lexus-baklys, monsterfront, aluvinge og generelt bling. Og det er jeg helt enig i. Men det er noe annet jeg virkelig ikke skjønner at folk bruker penger på. Og det er styling som egentlig hører til en annen BMW-modell. Da passer ikke linjene sammen og det hele blir bare tull.

Eksempel: E39 M-front på E34:

image_5360_big.jpg

E60 M-front på E39:

image_10252_big.jpg

'

E46 M-front på E36: (Som en nevnte tidligere)

image_1736_big.jpg

Unødvendig, og IKKE fint!

Skrevet
Original Polizeien er så kjedelig at det er helt skummelt.. .

Aha... så BMW bygger biler med et kjedelig design. Tenk på det du... nye biler fra BMW er godkjent av selveste Obergruppenführer for originalitet i BMW.

INGENTING som er originalt er bra nok i utgangspunktet..

Jeg vil mene at svært lite som fraviker fra originalt er bra nok... alt for ofte vitner det dessverre mer om eierens dårlige smak og manglende kunnskaper.

Skrevet

Kan jo komme med noen eksempler på fæle feil på e36 :S

Dere kan jo komme med kommentarer på hva som er galt på disse om det er noen som ikke skjønner det :P

BMW-318iS-59148.jpg

BMW-model-79.jpg

styggbmw.JPG

bmw_E36_high_wing_spoiler.jpg

30102007001.jpg Chrome lykter er IKKE pent!

1169064810.jpg

bmwe36_revolutionstd_03_859.jpg Lexus lykter er satans verk!!!!

Skrevet
Original Polizeien er så kjedelig at det er helt skummelt.. .

Aha... så BMW bygger biler med et kjedelig design. Tenk på det du... nye biler fra BMW er godkjent av selveste Obergruppenführer for originalitet i BMW.

INGENTING som er originalt er bra nok i utgangspunktet..

Jeg vil mene at svært lite som fraviker fra originalt er bra nok... alt for ofte vitner det dessverre mer om eierens dårlige smak og manglende kunnskaper.

Dette blir jo bare tatt HELT ut av sammenheng.

"Det er ett EVIG kompromiss mellom KVALITET og KOSTNAD"

Kjøper du en Ford om det hadde vært polyurethanforinger på den? Neppe.. Men er de som regel bedre enn vanlige foringer? Som regel..

Og det er det som er hele poenget mitt. Originalt sett så må jo hele tiden kostnad gå på budsjettet til kvalitet..

"Vi KUNNE sett på større bremser, men det selger neppe noe mer"

"Vi kunne satt på høykvalitetsdempere, men selger vi flere biler av den grunn? Nei"

"Bredere dekk for bedre veigrep? Selger ikke mer biler for det. Tvert imot"

Er sjelden jeg legger meg opp i en diskusjon med Fredrik, men akkurat DEN kan egentlig ingen motsi. For det ER slik det er. Du monterer ikke saker på en bil som i utgangspunktet ikke fører til mersalg av bilen. De leker IKKE butikk disse guttene der nede... TRO du meg.. Med originalt her mener jeg ikke karosseriet.. Som regel er det her pengene ligger, for å få minst mulig "drag" slik at bensinforbruket går ned hver lille 0,01 ltr/mil de greier. Men greit det, neste gang skal jeg kjøpe meg ORIGINALE bmw dempere, for de er det så himla mye justeringsmuligheter for meg på :shock:

Og joda. Originalpolitiet er vel og bra det, i mange tilfeller. Men når man så konsekvent ikke er åpen for nye løsninger og linjer, så syns jeg øyyesynet blir litt for snevert.. Greit å være originalpoliti, men blir for dumt om man ikke kan se at enkelte løsninger kan være bedre enn de som kom originalt fra fabrikk..

Og når det kommer til smak, så er det en ikke-diskusjonssak. Smak er individuelt. Om det er god eller dårlig smak er opp til flertallet å avgjøre, og om du kun skal se på originalpolitiet som folk som aksepterer alt 100% originalt, så tviler jeg på at de er i flertall... :shock:

Skrevet

ser teddysen snakker om hengerfeste på biler som er styla.. og LETT att jeg skal montere hengerfeste på min m535i.. ingen ting er mere genialt enn ett hengerfeste! mest praktiske på hele bilen egentlig..

Skrevet

må si meg enig med Teddy her. ta f.eks E34, og for en utrolig forskjell det blir med bilstein/Eibach senk og noen skikkelige hjul som fyller hjulbuene. vil ikke si at den blir noe dårligere å kjøre heller av den grunn. ;)

ang. hengerfestet stemmer jeg for avtagbart.

Skrevet

Kan ikke se noen feil på den gule E36`en det vises bilde av lengre opp her. Vingen var mulig litt dominerende kanskje, men er det en M3 som det jo ser ut som, så synes jeg det er tøft. Fete felger også forresten ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...