knut_olestad Skrevet Februar 23, 2009 Share Skrevet Februar 23, 2009 Kom over dette klippet fra den franske filmen "Fantomas", spol fra til ca 00.50 http://www.youtube.com/watch?v=cQ46IIsa ... re=related Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Februar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2009 Litt klassisk vinterstemning: Da Opel hadde bakhjulstrekk: Lancia Flaminia Coupé Pininfarina. De lager ikke biler med så flotte navn mer. Pen bil også. Å ha med en ung Brigitte Bardot på bildet skader ikke akkurat heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 Reiste tilbake til 1971 og tok noen bilder av boblen min idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mars 17, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2009 En semi-shadowline Boble, jo. Er det der originale sorte støtfangere (og lykteringer) fra en Big eller Jeans utgave? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Mars 17, 2009 Share Skrevet Mars 17, 2009 Nei er nok nye uorginale som er sortlakkert. Kvaliteten på ettermarkeds-krom er meget tvilsom! Men syntes egentlig det kledde bilen bedre med sorte fangere kontra hvordan de var org. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet April 1, 2009 Share Skrevet April 1, 2009 http://www.hesselmann-foto.de/sleeping_beauties_01.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet April 1, 2009 Share Skrevet April 1, 2009 Tilbake til innleggene om kombikupéer på forrige side så vil jeg påstå at dette er et konsept som også var relativt populært på 90-tallet, og da særlig japanske biler etter det jeg kommer på (f. eks. Corolla, Carina II (etter hvert Carina E og så 1. og 2. gen. Avensis), Mazda 626, Nissan Primera osv.), men også ikke minst Skoda med Octavia og Superb. Spesielt sistnevnte som holder fast på denne fasongen fremfor sedaner har absolutt vist at dette er noe som har vært salgbart, også fra 2000 og frem til i dag, mens Toyota nå med nye Avensis stortsett har faset dette ut, forresten bortsett fra Prius som nå kommer i ny Prius-lik kombikupé-design slik den har hatt siden forrige modell ble lansert. Av sær fransk design er egentlig Renault Vel Satis den jeg har likt best, men akkurat bakruten på Citroen C6 er noe jeg har stor sans for! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Derrick er tilbake Hentet fra nrk.no; Etter ti års fravær er det nå klart for at den bayerske barskingen løser mordgåter sommeren gjennom. – Guten tag, ich bin Derrick, kriminalpolizei, und dies' ist Harry, mein partner. Denne setningen fra den frakkekledde kriminalinspektøren, var lenge synonymt med fredagskveld for mange nordmenn. Når man hørte denne kjenningsmelodien skjønte alle at det var Derrick i detektimen på NRK, og mange vil kalle ham herr detektime. Stephan Derrick, spilt av Horst Tappert, hadde stort sett et ansiktsutrykk som sjelden røpte hva han tenkte om de mange mistenkte som florerte i de til tider kompliserte kriminalsakene. Ved sin side hadde han alltid sin partner, Harry Klein, som ofte fikk jobben med å hente bilen. Ikke siden 1999, da den siste av 281 episoder ble sendt, har vi kunnet se den bayerske barskingen på tv, men nå kommer han altså tilbake. NRKs publikumsservice opplyser at det jevnt og trutt har kommet forespørsler om mannen i frakk med den tøffe kjenningsmelodien i alle disse årene, noe som førte til at senderedaksjonen igjen satte tyskspråklig krim på skjemaet igjen. I første omgang kommer vi til å møte vår tyske venn mandager i hele sommer, foreløpig fram til og med 24. August. Men det er planer om å sende alle 281 episodene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Juli 13, 2009 Share Skrevet Juli 13, 2009 Og nrk funker ikke hos meg, men episodene som blir sendt kan også sees på nett-tv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 23, 2009 Share Skrevet November 23, 2009 Biler med faste sidevinduer og åpent tak kalles tradisjonelt for Landauletter og den uten tvil mest historisk interessante av disse er Mercedes-Benz W111 770K eller "Großer Mercedes" fra 1930-43. Motoren er en rekkeåtter på 7655 cm3 som ytet 200 HK ved 2400 rpm... noe som medførte en teoretisk topphastighet på 160 Km/t. Selve modellen 770K kom i mange forskjellige utgaver... alt avhengig av hvem som var karosserimakeren."Großer Mercedes" En liten oppdatering... Adolf Hitler´s Mercedes-Benz 770K ""Großer Mercedes" er nå funnet igjen og solgt til en russisk samler for noen millioner Euro. http://jp.dk/udland/europa/article1895785.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paukri Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 masse lekkre e-12'er... likte veldig godt alpina'ene!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 770K`n har jo i grunn aldri vært vekk da, så skjønner ikke helt hva de mener med gjenfunnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomsti Skrevet November 28, 2009 Share Skrevet November 28, 2009 kjempefin tråd, nesten litt nostalgisk sjøl om jeg er født i 1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 13, 2010 Share Skrevet Juni 13, 2010 Jeg bumper denne tråden... og for de av dere som ikke har lest den tidligere er den helt klart verdt å bruke litt tid på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 13, 2010 Share Skrevet Juni 13, 2010 Jeg bumper denne tråden... og for de av dere som ikke har lest den tidligere er den helt klart verdt å bruke litt tid på... Godt tiltak, Fredrik. Dette er min favoritt-tråd på bimmers.no... Jeg skal sette meg ned en kveld til uka med noen kalde pils, og lese hele tråden en gang til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå