Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
I god automote-tradisjon aller minste motoralternativ....

Fullstendig håpløs ting å si/skrive.

I cabben vi bygde var det turbomotor, der var det vi som bestemte motor. Fiksa også opp en Silvia s15 osv..

Selv om automote i all hovedsak har frem til nå så å si uten unntak dreid seg om styling og ikke motor.

Trenger ikke lang tid på å finne "feil" på bygget ditt heller og ting som jeg ikke liker, men kommer ikke med talentløse kommentarer av den grunn. Dette har ingenting med kritikk å gjøre, men bare gjøre ett tragisk forsøk på å kritisere automote.

KUNDENE SOM OFTEST OGSÅ I DENNE BILEN HAR BESTEMT UTGANGSPUNKTET SELV.

Fins vel 518 også om jeg ikke tar feil..

Sjekk fakta før du slenger med leppa tror jeg...

Skrevet

518 ble vel kun levert i E34(og eldre)..

Selv ville jeg mye heller hatt en 520 som såg ut som den i tråden, enn en 530/540+ som såg slik ut..

00756.jpg

Når det er kundene som velger bil som skal styles/bygges, så har det vel fint lite å si hva en gjeng på bimmers har å si angående motorstørrelsen..

Skrevet

Finnes ingen E39 518, men er uansett enig i at kundebilenes motor ikke er noe dere kan lastes for så lenge de ikke betaler for at den skal bli gøyere.

Skrevet

E39 kom ikke som 518.

Gjenngangstonen på automote-bygg ser typisk nok ut til å være 318, 520 etc. Men som jeg skriver ovenfor er det alltid unntak fra regelen. En bør ikke legge ut bilder av slike biler uten å forvente kritiske kommentarer.

Jeg bruker glatt 100.000,- ekstra på å kjøpe en skikkelig motorisert bil kontra å bruke summen på håpløs styling som gjør bilen ukjørbar. Skal innrømme at mye av det som har blitt publisert av bilder er svært pent, men fullstendig ubrukelig i mine øyne.

Bög-look på panseret hindrer belysning og ser fælt ut, drastisk senking og div spoliere/skjørt gjør bilen ukjørbar under vanlige forhold pga lav bakkeklaring, dekk- og felgdim henger ikke på greip og ødelegger kjøregenskapene. Når form prioriteres såpass langt forran funksjon blir det fullstendig skivebom for min del.

Mitt "bygg" er forøvrig 100% originalt som levert fra fabrikk, så der tror jeg ikke du finner mye å kritisere. Den får du i såfall rette mot BMW sentralt og ikke mot meg... ;)

Skrevet

Bra vi har forskjellig smak da :D

Jeg selv kunne aldri hatt en bil som var helt orginal fra fabrikken(med visse forbehold da), syntes mange biler er så triste å se på at jeg rett og slett hadde kvidd meg for å bruke penger på enkle ting som service og slitedeler bare for at jeg følte at jeg ikke satt igjen med noe, annet enn en A-B bil i god teknisk stand da.. :roll:

Skrevet

Småharry med det bad boy panseret, felgene også var litt mye.

Er litt små amatør bygg dette syns jeg, de tar alltid å tar den litt for mye ut, slik som felgene, det ser ikke veldig proft ut!

:cry:

Skrevet
E39 kom ikke som 518.

Gjenngangstonen på automote-bygg ser typisk nok ut til å være 318, 520 etc. Men som jeg skriver ovenfor er det alltid unntak fra regelen. En bør ikke legge ut bilder av slike biler uten å forvente kritiske kommentarer.

Jeg bruker glatt 100.000,- ekstra på å kjøpe en skikkelig motorisert bil kontra å bruke summen på håpløs styling som gjør bilen ukjørbar. Skal innrømme at mye av det som har blitt publisert av bilder er svært pent, men fullstendig ubrukelig i mine øyne.

Bög-look på panseret hindrer belysning og ser fælt ut, drastisk senking og div spoliere/skjørt gjør bilen ukjørbar under vanlige forhold pga lav bakkeklaring, dekk- og felgdim henger ikke på greip og ødelegger kjøregenskapene. Når form prioriteres såpass langt forran funksjon blir det fullstendig skivebom for min del.

Mitt "bygg" er forøvrig 100% originalt som levert fra fabrikk, så der tror jeg ikke du finner mye å kritisere. Den får du i såfall rette mot BMW sentralt og ikke mot meg... ;)

Er sikkert sånn att flertallet kundebiler ikke har den helt store motoren, men det er ikke "regelen". Da må jeg nesten spørre om du har "lista" over alle bilene som har rullett ut av automote?

Hva du liker av styling og ikke forblir helt uinteressant for min del, men den har i seg selv ingenting med kjøreengenskaper å gjøre. Om badlook eller böglook (Vannvittig kult ordspill, fantastisk kommet på) ødelegger belysning varierer nok mye på hvor mye de bygger ned, så er det nedsiden av reflektoren som fikser "langlyset" og da har man kurvelys til å lyse de første metrene foran bilen.. Og i mine øyne ser det bra ut!

Hva hjul angår lurer jeg på hvor mye du har kjørt med disse hjula for å komme med den uttalelsen?

For min del liker jeg å kjøre hvor jeg kjenner bakken godt og kombinasjonen senk å hjul blir på mange av bygga en sinnsykt morsom kombinasjon å kjøre. Selv om det ikke er noe særlig å kjøre på dårlige veier.

Men trenger egentlig ikke å diskutere styling osv med deg for dær har vi to fullstendig forskjellige syn.

Men syns bare du kan drite i å slenge dritt å heller komme med konstruktiv kritikk istedet.

Greit att du sier du ikke liker bilen, men ikke kritiser firmaet fordi kunden velger seg en bil..

Skrevet
Småharry med det bad boy panseret, felgene også var litt mye.

Er litt små amatør bygg dette syns jeg, de tar alltid å tar den litt for mye ut, slik som felgene, det ser ikke veldig proft ut!

:cry:

Ser ikke profft ut?

KRAUM!

Skrevet

Det er ikke mye det går an å skille seg ut her inne før en får det midt i trynet altså :roll: M-tech all the way (ikkje noe vondt å si om m-tech, men oppfinnsomt er det ikke) :lol: "The nail that sticks out gets hammered" passer fint her.

316-mafiaen har talt...

Siden man har 316 har man jo selvfølgelig ingen rett til å kommentere noen andre og være med i motor og stylingdiskusjoner. :roll: Er av og til som å være diskutere bil med en haug med 15-16årige gutter dette her (Det er tøft å skryte av å "kjøre svin", og hvem som har trimmet mopeden mest) :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...