Der Barockengel Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Gutter, når tråden er blitt så tåpelig, langtekkelig og repterende at ikke engang JEG, Breitbau, gidder å skrive mer, ...da blir det mulighet for oss andre å komme til ordet også?
Der Barockengel Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 På lørdag kjørte jeg over en fjellovergang i snøstorm (4-5 meter sikt) med nær/tåkelys (grøftlys), er jeg et dårlig menneske? Generelt sett har har du fortalt alt for lite om deg selv til at man kan karakterisere deg som person på noen måte. Men det er selvsagt fullt mulig at du kan være et dårlig menneske likevel.
BreitBau Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Gutter, når tråden er blitt så tåpelig, langtekkelig og repterende at ikke engang JEG, Breitbau, gidder å skrive mer, ...da blir det mulighet for oss andre å komme til ordet også? Dere kan ihvertfall slik jeg ser det, slippe å tenke noe særlig på argumenter før dere skriver..
Dr_S Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Bare vent..når LED lyktene kommer mer og mer, sitter samme folk og klager på de og...
DJ RS2 Matrix Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 du får kjøpt led pærer som passer i dei forskjellige H1, H3..... soklene koster 150kr på xenonkungen trur eg det var det er vel ein enklare måte å få bedre lys på enn å bruke xenon ?
Fredrik Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 du får kjøpt led pærer som passer i dei forskjellige H1, H3..... soklene koster 150kr på xenonkungen trur eg det var det er vel ein enklare måte å få bedre lys på enn å bruke xenon ? LED... eller Light Emitting Diode... er som navnet sier en diode (halvleder) og ikke en lyspære. Xenonlys er en gassutladningslampe og en Halogenpære er en glødepære.
Der Barockengel Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Dere kan ihvertfall slik jeg ser det, slippe å tenke noe særlig på argumenter før dere skriver.. Såvidt jeg har registrert, er det opptil flere deltagere i tråden som har presentert relevant argumentasjon som tvinger leseren til å sette seg ned og tenke gjennom saken.
MrElg Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 På lørdag kjørte jeg over en fjellovergang i snøstorm (4-5 meter sikt) med nær/tåkelys (grøftlys), er jeg et dårlig menneske? Neida, du er bare et uvitende menneske! Det er i akkurat slikt vær du skal kjøre med parkeringslys+tåkelys (foran og bak) for ikke å blende deg selv i refleksen fra snøen. Ja, for enhver situasjon er lik, og krever akkurat de samme midlene høhø, internett
Hyggmaister Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Har lest litt mer i denne tråden nå, og har bare en ting å si
DJ RS2 Matrix Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 LED... eller Light Emitting Diode... er som navnet sier en diode (halvleder) og ikke en lyspære. Xenonlys er en gassutladningslampe og en Halogenpære er en glødepære. http://www.xenonkungen.se/LED.htm okey da LED diode som har samme sokel som h1, H3 eller H7 pærene
E36Cab1 Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Vi kan vel ikke akkurat forvente at de som bruker tåke/kurvelys i kombinasjon med nærlys i mørket skal utvikle en funksjonell hjerne iløpet av denne diskusjonen,så de kommer nok til å fortsette å bruke dem...
Marius2002 Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Var ute å kjørte i bekmørket idag, lang ubelyst strekning.. Våt asfalt... Møtte en del biler med kjørelys og tåkelys, skal innrømme jeg ble ganske blendet og sikten min var ikke langt ifra null. Hadde det vært tørr asfalt eller veldig belyst veg tror jeg saken hadde vært annerledes, ikke så mye lys ville bli reflektert. Tidligere skrev jeg at det er opp til enhver enkelt, nå endrer jeg mening etter det jeg opplevde idag: Skru av tåkelysene når mørket kommer, spesiellt på mørke plasser. I byen er det ikke ille, for der er det såpass opplyst uansett, men vil ikke oppfordre folk til å gjøre det. Best å følge reglene..
BreitBau Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 I dag hadde jeg bak meg en bil med Xenon nærlys og tåkelys.. Det sludda og må faktisk si meg så enig i at det er JÆVLI irriterende med idioter som kjører med tåkelys i gitt værsituasjon.. På vei hjem, på tørr asfalt møtte jeg derimot mange med tåkelys og park, og dette følte ejg ikke som noe problem.. Så det er tydelig det går en grense..
Der Barockengel Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Så det er bedre at det ser "bra" ut, en at man kjører med korrekt lysbruk?Og en Bmw er fortsatt en Bmw med stålfelger, uten senk og gule blinklys. Kurvelys er en uting til daglig bruk. Er kun nyttig til en ting og det er showoff. Er nok nødt til å si meg litt enig her. Men litt showoff må jo være lov da, i alle fall når det ikke plager andre. Vi kan vel ikke akkurat forvente at de som bruker tåke/kurvelys i kombinasjon med nærlys i mørket skal utvikle en funksjonell hjerne iløpet av denne diskusjonen,så de kommer nok til å fortsette å bruke dem... He-he - nærlys + tåkelys er jo topp for showoff, da - og showoff får man best utbytte av i godt opplyste gater med tilstrekkelig publikum. Kanskje en idé med en "studietur" til noen regnvåte, mørke veier der man faktisk kan bli blendet, langt, langt unna nærmeste OBS! eller Ikea.
Kjennern Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Er ikke galt med litt showoff vet du Men ser ikke noen annen nytte av de lysa en til det heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå