roysin Skrevet August 17, 2008 Share Skrevet August 17, 2008 dette er krem vogn! masse effekt her ja ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet August 17, 2008 Share Skrevet August 17, 2008 Flott bil, mangler som sagt tidligere litt senking, samt fjerning av treverk, og chrome lister (bare min mening da) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 17, 2008 Share Skrevet August 17, 2008 Det var da som svarte! Hadde du bare drøyet med å sette på en del av utstyret på den forrige nå, så hadde du spart en del penger og tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 17, 2008 Share Skrevet August 17, 2008 Gratulerer! Enig med space over her, hehe Jeg ville brukt penger på M-front fremfor chip, da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet August 17, 2008 Share Skrevet August 17, 2008 Enig med Dr_S her nå. Styling fremfor chip når du nå har en 330 og er vane med 316. Så chip til året, og du har "ny" bil igjen I det interiøret der hadde jeg bare lakket listene pianosvarte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet August 17, 2008 Forfatter Share Skrevet August 17, 2008 Vel... Da lyver kjørecomputeren da? Hmmm.... Når jeg skrev råkjøring, så mente jeg ikke kontant tulling, men en god gassing, etc etc.. Kanskje litt bykjøring også (ikke kombinasjon med råkjøring ), så står nu forbruket på 0,54L. Noen forklaring? Ja... les denne tråden i BMWCCN´s forum... Hmm... ble ikke helt stort klokere men... Anywho, så stoler jeg mer på kjørecomputeren enn dem som regner ut slik for hånd, med mindre dem tømmer tanken helt og kartlegger hvor mye som er i tanken, etc etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 17, 2008 Share Skrevet August 17, 2008 At 0,54 ved "grisekjøring" er drømmeforbruk tror jeg og. 0.54 er omtrent det jobbens V50 med 1,6 diesel havner på - på langkjøring! Måle forbruk er vel ikke verre enn å fylle helt opp - kjøre en eller annen distanse, fylle helt opp igjen og så regne ut.. Jeg stoler iallefall mer på det enn hva kjørecomputeren kommer med. Men uansett.. hvor mye har det egentlig å si..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet August 17, 2008 Share Skrevet August 17, 2008 Har kjørt en 530d som var tunet til ca 220hk, den kjørte jeg ekstremt pent å da viste den forbruk på 0,47 på mila, var riktignok manuell kasse, men brukte cruisekontroll flittig og klima selvfølgelig... At d spinner ja, diesel snurre.. Smokem sier jeg bare.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 17, 2008 Share Skrevet August 17, 2008 Hmm... ble ikke helt stort klokere men... Anywho, så stoler jeg mer på kjørecomputeren enn dem som regner ut slik for hånd, med mindre dem tømmer tanken helt og kartlegger hvor mye som er i tanken, etc etc. Poenget er at kjørecomputeren ikke viser korrekte verdier etter chipping/powerbox etc. Inge K´s forklaring virker plausibel der han mener at drivstofforbruket i en kjørecomputer beregnes ut fra luftmengden som passerer luftmengdemåleren, da dieselmengden som befordres v.hj.a. det fabrikkprogrammerte innsprøytningssystem vel følger luftmengden sånn noenlunde lineært (evt. med visse korreksjonsfaktorer, som ligger programmert i kalkulatoren, f.eks. avhengig av turtall, gasspedalposisjon o.a.). Manipuleringen som foretas av spinatboksen (les: chip/powerbox) klarer imidlertid ikke kalkulatoren å ta høyde for, da denne opererer utenfor input-/sensorområdet til bilens styringsboks. Denne teorien underbygges som nevnt i mitt innlegg også av mine observasjoner i en tidligere Citroën C5 2,0 HDi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 17, 2008 Share Skrevet August 17, 2008 Smokem sier jeg bare.. Ja, det ryker godt av disse oljefyrte bilene deres Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet August 17, 2008 Share Skrevet August 17, 2008 Gratulerer igjen ChrZZ. Du kommer vel til Våler? Slik at ikke [space] blir den eneste E46 Sedanen i år også . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 17, 2008 Share Skrevet August 17, 2008 Gratulerer så mye med en vanvittig herlig bil, chrzz.. Jeg både tror og rekner med at denne blir minst like grom som dine to tidligere modeller. Husker jeg prøvekjørte en E46 330xiAT før jeg handlet E60 520iA og det var en enorm bil. Og jeg er sikker på at dieselen er minst like morsom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 17, 2008 Share Skrevet August 17, 2008 Gratulerer igjen ChrZZ. Du kommer vel til Våler? Slik at ikke [space] blir den eneste E46 Sedanen i år også . Håper det kommer flere E36 touring også, jeg,var alene ifjor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet August 17, 2008 Forfatter Share Skrevet August 17, 2008 Hehehe! Takker takker folkens! Blir nok å ta det piano fremover nu ang bilen. Dvs, ikke bruke store summer, men kanskje bare litt her og litt der.. Ny girspak f.eks.. Standard er jo rene rørepinna (høye!) Spørs om det blir Våler gitt... Har kjørt ALTFOR MANGE ganger opp og ned til Tr.Heim denne våren (totalt tre ganger), så begynner å bli litt lei, kan man si.. Dessuten, Våler koster jo også penger... Såh, blir nok å slappe av her heime gitt.. Madammen er heller ikke så glad for at jeg bare *stikker av* så lenge.. Bilinteressert er hun heller ikke Jada jada, kall meg tøffel, men allikevel, bedre det enn å få madammen på nakken og få henne sur som en padde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 17, 2008 Share Skrevet August 17, 2008 Våler og Rudskogen får vi aldri lurt ChrZZ med på Bodde ikke dama di på sørlandet eller.no da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå