Odd-M Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Mitt valg: Lyst interiør -> alu Sort interiør -> tre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Pen bil, mener jeg har sett den et par ganger her i byn.. Samme felgene og 535d vertfall Men hva slags oppgradering er det snakk om? Sjefen har en 335d coupe som det er satt ACS chip i, den har også mellom 320-330 hester, tror det er 326 eller noe.. Men den skal ha over 800nm! Har ikke kjørt noe annet med over 800nm som jeg husker, men jeg kan skrive under på at den drar noe styggelig. Fra 100 og oppover er det som et fyrverkeri! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Pen bil, mener jeg har sett den et par ganger her i byn.. Samme felgene og 535d vertfall Men hva slags oppgradering er det snakk om? Sjefen har en 335d coupe som det er satt ACS chip i, den har også mellom 320-330 hester, tror det er 326 eller noe.. Men den skal ha over 800nm! Har ikke kjørt noe annet med over 800nm som jeg husker, men jeg kan skrive under på at den drar noe styggelig. Fra 100 og oppover er det som et fyrverkeri! Over 800Nm i en 335d høres veldig mye ut. Det meste jeg har hørt om tidligere som jeg kan huske er 730Nm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 synes også dette høres mye ut, men var det han hadde blitt fortalt... Ikke vet jeg, utenom at den går styggfort! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 hørtes for utrolig til å være sant, men 700nm +/- er kanskje ikke umulig da kjør den på rulle da vel søreng eneste tallene jeg tror på er de som står på bremsepapir edit... sorry offtopic.... fet E60 foresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Over 800Nm i en 335d høres veldig mye ut. Det meste jeg har hørt om tidligere som jeg kan huske er 730Nm. 800 Nm er da ikke spesielt mye i 2008... selv en VW Touareg V10 fra 2002 har 750 Nm. Nei... da bør man heller kikke litt på bl.a Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series. 670 HK ved 5400 rpm og 1000 Nm mellom 2200 og 4200 rpm er rimelig rått. 0-100 Km/t går da også løs på kun 3,9 sekunder, men kanskje enda mer imponerende er 0-200 Km/t på kun 11 sekunder... topphastigheten er elektronisk begrenset til 320 Km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Over 800Nm i en 335d høres veldig mye ut. Det meste jeg har hørt om tidligere som jeg kan huske er 730Nm. 800 Nm er da ikke spesielt mye i 2008... selv en VW Touareg V10 fra 2002 har 750 Nm. Nei... da bør man heller kikke litt på bl.a Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series. 670 HK ved 5400 rpm og 1000 Nm mellom 2200 og 4200 rpm er rimelig rått. 0-100 Km/t går da også løs på kun 3,9 sekunder, men kanskje enda mer imponerende er 0-200 Km/t på kun 11 sekunder... topphastigheten er elektronisk begrenset til 320 Km/t. Nå tenkte jo ikke jeg generelt, men på 335d/535d spesielt. Dette er jo bare en 3 liters motor så den har såklart ikke så mye dreiemoment som de som du nevnte. Som nevnt så tviler jeg sterkt på at den 335d har over 800Nm (ikke det at jeg tror søreng farer med løgn). Som sagt så er det meste jeg har sett tidligere 730Nm, og det er jo et godt stykke til over 800Nm. Ble litt OT dette men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skands1 Skrevet September 24, 2008 Forfatter Share Skrevet September 24, 2008 Pen bil, mener jeg har sett den et par ganger her i byn.. Samme felgene og 535d vertfall Men hva slags oppgradering er det snakk om? Sjefen har en 335d coupe som det er satt ACS chip i, den har også mellom 320-330 hester, tror det er 326 eller noe.. Men den skal ha over 800nm! Har ikke kjørt noe annet med over 800nm som jeg husker, men jeg kan skrive under på at den drar noe styggelig. Fra 100 og oppover er det som et fyrverkeri! Bavaria som gjort oppgraderingen, og i papirene fra AC Schnitzer står det at de garanterer 680Nm, altså et minimum.. Men over 800 i en 335 hørtes nå veldig drøyt ut... Be han få den i en benk og få ut verdiene. Tviler på 800 stemmer i en "liten" 3-serie, men for all del; må jo stole på at folk ikke lyver om sånn.. Ville jo vært å drite seg fullstendig ut egentlig. Men i denne E60-en er det ikke chip. Det er en billig måte for å få mer power og ikke anbefalt av "proffer". Ved oppgradering i hjernen så har jeg forstått at hele bilen settes opp på nytt. Hadde en E61 525d med chip før og det var noe dritt for den gikk hele tiden på "hugget" og gira i hytt og helvete, for blant annet steptronicen var ikke satt opp i samsvar med effektøkningen. Og den var bare stilt på 80%.. Så hvis han har chip i sin 335, innstilt på 100%, så kanskje han klarer å dra så mye som 800Nm ut av den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet September 25, 2008 Share Skrevet September 25, 2008 En ting som nå kommer er utstrakt bruk av moderne lyssetting for å skape et mer interessant design... man forsøker med andre ord å kombinere det klassiske med det moderne. Spesielt Volvo og Jaguar er langt fremme på dette området. Volvo XC60 Jaguar XF Langt fremme i følge hvem? Synes volvoen ikke så ut i måneskinn innvendig. Minner meg, som en annen her i tråden sa, om Billy bokhyllene fra ikea Jaguarer er helt greie innvendig men mangler finish og overflate kvaliteten du f.eks finner i Audi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 25, 2008 Share Skrevet September 25, 2008 De bilene du presenterer her som innovative Fredrik... jeg kunne ikke vært mer uenig. Disse bilene representerer noen strebere, og ingen av dem lykkes i særlig stor grad, hverken mht utseendet eller andre rent estetiske ting. Et vellykket design i mine øyne er noe som varer, og som ikke ser gammelt ut imorgen. Nye passat f.eks ser jo mange mange år gammel ut, selv om den kun er et par år. Auda er en streber, skal være jævlig high tech med sine LED lys, ser helt latterlig ut med de LED lysene i fronten spør du meg. Og da blir teknologien brukt for teknologiens skyld. Ikke for at det er hensiktsmessig av noen art. Mht lys setting i de bilene du her viser til... la oss se på dem, f.eks setene i Volvoen, ser jo latterlig ut. Minner meg om Golf colour edition på midten av 90 tallet. Jaguaren ser heller ikke ut i måneskinn. Ei heller syns jeg Benz kommer særlig heldig ut av det, altfor mye knapper. Syns heller ikke løsninger på den nye I-driven til BMW gjør seg, en ren copycat av Auda sin MMI. Hvor blir det av Apple sin UI i BMW biler? Lys setting er vel og bra, men i slike merker og av slike leverandører forventer jeg ikke at disse setter en standard for resten av bransjen, tvert imot! Btw, rå bil, prøvd en slik selv, nå var disse riktignok standard (535Dat og 335Da) men det hold for meg. Kan føye meg inn i rekken mht momenten på disse i oppgradert versjon, det er såvidt meg bekjent 730Nm og 330hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 25, 2008 Share Skrevet September 25, 2008 Langt fremme i følge hvem? Synes volvoen ikke så ut i måneskinn innvendig. Minner meg, som en annen her i tråden sa, om Billy bokhyllene fra ikea Jaguarer er helt greie innvendig men mangler finish og overflate kvaliteten du f.eks finner i Audi. Jeg har da ikke skrevet noe om at jeg mener at Volvo og/eller Jaguar har spesielt elegante interiører. Mitt poeng var å vise til detaljer i interøret der tre blir kombinert med andre materialer (inkl. andre varianter)... og i den sammenhengen er Volvo og Jaguar langt fremme iht. bl.a det velrenomerte britiske bilmagasinet CAR. Forøvrig har både Volvo og Jaguar XF (mrk. at denne modellen representerer en ny standard for Jaguar) en finish på interiørene som er bedre enn det aller meste på markedet. Volvo´s tynne midtkonsoll har fått mye hederlig omtale i designkretser for å representere en innovativ utvikling innen bildesign og for at den er overflatemateriale uavhengig. Tilsvarende har Jaguar XF fått mye skryt for luftdyseløsningen som roterer rundt når de ikke er i bruk samt midtkonsollen der gearvelgeren kun er et dreiehjul. Begge detaljene kan enkelt implementeres med forskjellige materialer der helheten gir et nytt og mer elegant designuttrykk. Ellers er det jo verdt å merke seg at nesten alle dyrere bilmodeller leveres med treinteriører som standard... sikkert fordi 20-åringer ikke er de typiske kjøperne til disse modellene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet September 25, 2008 Share Skrevet September 25, 2008 Jeg klarer ikke ta britisk bilpresse særlig alvorlig, de er svært lite selvkritiske mht Britiskbygde biler, og at Jaguar kommer høyt opp i en slik kåring er intet nytt. Mht Volvo og B&O look alike fjernkontrollen av en midtkonsoll... de bruker den for alt det er verdt, og greit nok, men særlig spennende er det da ikke, sier vel heller hvor lite nytenkning det er i denne bransjen kanskje? Syns vel heller I-drive er et mye "mer" kopiert medium i disse dager. Hvor vellykket disse inretningene har vært kan vel diskuteres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet September 25, 2008 Share Skrevet September 25, 2008 Eksempel på hvor ille samme konsern kan klare å gjøre det, og blir ikke akkurat bedre av at det er plastikk-tre: Skal liksom være den mest eksklusive Mondeoen.. Synes BMW her viser en ganske bra miksing av materialer til en smakfull helhet, der treverket er med på gi en dybde og kompleksitet som bare et "levende" materiale kan gi: http://images.google.no/imgres?imgurl=h ... %26hl%3Dno http://images.google.no/imgres?imgurl=h ... o%26sa%3DN Og her er for de som virkelig vil ha den maritime følelsen i en BMW: http://images.google.no/imgres?imgurl=h ... o%26sa%3DN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 25, 2008 Share Skrevet September 25, 2008 Jeg klarer ikke ta britisk bilpresse særlig alvorlig, de er svært lite selvkritiske mht Britiskbygde biler, og at Jaguar kommer høyt opp i en slik kåring er intet nytt.Mht Volvo og B&O look alike fjernkontrollen av en midtkonsoll... de bruker den for alt det er verdt, og greit nok, men særlig spennende er det da ikke, sier vel heller hvor lite nytenkning det er i denne bransjen kanskje? Syns vel heller I-drive er et mye "mer" kopiert medium i disse dager. Hvor vellykket disse inretningene har vært kan vel diskuteres. Generelt er jeg enig i at britisk bilpresse er lite objektiv, men akkurat CAR er viden kjent for å holde en meget høy kvalitet og standard. Deres European Editor... Georg Kacher bor f.eks fast i München for nettopp å kunne ta pulsen på bilindustrien der den er viktigst. I tillegg er deres mangårige Executive Editor... Gavin Green fra Australia og han er kjent for å ikke være spesielt partisk i forhold til britisk bilindustri... han er frankofil og kjører privat en Peugeot... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet September 25, 2008 Share Skrevet September 25, 2008 Bavaria som gjort oppgraderingen, og i papirene fra AC Schnitzer står det at de garanterer 680Nm, altså et minimum.. Men over 800 i en 335 hørtes nå veldig drøyt ut... Be han få den i en benk og få ut verdiene. Tviler på 800 stemmer i en "liten" 3-serie, men for all del; må jo stole på at folk ikke lyver om sånn.. Ville jo vært å drite seg fullstendig ut egentlig. Men i denne E60-en er det ikke chip. Det er en billig måte for å få mer power og ikke anbefalt av "proffer". Ved oppgradering i hjernen så har jeg forstått at hele bilen settes opp på nytt. Hadde en E61 525d med chip før og det var noe dritt for den gikk hele tiden på "hugget" og gira i hytt og helvete, for blant annet steptronicen var ikke satt opp i samsvar med effektøkningen. Og den var bare stilt på 80%.. Så hvis han har chip i sin 335, innstilt på 100%, så kanskje han klarer å dra så mye som 800Nm ut av den. Skal ikke påstå noe som som helst jeg heller, jeg vet jo heller ikke hvor mye som er i bilen.. Men denne har også gått igjennom grundige oppgraderinger hos Bavaria.. Oppgraderingen skal være ACS chip! Men tror det er gjort omfattende arbeid, for det tok over en uke. Tror nok ikke han gidder å ta den på rulle, så får vel aldri vite.. Men jeg kan forhøre meg med de på bavaria hva de sier Men synes dette ble nok off topic, så jeg skal nå ikke si mer om dette, før jeg kan bekrefte eksakte tall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå