Gå til innhold

CDV - Clutch Delay Valve

Rayb
 Share

Anbefalte innlegg

netttop fordi borret vil gjøre at det vill bli noe ujevnheter og skrot vil ligge igjen. og noe så sterkt som bremseveske vil løse opp dette ytterligere og igjen tette røra når dette går videre.( hardheten blir ikke det samme) har flere som har gjort det og fått problemer...

Ja, bør vel bruke en brotsj eller ett dysebor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta CDV for en stund tilbake. Kan ikke beskrive hvor herlig det er å få skikkelig clutchkontroll igjen...

Bytta eller fjerna? Er CDV en del som kan bli slitt?

CDV er ikke en del som blir slitt nei, CDV står for Clutch Delay Valve og er enkelt fortalt på Norsk en bremsenippel med en innsnevring i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 months later...

Fjernet nettop min cdv på mine e39 525i, angrer ikke et sekund. Trenger ikke modifisert ventil, går fint å bare fjerne den, fittingsen på røret har samme kobling som cdv i front. Røret er spiral bøyd så det er lett å bøye det litt for å kompensere for manglende cdv, bare pass på og entre collar på røret skikkelig for hånd slik at du ikke river gjengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Nå har jeg byttet til uthulet CDV på min 1998 E39. Sammen med Z3-girstang så begynner girfølelsen å bli meget bra nå :) Skal ha bilen inn på verksted for å bytte hardyskive til høsten, da skal de få lov til å bytte alt av girdeler mellom kassa og girstanga også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Du bestiller bare en lock valve og fjerner innmaten.. Værre er det ikke.. Jeg har en liggende som venter på arbeidslyst.

Arbeidslyst? Vel, ett drøyt år??? Arbeidslysta står til profilbildet hverfall... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...