Gå til innhold

Sivile politibiler som ser ut som noe annet (under cover)


morteym
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

trodde politiet serverte bøter til dem som bruker parklys+tåkelys..

Her tror jeg de bare reagerer på det når det er mørkt - hvis de gidder i det hele tatt...

Her i Bergen er det vel mørkeblå/grå Volvo S60 og Ford Mondeo som er de vanligste sivilbilene, men har også blitt stoppet en gang av en sølvfarget Passat sedan med store felger og senk, og for noen år siden kjørte jeg forbi en 996 GT3 som hadde blitt stoppet av en E36, men vil tro den kanskje var privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett en sort A4 Avant (PP-registrert). Den X5'en har forresten ingen ting med UP å gjøre tror jeg. Antagelig bodyguard-biler. Står også 2 7-serier i parkeringshuset på Fornebu. Tror begge er tidligere statsministerbiler. (En E65 og en E38) Disse har begge mye blå-lys og utstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte rykter om at sivilpolitiet skulle begynne å leie skolebiler og/eller taxier her i tromsø for å buste folk -_- helt sinnsykt.

Og bare ved at ryktet er satt ut/funnet på og at folk holder det i live har de oppnådd en prevantiv virkning uten å ha kjørt en meter i noe som helst annet enn sine egne biler :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strekning Vestby-Ås har jeg sett 2005-2007 A4 St.vogn. sort med mørke ruter og S-Line pakke. Pleier å stå ved nedkjørsler til E6..

Høres kjent ut den Audien. Møtte en sort Audi A4 stv i full fart en gang, men det var i Hamarområdet. Fikk ganske sjokk da jeg så den blinkende lampa i fronten ja. :roll: Selvfølgelig med S-Line pakke, sota ruter og felger. (Ja, jeg rakk å få meg med det da jeg møtte den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strekning Vestby-Ås har jeg sett 2005-2007 A4 St.vogn. sort med mørke ruter og S-Line pakke. Pleier å stå ved nedkjørsler til E6..

Høres kjent ut den Audien. Møtte en sort Audi A4 stv i full fart en gang, men det var i Hamarområdet. Fikk ganske sjokk da jeg så den blinkende lampa i fronten ja. :roll: Selvfølgelig med S-Line pakke, sota ruter og felger. (Ja, jeg rakk å få meg med det da jeg møtte den)

Kjenner godt til denne audien! :P tilhører ski politidistrikt, ny i fjord. er en 2.0T Quattro, som går "litt" bedre enn hva disse bilene egentlig skal, spørs om det ikke er en sånn dødsbil chip i den gitt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en svart A4 B7 Avant m/s-line som har herja rundt i landet i sommer. Så den HVER dag når den var i Grimstad/Arendal. Alltid med blinkende lys bak en stakkars MC-fører/lokal helt.

Det med lysa er det en grunn til. Blir ikke veldig mye lys av tåkelys med mindre du har xenon i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til en burgunder Volvo S80 som "patruljerer" strekningen Kløfta - Nybakk.

En helt standard sedan med originale alufelger som gjerne kommer inn på storveien fra påkjøringsfeltet ved Borgen og henter inn biler før den enten stopper dem eller den snur i rundkjøringen ved Nybakk.

Har sett den flere ganger siste halvår, både på veien og stående i veikanten med blålys bak en og annen annen bil.

Svært leken bil/sjåfør som ganske sikkert bidrar med mer enn bensinpenger til statskassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...