BreitBau Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Det hadde egentlig vært litt morsomt.. Sånn helt seriøst altså.. Selv om jeg ikke trenger 200 liter lim
S.Arnesen Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 man trenger alltid 200liter lim Personlig så syns jeg forumet funker bra, Ser ingen grunn til å dele inn og forandre alt mulig her og der. Det jeg syns er slapt her på forumet er grensen for ot tråder og ikke ot tråder. Mye rart som får gå sin gang, og noen ting som blir stengt fort. Hadde retningslinjene og håndhevingen av disse blitt fulgt mer nøye, så tror jeg forumet ville blitt litt mer ryddig og oversiktelig..
[space] Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Det jeg syns er slapt her på forumet er grensen for ot tråder og ikke ot tråder. Mye rart som får gå sin gang, og noen ting som blir stengt fort. Hadde retningslinjene og håndhevingen av disse blitt fulgt mer nøye, så tror jeg forumet ville blitt litt mer ryddig og oversiktelig.. Dette er tatt tak i, så får vi se hvor flinke vi er i praksis
S.Arnesen Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 ":3c00g2y7]Dette er tatt tak i, så får vi se hvor flinke vi er i praksis Høres bra ut... Tenkte på en ting. det har blir endel slike tråder som dette i det siste. Hadde det vært mulig å lage en prioritert tråd der man kan stille ett spørsmål, eller komme med forslag til forbedringer og blitt svart av moderator? En faq tråd på en måte. Vil vel kanskje bli mye jobb for moderator å holde en slik tråd ryddig nok til å kunne svare på alle spørsmålene...?
Der Barockengel Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 ":mnoyxho9]Er det bare meg, eller er det uvanlig mye syting her om dagen? Er ikke bare deg. Da er vi i alle fall tre.
Deep Dish Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 ":33fxnzer]Er det bare meg, eller er det uvanlig mye syting her om dagen? Nei, det er nok ikke bare deg nei...
Gunnar Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Jeg har driftet et par forums før og har også litt erfaring med html osv. Har sendt Gunnar en pm, men har desverre ikke fått noe svar. Hadde dessverre oversett denne, men er nødt til å ha noen med PHP/SQL-kunnskaper som er villig til å avse noen timer en gang i blant. Fikser du det også?
Fredrik Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Forøvrig; Jeg irriterer meg mer over innholdet i postene til enkelte (eller, mangelen på det) enn oppbygging og forumfunksjoner. Helt enig... poengløse innlegg og kommentarer er nettopp... poengløse. Ellers er jeg også helt enig i at man ikke bør være moderator i egen tråd... jeg tror at folk generelt er litt av noen fascister og at forumet dermed relativt hurtig får et demokratisk underskudd. Bordet bør fange og trådeier bør derfor heller ikke kunne slette innlegg i egen tråd. Jeg quoter helt bevisst uttalelser og kommentarer som bør vises for å forstå helheten i en tråd... nettopp fordi folk har en tendens til å slette egne innlegg dersom diskusjonene ikke går deres vei.
awt Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Jeg tror dessverre ikke forslagene dine kommer igjennom, men jeg har et lite forslag jeg gjerne skulle sett ble tatt i bruk.- Endre "Bilstereo" til "Bilstereo, multimedia og navigasjon". Jeg føler disse tre emnene er ganske beslektet, men de to siste finner man både under teknisk og annet bil- & motorprat. - Tusen takk.
oddis Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Forøvrig; Jeg irriterer meg mer over innholdet i postene til enkelte (eller, mangelen på det) enn oppbygging og forumfunksjoner. Helt enig... poengløse innlegg og kommentarer er nettopp... poengløse. Ellers er jeg også helt enig i at man ikke bør være moderator i egen tråd... jeg tror at folk generelt er litt av noen fascister og at forumet dermed relativt hurtig får et demokratisk underskudd. Bordet bør fange og trådeier bør derfor heller ikke kunne slette innlegg i egen tråd. Jeg quoter helt bevisst uttalelser og kommentarer som bør vises for å forstå helheten i en tråd... nettopp fordi folk har en tendens til å slette egne innlegg dersom diskusjonene ikke går deres vei. Helt enig med dere, dette er jo også hovedproblemet. Hadde mange gjort en ENKEL innsats for å gjøre forumet litt mer oversiktlig hadde dette bedret seg drastisk. Et forum jeg var medlem av for noen år tilbake gikk til så drastiske skritt at de laget en "lukket gruppe", der kun folk som kunne utvise normal orden og ryddighet i forumet fikk innslipp. Det var forøvrig en drøm å søke i, da alle skrev dekkende overskrift. Og ingen kom med kommentarer som ikke var konstruktive for diskusjonen. Statisk å kjedelig vil mange si, men en kompetansekilde av stor dimensjon. Den siste setningen i innlegget til Fredrik er faktisk patetisk sant. Gjør man noe sånt faller respekten for vedkommende radikalt. Det er vel dette som passer under utrykkene snørrvalper og dårlige tapere.. Forøvrig har trådstarter mange gode poenger, men det er litt som SV, en god tanke, men ikke gjennomførbart av den enkle grunn til at mennesker er individer med egeninteresser. Fascistisk er sagt.. Ikke alle mennesker er reflekterte og objektive (nok) til å utøve en slik stilling som moderatoransvar innebærer. Tro meg, jeg har prøvd, og det er ingen dans på roser. Motta 7-8 PM'er den siste timen man sitter på PCn før man skal legge seg, der 6 av dem inneholder en presentasjon av problemet som gjør at jeg må gjøre MASSE ekstrarbeid for å finne ut av det. Og plutselig får man kontrabeskjed fra vedkommende som kom med PM at han mistforsto, og at alt mitt arbeid og kanskje sletting/stenging av innlegg og tråder var unødvendig.. En slik ordning at alle med gul rang får økt makt ser jeg kun en utvei på: SPAM-orgier. Men gode tanker.. men vanskelig å gjennomføre.
S.Arnesen Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 Bare for å føye til en ting til her. Nå som vi har fått en underkategori til felger og dekk som funker veldig bra, kunne vi få en underkategori som handlet om treff og diverse stevner. En egen "events" kategori altså?
Simpel Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 Istedetfor General, Major, Kaptein osv burde det hett Oberscharführer, Gruppenführer, Sturmbannführer og sånn. Ville gitt en tyskere snert til et BMW forum.
Hyggmaister Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 Er så utrolig enig med det siste Fredrik, og også Oddis, her skriver. Om alle skulle vært moderator i egen tråd, så ville jo hele forumet bli helt anarkistisk..Jeg bruker også å quote av og til, om jeg føler jeg svarer på noens innlegg som i mine øyne, ikke holder mål - slik at de ikke bare kan ta den enkle løsningen og slette innlegget sitt Å kunne slette egen salgstråd vil jo også være litt skummelt i for eksempel svindelsaker..Jeg legger ut en del for salg, får tusen kr inn på konto, og sletter tråden, og vips, så sitter "kjøper" igjen med bare halvparten av "bevis" han ellers ville hatt (nå bare evt PM) Slik forumet er nå, så vil folk fort finne ut om jeg svindler noen, er mitt håp og delvise tro vertfall. Om noen hadde lurt meg, hadde jeg vertfall ikke vært sen om å poste dette og linke til salgstråden, slik at selger i det minste kunne fått litt hard-time.
Fredrik Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 Istedetfor General, Major, Kaptein osv burde det hett Oberscharführer, Gruppenführer, Sturmbannführer og sånn. Ville gitt en tyskere snert til et BMW forum. Noen har vært inne på tanken før deg, men iom. at vi snart skriver 2009... tror jeg at vi lar det være slik det er nå... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=1 ... rer#115236
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå