Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv tatt og kontrollmålt på langturer med samme metode, og har egentlig ikke fått store avvik. Men om den gjennomsnittsmålinga mi (fra da jeg kjøpte bilen)er 100% korrekt er jeg selv litt i tvil om. Men den gir iallefall en pekepinn på fobruket.

Noen som veit hvordan computeren regner seg fram til gjennomsnittsforbruket?

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Beste metoden er å nullstille km telleren å se hvor mye drivstoff man må fylle for å få full tank igjen å regne ut det med antall km du har kjørt..

Gjort det med min å da kom jeg faktisk fram til 0,8 med vanlig kjøring..

Skrevet
Jeg har frest litt rundt i mine foreldres e90 318i, og jeg ble ikke skremt av forbruket.

De målte den på langkjøring til Sverige, og endte opp med et forbruk på 0,6.

Når jeg har kjørt den, har jeg med min kjøring hatt et gjennomsnittsforbruk på ca 0,7 ifølge kjørecomputeren. Og siden jeg er vant til å kjøre e30 325i, har gassfoten vært ganske hard ved kjøring av 318.

Det er en flott motor med bra bunndrag, og den føles ikke undermotorisert.

Det eneste jeg har å utsette på den, er at den har et veldig gjevnt drag, som blir litt kjedelig i lengden.

Vel... jeg har et noe annet syn på denne bilen og dens forbruk enn deg, men da har jeg også eid og kjørt denne bilen over 30.000 km på det meste av veier.

Min var en 06 model (129 hk versjonen) med manuell kasse og jeg hadde 19" på vel og merke.

Blandet forbruk var ca literen, mht langkjøring, var jeg aldri under 0.7l.

Motoren var utrolig lite inspirerende, lineær effektøkning, og støyet minst like mye som en I4 Diesel.

Økonomisk, tja, kjedelig - definitivt!

Tror jeg heller ville valgt 325i, en morsom konfigurasjon i disse diesel tider, for det er i tider da alle velger diesel, man egentlig skal ha baller til å velge noe annet og mer spenstig.

8)

Skrevet

I følge forbruksmåleren i vår bil ligger snittet normalt et sted mellom 0,9 og 1,0 alt etter hvor mye idioti som praktiseres her i byen i forbindelse med bybanebygging.. Nå i ferien har vi lagt mellom 0,8 og 0,9 (ingen køer). Forbruksmåleren pleier å stemme bra med virkeligheten.

Men uansett for å holde tråden her så er det jo også vesentlig å tenke på verditapet ved kjøp av ny bil, og der kommer vel fortsatt diesel best ut..

Skrevet
I følge forbruksmåleren i vår bil ligger snittet normalt et sted mellom 0,9 og 1,0 alt etter hvor mye idioti som praktiseres her i byen i forbindelse med bybanebygging.. Nå i ferien har vi lagt mellom 0,8 og 0,9 (ingen køer). Forbruksmåleren pleier å stemme bra med virkeligheten.

Men uansett for å holde tråden her så er det jo også vesentlig å tenke på verditapet ved kjøp av ny bil, og der kommer vel fortsatt diesel best ut..

Ja... idag gjør diesel det, men med en stadig økende dieselpris relativt til bensinprisen er det tvilsomt om dieselbiler beholder den fordelen... jeg tror ikke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...