Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tema sier vell sitt, fruen klagde over at det ene xenon lyset ble så lilla, men nå lyser det ikke i det hele tatt.

Regner med den pæren er gått. Bilen har gått 58000 km, er en 2006 modell. Er det på tide at den ryker? :)

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vanlig at lyset skifter farge før pæren ryker. Fordelen er at du trenger ikke bytte begge som med halogen. Levetiden på en xenonpære er ca 2500 timer eller 3-5 ganger lengre enn en halogenpære.

Skrevet

Ikke uvanlig at de ikke holder mer enn et par år.

Skal egentlig bytte begge når den ene ryker pga fargeforskjell. :wink:

Skrevet

Regnet med den kom til å gå snart når fruen sa at den var blitt lilla.

Var inne på gs og sjekket pris, stod to stk der, begge var orginal , også stod det D1S, er dette typen pære?

hvor kan jeg kjøpe xenon, hvor mange kelvin osv? :) Forslag noen ?

Skrevet
Vanlig at lyset skifter farge før pæren ryker. Fordelen er at du trenger ikke bytte begge som med halogen. Levetiden på en xenonpære er ca 2500 timer eller 3-5 ganger lengre enn en halogenpære.

Du ikke bytte begge Halogenpærene hvis en må skiftes, men det er en fordel å bytte begge fordi pærene ellers vil ha ulik levetid. Når det gjelder Xenonpærene bør man imidlertid skifte begge pga. ulik fargeintensitet. Levetiden på dagens Xenonpærer står absolut ikke i forhold til prisen på pærene... i skarp kontrast til Halogenpærene som man nå kan kjøpe for en 50-lapp.

Skrevet

Må si meg litt enig i Fredrik sitt innlegg anngående levetid i forhold til pris.

Men xenon har jo da veldig mye bedre lys enn halogen pærer.

Skifter alltid begge sider om ei lyspære i framlyktene går.

Men ser ut til at det blir skiftet til 6000K da dette passet bedre til parklysene.

Takker for linken til dybviktrading 8)

Skrevet

Du ikke bytte begge Halogenpærene hvis en må skiftes, men det er en fordel å bytte begge fordi pærene ellers vil ha ulik levetid. Når det gjelder Xenonpærene bør man imidlertid skifte begge pga. ulik fargeintensitet. Levetiden på dagens Xenonpærer står absolut ikke i forhold til prisen på pærene... i skarp kontrast til Halogenpærene som man nå kan kjøpe for en 50-lapp.

Jeg er enig i det du sier av samme årsak. Var et verksted som opplyste om det, men trenger jo ikke stemme for det. Min far byttet kun den ene og hverken han eller jeg merker noe forskjell på farge eller styrke. Men er svindyre pærer ja :?

Skrevet

Et lite tips ang. pærer, så kan de kjøpes i fra VVMW.comfor en meget rimelig penge.

Koster vel 8$ for 2 erstatnings D2S pærer, som jeg nettopp kjøpte.

Skrevet

biltema har xeonpærer ja, har det selv jeg. de koster 399/stk. har hatt det i 5-6k km nå og de funker perfekt ennå.

det er forresten tilbud på wurth på pærer nå, 499+mva for osrampærer mener jeg og huske

Skrevet

på vvme.com får man TO nye xenon pærer inkludert frakt til under 200kr... tar ca 5 dager før de ligger i postkassa di...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...