Gå til innhold

Trakasert av snuten:( *Drittlei nå!*


Rabies
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde Politiet brukt 15% av ressursene som er delegert til UP avdelingen så hadde Norge vært et ikke-grovkriminelt land. Helt sykt å se ressursbruken enkelte ganger. Her oppe var det en tulling av en 16åring som tente på og sprengte en bil, og var i full gang med bil nr to,. Joda, han ble overlatt til sin mamma så fort snuten hadde fått personalia. Dem skulle jo tross alt ha stort kontroll sammens med Statens V den dagen!! Så slik hadde dem ikke tid til :D........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1. En politibil satt på blålysa og tok u-sving midt i byn for å be meg skru av de tåkelysa (han kjefta skikkelig). Greit nok.

2. Jeg kjørte bittelitt fort en natt. Kjørte forbi en bil som sto på parkeringsplass utenfor matbutikk, denne svingte raskt etter meg. Jeg ble noe mistenkelig, men den hadde på tåkelys (!), så det kunne ihvertfall ikke være snut. Følte meg forfulgt.

Så jeg rykka fra den for å få litt avstand. Så kom den etter og la seg nærme igjen. Det irriterte meg at noen fulgte etter meg på denne måten, så jeg rykka fra den igjen. Den kom etter, og jeg holdt 100 i 60-sona. For at den ikke skulle ta meg igjen, så dro jeg på noe skikkelig ut av en rundkjøring, men da kom blålysa på...

Da følte jeg meg trakkasert. Men ble jeg det?

Tåkelystrikset likte jeg ihvertfall ikke...

Har hørt flere historier hvor sivilsnut racer med folk før de stopper dem.

Bl.a brukte de en Subaru Impreza. Hørt at det har kommet en styla bil

(audi?) i stavanger nå med sota ruter foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her oppe var det en tulling av en 16åring som tente på og sprengte en bil, og var i full gang med bil nr to,. Joda, han ble overlatt til sin mamma så fort snuten hadde fått personalia. Dem skulle jo tross alt ha stort kontroll sammens med Statens V den dagen!! Så slik hadde dem ikke tid til :D........

Holde storkontroll og skrive ut forenklede forelegg - inntekt.

Ta kriminelle med inn til avhør - utgift.

Hvis politiet er i ferd med å bli såpass kommersielle, er det kanskje bare et tidsspørsmål før noen lyse politikerhoder finner på å sette UP ut på anbud.:-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart politiet mangler ressurser, alle er jo opptatt med å stoppe deg 336mik. Ikke rart de krever risikotillegg og mer enn 320.000 i lønn heller... :lol:

Skal sies at de ga seg når jeg truet med å anmelde for trakasering.

Er vel ca 5 år siden de sluttet å plage meg på heltid,og har etter dette (for det meste) blitt stoppet med mer eller midre gyldig grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv sliti med politiet i grenland//telemark da jeg eide en 99 mod. audi S4. Blei stoppet hele 14 ganger på 3 uker, bare i Grenlands området. Skjønner fader ikke hva de driver med. Greit nok at bilen ikke var direkte lydløs med effektannleg, men de klaget aldri over lyden. Var bare "rutinesjekk" sa de hver gang... Og blei stoppet flere ganger av samme folk. Etter jeg kjøpte min ombygde m3 har jeg bare blitt stoppet en gang(dog i tenkisk!!!!`) Men kom meg jaggu ut av det uten problemer også. Idag kjører jeg en e36 325 TIC med møøøøe lyd.. Og UP har allerede sirkla rundt meg flere ganger idag.... Og jeg har ikke engang eid bilen i mer enn 24 timer...!

Skulle ønske de kunne bruke tiden på noe mer "fornuftig" sålenge jeg ikke er ute å leker bajas i trafikken etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres kjent ut...

For noen år siden kjørte jeg en bøllete Golf GTI 83 som dro skinnet av pølsa...

I løpet av 1 uke ble jeg stoppet 9 ganger,,,,,,,jeg jobbet nattskift den uken....

Siste gangen jeg ble stoppet sa jeg at nok fikk være nok, og forlangte tjenestenummeret til vedkommende.

Bilen min sto i såkalt "modus", dvs at de hadde stående ordre om å sjekke alle slike biler. Derfor ble jeg stoppet så ofte.

Av og til må vi lide for at ett eller annet rævhøl kjører lik bil som deg, men på feilside av loven.....

Sånn er det bare,

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv sliti med politiet i grenland//telemark da jeg eide en 99 mod. audi S4. Blei stoppet hele 14 ganger på 3 uker, bare i Grenlands området. Skjønner fader ikke hva de driver med. Greit nok at bilen ikke var direkte lydløs med effektannleg, men de klaget aldri over lyden. Var bare "rutinesjekk" sa de hver gang... Og blei stoppet flere ganger av samme folk. Etter jeg kjøpte min ombygde m3 har jeg bare blitt stoppet en gang(dog i tenkisk!!!!`) Men kom meg jaggu ut av det uten problemer også. Idag kjører jeg en e36 325 TIC med møøøøe lyd.. Og UP har allerede sirkla rundt meg flere ganger idag.... Og jeg har ikke engang eid bilen i mer enn 24 timer...!

Skulle ønske de kunne bruke tiden på noe mer "fornuftig" sålenge jeg ikke er ute å leker bajas i trafikken etc..

høh? :P aldri blitt stoppa her i grenland jeg, hatt lappen 3år ca, men ikke blitt stoppa. ikke engang når jeg kjørte forbi en uniformert bil ved gamle bommane :?

jo blitt stoppa 1 gang i tønsberg, men da møtte jeg politiet i en enveiskjørtgate :lol: og jeg kjørte feil vei. men slapp unna.

ps: e36 Tic? link til noe tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig problemet ?... Jeg er glad for at politiet gjør jobben sin og kontrollerer deg og meg i trafikken. Etter at vi hadde hatt et innbrudsforsøk hjemme spurte politietterforskeren oss om vi hadde observert fremmede i og rundt huset eller unormal interesse for huset fra håndtverkere, naboer, bud, venner/bekjente etc. En tyv kan være din nabo, din venn eller en annen som du minst av alt tror at kan ha en slik karriere. Så hvis politiet stopper alminnelige folk med alminnelige biler i trafikken og ikke bare personer med mørk hud... er alt som det bør være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også klart å bli stoppet 2 ganger på en dag med min e28 528i, men den skylda skal jeg ta på meg selv! :D

Det var en skikkelig prosjektbil der jeg hadde skiftet motor og mye annet, og som man vet så er det jo veldig stas å prøve bilen, helst før alle deler er montert (selvsagt ikke noe unntak for dette prosjektet)

Så motoren var på plass, fikk luftet kjølesystemet, skrudd på lamper foran (uten fangere og plastikk selvsagt, hadde jo ikke tid til det) og ut på veien for en testtur.. Skal nevnes att jeg bor temmelig landelig til, så trafikk er sjeldent noe problem her.. Dro i allefall ut på veien, fikk kjørt ett stykke før jeg ser en bil foran meg. Dette var da på ei lang strekke med god oversikt så jeg tenkte ikke på å slakke av da bilen foran meg så sånn passe harmløs ut, jeg ha heller tvert imot litt ekstra på så jeg hadde vel 130-140 forbi den bilen. Kort tid etterpå så ser jeg att den dukker opp i speilet mitt med ei rotorlampe på dashbordet, det viser seg altså att dette er lensmann i bygda på vei hjem fra jobb i sivilbilen sin og han lot seg ikke imponere :)

Stoppet på første avkjøring og fikk der en overhaling med maglighten i trynet (på dagtid???) og denne bilen ville han faen ikke se før den var ferdig, kunne ikke kjøre rundt med en sånn uferdig bil bla bla bla, tenk på alle myke trafikkanter og for ikke å snakke om farten jeg holdt! Jeg bare sa meg enig i alt han hadde å si og var ydmyk, jeg forsto tross alt att han var sint. Fikk en advarsel og han lot meg kjøre hjem..

Men nå til det flaue/kjedelige.. Jeg hadde jo ikke noen annen bil, og utpå kvelden så skulle jeg hatt noe mat (jeg hadde jo ikke gjort noe mer med bilen, det tenkte jeg å ta dagen etter) så jeg tok sjansen på å kjøre pent ned til butikken (3km maks) for å handle på kiwi.. Men samme lensmann var selvsagt på jobb igjen den kvelden, og han hadde sett att jeg parkerte på kiwi, og han regnet vel med att jeg skulle hjem igjen, så han sto å ventet på meg.. Ble igjen stoppet, og fikk samme overhaling som sist, og om han så meg EN ENESTE GANG TIL I DEN BILEN, så skulle han inndra førerkortet mitt :P

Jeg ble igrunn veldig skamfull, og kjørte ikke noe mer før den var i orden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Tromsø har vi en Audi og en Subaru Impreza WRX som liker å pushe andre biler til race før de buster deg.

De vanlige sjåførene av disse bilene er forsåvidt noen idioter også. Frekk, overlegen og bedrevitende.

Husker en gang jeg så Imprezaen var på spaning. Kjørte forbi rolig, snudde, kjørte forbi igjen og gjorde dette 8-10 ganger. Jeg smilte bredt og vinket like mye hver runde. Skal sies at de så rart på meg etter hvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Tromsø har vi en Audi og en Subaru Impreza WRX som liker å pushe andre biler til race før de buster deg.

De vanlige sjåførene av disse bilene er forsåvidt noen idioter også. Frekk, overlegen og bedrevitende.

Husker en gang jeg så Imprezaen var på spaning. Kjørte forbi rolig, snudde, kjørte forbi igjen og gjorde dette 8-10 ganger. Jeg smilte bredt og vinket like mye hver runde. Skal sies at de så rart på meg etter hvert :D

Ja, det var den imprezaen jeg tenkte på. Har vært der i mange år den?

Kan jo ikke vite om det er sant, men hørte at den racet i syk hastighet

ganske lenge før den satt på blålysa. Sikkert gøy for dem det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig problemet ?... Jeg er glad for at politiet gjør jobben sin og kontrollerer deg og meg i trafikken. Etter at vi hadde hatt et innbrudsforsøk hjemme spurte politietterforskeren oss om vi hadde observert fremmede i og rundt huset eller unormal interesse for huset fra håndtverkere, naboer, bud, venner/bekjente etc. En tyv kan være din nabo, din venn eller en annen som du minst av alt tror at kan ha en slik karriere. Så hvis politiet stopper alminnelige folk med alminnelige biler i trafikken og ikke bare personer med mørk hud... er alt som det bør være.

Ikke for å være frekk, men det der har egentlig ingenting med saken å gjøre. Her snakkes det om politibetjenter som provoserer frem fart bare for å få deg til å kjøre for fort. Politiet gjøre en strålende jobb når det er snakk om inbrudd osv, men noen av de kan være sleipe i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv blitt stoppet av Politiet "bare fordi de skulle sjekke papirene". Rart INGEN av mine venner har opplevd lignende. Jeg er den eneste som kjører BMW, så det er kanskje ikke så rart da.

Politi som fremprovoserer høy fart, bruk av ulovlig tåkelys og sotede ruter har ingenting i en Politibil å gjøre. Vi som bilister skal ikke la oss provosere, men hvorfor skal Politiet ha rett til å foreta seg ting vanlige bilister ikke har lov til uten at dem er under utrykning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har snuten begynt å plage meg mye når jeg er ute og kjører. De stirrer etter meg når jeg møter dem og de har stoppet meg flere ganger med blålys og sirener selv om jeg ikke har gjort noe som helst galt... :?

Jeg syntes egentlig dette er ganske provoserende, men de "skal visst bare sjekke hva jeg driver med" :roll:

Det har ikke de noe med :evil:

Noen fler som har samme problem?

Ved kontroll har man PLIKT til å svare på følgende:

-Personalia

-Jobb/Arbeidsgiver

-Samt hvilket ærend man er ute i

Utover dette plikter man ikke å svare, UANSETT HVA DE SIER!

Har selv blitt stoppet uendelig mange ganger uten grunn! Og ja, det er plagsomt i lengden, men desverre lite og få gjort noe med. Selvom de kanskje har en tøff/uhøflig tone, så regnes det ikke som trakassering, jeg har klaget, jeg har anmeldt, og ALLE sakene har blitt henlagt grunnet bevisets stilling, samt at "politiet har et krevende yrke, de må takle stort press, og dette kan resultere i en noe "stresset" væremåte", som bare må godtas av oss dødelige! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...