Netlandet Skrevet Mai 31, 2011 Share Skrevet Mai 31, 2011 Denne bilen blir jo (Har blitt!) virkelig bra Liker det du gjør med den, kult med E34 og masse ekstrautstyr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juni 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2011 Hyggelig å høre Ble en del skruing i går. Så nå er M5 fjærene montert sånn at bilen kan på etterkontroll å få oblat. M5 bakbremsene er også montert og jeg har begynt å trekke strømtilførselen til el.takluke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2011 Da er ny cruise kontroll wire for M50 bestilt. (Sammen med div annet nyttig og unyttig som som alltid faller ned i handlekurven på Koed ) Er offshore nå så skjer lite men bilen har vært på etterkontroll med M5 fjærene og har nå fått up-to-date oblat Holder på å pusse opp/utvide bad så blir ikke så mye tid når jeg er hjemme heller men hadde håpet å få igang cruise kontroll iløpet av neste friperiode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juli 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2011 Da er manuell takluke byttet ut med el.takluke og det orginale lyse/grå innertaket er byttet ut med sort M5 innertak (m/ tilhørende deler i sort) . Skal høre med en lokal møbeltrekker om å trekke om hattehylla til sort også. Koblet også opp cruise kontrollen her om dagen. Begynner å bli en godt utstyrt 520 dette nå Skal få tatt noen bilder, kommer senere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juli 5, 2011 Share Skrevet Juli 5, 2011 Cruise control er en must! Er på konstant på langturer, eller dauer foten fullstendig Spent på hvordan taket blir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juli 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2011 Har i dag montert GS Performance sin oljefordelingsblokk og har koblet opp oljetempmåleren så nå virker den Har også byttet fra EBC redstuff til Koed sine u-orginale bremseklosser bak da bremsene bak har hylt altfor!! mye og irriterende høyt. Dette virket dog ikke som planlagt, hylingen er like ille så da må det være skivene som er problemet. Har u-orginale skiver og klosser fra Koed forran og dette har ennå ikke lagd noe hyling. Hadde også u-org skiver og klosser bak (dog uventilerte) før jeg byttet til de ventilerte. Dette hylte heller ingen ting. Soooo anyway, da blir det bestilt skiver hos Koed snart. Ellers har trekket på innertaket løsnet litt igjen, men på andre steder enn de jeg limte før montering. Så må nok lete frem limet igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 4, 2011 Forfatter Share Skrevet August 4, 2011 Kom pakke fra Koed i dag med mye godis Blandt annet: - Nye skiver og klosser bak - Nye indre innstegslister i sort (nå montert) - Kodeplugg til stor OBC for biler med m50 motor og 85l plastikk bensintank for å få korrekt forbruk osv. - Sigarett-tenner uttak i bakre midtkonsoll - Diverse småtteri, kommer vel bilder senere Ellers er feilen med ustabil coupe-vifte fikset (dårlig kontakt i pluggen ved vifta) og sentrallås aktuatoren for passasjerdøra er justert så den nå beveger seg langt nok til å låse opp hver gang (ikke bare nå og da). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet August 5, 2011 Share Skrevet August 5, 2011 Har lest igjennom hele tråden nå, å må si at du/dere har skikkeli pågangsmot. Godt folk tar vare på bilene sine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 5, 2011 Forfatter Share Skrevet August 5, 2011 Hyggelig å høre Det går jo med en del tid til dette, men så er det jo hobbyen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 21, 2011 Forfatter Share Skrevet August 21, 2011 Blitt gjort litt igjen nå i det siste. Har overhalt dørlåsen på førersiden med ny låssylinder. Kodet den nye låssylinderen selv, grei jobb egentlig. Har også byttet bremseskiver bak for å bli kvitt bremsehyl, bare for å kunne konkludere at hylet kommer fra frambremsene Så da blir det ett sett nesten ubrukte zimmermann skiver med redstuff klosser for salg snart Nye skiver/klosser montert: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 22, 2011 Forfatter Share Skrevet August 22, 2011 M5 setene (forran og bak) er nå til salgs til fordel for nytt interiør (mer info om dette kommer ) Se salgstråden: e34 M5 Skinnseter selges Disse er nå SOLGT. Skal også lage en salgstråd for diverse deler, har masse gode deler liggende som jeg ikke har bruk for som tar mye plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 27, 2011 Forfatter Share Skrevet August 27, 2011 Da er det nye interiøret montert og jeg er storfornøyd Siden dette er en bruksbil har jeg alltid ønsket meg noe annet enn skinnsetene siden bilen brukes året rundt. På vinteren er de iskalde og på sommeren er de kokvarme og klamme. Drømmeinteriøret i e34 har egentlig alltid vært alcantara/ M-stoff stolene fra M5 3,8l. E34 M5 seter er i mine øyne de beste setene man kan få i eldre BMW, perfekt sidestøtte, god komfort og masse justeringsmuligheter. MYE bedre enn f.eks e36 vaderstoler som (iallefall for min smale form) er altfor brede mellom sidestøttene og dermed blir for løse å sitte i. Alcantara/stoff setene er kontra skinn setene luftige på sommeren og mer lune på vinteren (samt at setevarmen virker raskere). Dette interiøret ble bare levert i 3,8l M5. 3,6l hadde en annen variant og ble aldri levert med alcantara (hadde skinn i sidestøttene). Interiøret har utstyrskode 0475-A9AT og er kun levert i ca 725 sedan m5´er og 80 touring m5´er fordelt på versioner med eller uten splittsete bak i sedanene. Når min gode venn Jon (Jon///M her inne) desverre bestemte seg for å hugge M5 prosjektet sitt bød sjansen seg da dette interiøret er ganske sjeldent å komme over. Jon´s interiør var i strøken tilstand uten en eneste skade, til og med førerstolen ser knapt brukt ut (tross alt 15 år gammelt). Alcantaraen (BMW kaller det Amaretta) er i Anthrazit (sort/koksgrå) og stoffet er sort med BMW´s M-farger innsydd (rød, lilla og blå). M-tech rattet i alcantara jeg kjøpte tidligere macher også perfekt og gir en fin helhet. Her er noen bilder av hvordan bilen nå ser ut invendig, tok også bilde av det sorte taket siden noen etterspurte dette NB ! Bildeserveren var desverre nede når jeg skrev denne posten, men er nå oppe og bilder ligger i neste post Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 28, 2011 Forfatter Share Skrevet August 28, 2011 Nå er bildeserveren oppe å gå igjen så her er bildene De første bildene er tatt med "dårlig lys" modus på kameraet og gir mest nøyaktig gjenngivelse av farge. Disse bildene er tatt med auto modus. Bilen står i car-port med sollys som skinner inn frontruta, derfor blir det litt dårlig farge gjenngivelse. I midtkonsollen har det da også dukket opp noe nytt, knapp for el.solgardin bak. Har ikke hentet hatthyllen med solgardinen i men ledningsnettet ligger nå klart. (se bakre del av midtkonsollen over friskluftsdyser) Til sist ett hvor det sorte taktrekket er med siden det ble etterspurt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 Gratulerer med det peneste interiøret man kan ha i en E34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet August 28, 2011 Share Skrevet August 28, 2011 Drømme interiør dette Ole! Ser ut som et tempel. Hos meg er alt grått og trist, som en dass Edit: Når kommer alcantara skinn- og brekkbelg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå