Azeton Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Skal ikke se bortifra at de plutselig en dag flytter den inn 70 sona Kunne ført til mange ekstrakroner rett i lommen på staten, det. For ikke å glemme talløse tråder på diverse diskusjonsfora, om hvor dumt det var å sette en fotoboks opp bare 10 meter inne i 70-sonen. Når du nevner dette med diskusjoner på bilfora, jeg syns jeg ser for meg montørene som sitter og leser disse trådene med iver for så og le seg skakk ihjel
Saltkjelen Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Overrasker meg ikke om de har "glemt" å sette opp et skilt. Er jo ikke akkurat den første fotoboksen i bunnen av en bakke. Står ofte der det er fint og oversiktlig, alt for lav fartsgrense gjemt bak et skilt. Poenget er selvfølgelig å tjene så mye penger som mulig. Hvis du tror at dette er tilfellet så tar du virkelig feil. Boksene i Rælingstunnellen er satt opp på grunn av alle ulykkene som har hendt. Vi kan jo alle takke idiotene som kjører som en tullk*k og driter seg loddrett ut i enden av tunellen / rundkjøringen.. Og til opplysning, det er skiltet i starten av tunellen!
Der Barockengel Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Verste er jo de boksene som står i oslofjordtunnelen. Jeg skjønner ikke poenget.. Akkurat som i f.eks Bømlafjordtunnelen. Forskjellen er at Oslofjordtunnelen har 7% stigning, Bømlafjordtunnelen har 8,5% - for å holde 80 forbi fotoboksene må midtpedalen brukes, også om man kjører i 3. gir.
hagenisse Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Bruk 2. da.. så kan du bruke turtallsperra til å bremse med.
Der Barockengel Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Når du nevner dette med diskusjoner på bilfora, jeg syns jeg ser for meg montørene som sitter og leser disse trådene med iver for så og le seg skakk ihjel He-he - litt lunsjpause underholdning må de jo ha. Skulle ikke overraske meg om den dagen kommer da vi har en tråd som diskuterer "hvilken dust er det som har plassert den fotoboksen akkurat der?" - bare for å se en ny bruker logge seg på med innlegget "Det er nok jeg, det."
316 Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Kan jo kjøre i førstegir gjennom tunnelen dere som har så j**** freske biler da!
Azeton Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Kan jo kjøre i førstegir gjennom tunnelen dere som har så j**** freske biler da! Jeg får ikke mer enn 65 i 1 gir på turtallsperra, å da senker man jo trafikken betraktilig..! Kanskje vi skulle opprettet en slik tråd, for og se om det kommer noen nye brukere?
316 Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Er ikke sikker på hvor langt 1. giret mitt går, men klarer da 99 på 2. Skal vel klare tunnelen på 1. da. Ja, det hadde nok dratt medlemmer. !
Christian Nyegaard Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Vel, ser ikke store problemet med et par bokser der nede, kan jo for en gangs skyld virke som et faktisk fornuftig sted å ha et par bokser. Aldri noe bra triks å dure inn i en rundtkjøring i 130.
Der Barockengel Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Bruk 2. da.. så kan du bruke turtallsperra til å bremse med. 80 km/h på andregiret er jo tøft nok det - men vet ikke helt hvor sportslig jeg føler meg i andregiret mens jeg kjører i kø etter en Primera nedover i en tunnel.
Lars89 Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Overrasker meg ikke om de har "glemt" å sette opp et skilt. Er jo ikke akkurat den første fotoboksen i bunnen av en bakke. Står ofte der det er fint og oversiktlig, alt for lav fartsgrense gjemt bak et skilt. Poenget er selvfølgelig å tjene så mye penger som mulig. Hvis du tror at dette er tilfellet så tar du virkelig feil. Boksene i Rælingstunnellen er satt opp på grunn av alle ulykkene som har hendt. Vi kan jo alle takke idiotene som kjører som en tullk*k og driter seg loddrett ut i enden av tunellen / rundkjøringen.. Og til opplysning, det er skiltet i starten av tunellen! OK. Du vinner. Har aldri kjørt der. Hørtes ikke ut som noe glup plass å kjøre fort nei. Er sikkert mange fotobokser som har en mening, men er mye malplasserte også (spesielt den jeg ble tatt i )
Dr_S Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Kjør uten skilt foran..det er 2500 i bot men du beholder lappen
Azeton Skrevet September 2, 2008 Skrevet September 2, 2008 Kjør uten skilt foran..det er 2500 i bot men du beholder lappen Prøvd ut, å må si at det fungerer overraskende godt! og penger spart om du absolutt skal rase bortover veien!
Saltkjelen Skrevet September 3, 2008 Skrevet September 3, 2008 Overrasker meg ikke om de har "glemt" å sette opp et skilt. Er jo ikke akkurat den første fotoboksen i bunnen av en bakke. Står ofte der det er fint og oversiktlig, alt for lav fartsgrense gjemt bak et skilt. Poenget er selvfølgelig å tjene så mye penger som mulig. Hvis du tror at dette er tilfellet så tar du virkelig feil. Boksene i Rælingstunnellen er satt opp på grunn av alle ulykkene som har hendt. Vi kan jo alle takke idiotene som kjører som en tullk*k og driter seg loddrett ut i enden av tunellen / rundkjøringen.. Og til opplysning, det er skiltet i starten av tunellen! OK. Du vinner. Har aldri kjørt der. Hørtes ikke ut som noe glup plass å kjøre fort nei. Er sikkert mange fotobokser som har en mening, men er mye malplasserte også (spesielt den jeg ble tatt i ) Ja, akkurat i Rælingstunellen er det fornuftig. Alle ungdommer grisekjører i tunellen på natterstider, så nå setter hvertfall fotoboksen en liten demper på det. Er enig i at det er mange bokser som er satt opp unødvendig, f.eks Vålerengatunellen..
Dr_S Skrevet September 3, 2008 Skrevet September 3, 2008 "Alle ungdommer grisekjører i tunnellen på nattestid" Du generaliserer ikke rent lite her da... Hva med alle drosjer, yrkessjåfører osv? Fotobokser har vel aldri hatt noe dokumentert effekt på dødsulykkene, kun på inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå