Dr_S Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Får vel ikke samme kjøreopplevelsen i en automat vil jeg si da, men... Men kvaliteten er jo der uansett.
Yngvejos Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 min første tur i e28 gjorde med frelst! det var en 518, kappa fjører så den lå på gummiputene i bånn, bbs rs, lacksilber fargem shadowline, ALT av understell var UTSLITT, ikke servo, 518 motor med rådebank, og sveisa sperre!til tross for dette så var den 100 ganger bedre å kjøre enn gamle sierran jeg hadde kosta på dulionvis av kroner på under stell når jeg satt meg inni den så gliste jeg bare og da vi satt inn 3,5l i den så fant jeg ut ått sånn MÅTTE jeg ha. og da handla jeg min gamle 520 førøvrig bilde av den slitne gamle børrsa som gjorde meg BMW FRELST! :) Den var rett og slett MANN!
316 Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Første gangen jeg kjørte BMW var vel rett etter jeg fikk lappen.. Lånte bilen en dag, det var forresten en kliss org. E30 325 autom(lat) Tror det var et eller annet galt med bilen, som giret opp og ned som en villmann rundt 80.
morteym Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Da jeg fikk lappen brukte jeg foreldra mine sin 92 mod. nissan primera og en 86 mod saab. Hadde kun sittet på i E36 cab og E30 stv av bmw. Sparte til min første bil i over et år, endelig fikk jeg prøve E39 523iA. I samme butikken sto det en E46 323 Ci. Begynte å leke med tanken, det var drøyt mtp prisen.... den var sjelden og sprek, og mye mer fasinerende å sitte inni. Dette var i 2004. Sparte videre, og tok opp lån, og importerte en 2000 mod. E46 323 Ci fra Tyskland. Følelsen da jeg hentet den var uvirkelig. Min første bil! Aldri prøvd bil med så stor motor før. Prøvde E46 for første gang selvom bilen allerede var kjøpt. Alt var så sinnsykt mye bedre enn de gamle vraka jeg hadde kjørt før. Kjørefølelsen, komforten, sportsligheten, motoren, bremsene, utseendet. Kjenner igjen følelsen du beskriver. Det var vanskelig å få sove Da var jeg 20 år og hadde en av de fineste bilene som gikk rundt i Fredrikstad på den tiden. Syntes det var litt flaut å stoppe på bensinstasjonen og fylle bensin og sånt, siden det virket som at folk glodde ganske mye på bilen (og meg).
JonasD Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Første bimmern min var en E30 som jeg brukte 800 timer på å sette i stand.Første kjøreturen var en kveld og jeg ble bare sittende i bilen og var helt skjelven... hehe, samma trur jeg det blir med meg
morteym Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 E39 323 ja... Hehe, det var noe som skurra der ja! Mente 523iA selvfølgelig..
Z1 Skrevet Desember 27, 2008 Skrevet Desember 27, 2008 Min første tur i BMW var en 2002. Dette var på slutten av 70 tallet . Min første bil ble en orange (inka 022) som fikk mere skam kjøring enn den hadde fortjent. Den hadde alpina kam,eksos,felger,ratt. Den var lett og se men ikke og holde følge med (kan bekreftes av politiet på majorstua). Siden har det blitt mange BMW er og det fortsetter jeg med.
Morty999 Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 min første tur i e28 gjorde med frelst! det var en 518, kappa fjører så den lå på gummiputene i bånn, bbs rs, lacksilber fargem shadowline, ALT av understell var UTSLITT, ikke servo, 518 motor med rådebank, og sveisa sperre!til tross for dette så var den 100 ganger bedre å kjøre enn gamle sierran jeg hadde kosta på dulionvis av kroner på under stell når jeg satt meg inni den så gliste jeg bare og da vi satt inn 3,5l i den så fant jeg ut ått sånn MÅTTE jeg ha. og da handla jeg min gamle 520 førøvrig bilde av den slitne gamle børrsa som gjorde meg BMW FRELST! :) Den var rett og slett MANN! hehe, også var den så rusten att støtdempertoppene sank sammen 4 cm
BRIO Skrevet Desember 28, 2008 Skrevet Desember 28, 2008 BMW ble det på meg etter en tur til østlandet for å levere jentungen til sin bestemor for en ukes tid. På veien hjem, forsvant 1. og 2. gear på Saaben. Det var ikke lett å få den fikset på verksted før vi skulle østover igjen, så vi bestemte oss for å kjøpe nyere bil med lavere km. Ikke lett å finne bil vi likte, men på Aalgård kom vi over en 97 520i til rette pris som vi falt for De ble svært overrasket da vi kom for å hente jentungen med annen bil. Må jo også legge til at det var min beste biltur over fjellene
Yeah_dude Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Mye ga du, trådstarter? Kul bil! Grattis!
Sjøbuse Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 min første BMW opplevelse var når jeg var 14 år og eldste bror kom hjem med sin nye bil. en svart metallic 1990 320 E30 cab (rieger GTS) det var den beste bilen jeg hadde sett og sitti i. jeg har alltid hatt lyst på bmw etter det. og jeg kjøpte en helt lik bil når jeg ble 19/20 år. eneste forskjell var at min var knæll blå og cupè. den var en 85 modell og var jævlig mye bedre å kjøre enn mammas 97 opel astra stv. i dag har jeg en E38 og er stor fornøyd. eneste jeg ikke liker er stygge blikk fra folk som tenker at jeg er en skikkelig pappagutt. er ikke mange på 22 år som har 7er. var med broren min i hans E30 når jeg var rundt 16 år. og når vi stoppet og gikk ut så ropte masse "kule" ungdomer javla pappagutt til broren min. jeg syns det var meget slemt siden de ikke kjente oss eller vår bakgrunn. pappa døde da jeg var 9 år. broren min var 14. og alle biler vi har hatt har vi jobba som faen for og få råd til selv. og vi er veldig stolte av og ha klart oss så bra og få biler som vi har ønsket oss.
Fredrik Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Min første opplevelse med en BMW var med en E23 735i... engang på tidlig 80-tallet i Tyskland. Min første minneverdige opplevelse med en BMW var på Rena i Østerdalen engang på midten av 80-tallet. Jeg er en relativt dannet gutt fra Oslo, men jeg har da vært på en skikkelig bygdefest... og den fant sted på Rena i 1987. Stoler, bord, glass, flasker og folk føk vegger i mellom da de lokale heltene plutselig skulle ta gjestene fra Oslo fordi de etter deres mening prøvde seg på damene. Utenfor var det mengder med rånete biler (240, Corolla og biler i den duren)...front mot front med motoren i gang (det var vinter og sikkert 15-20 blå)...+ mange alt for unge piker vrikkende mellom bilene. Festen var i en slags pub som var lokalisert en stor gammel laftet trebygning fra forrige århundreskifte... og som jeg tror brant ned noen år senere. Vi sa pent takk for oss sidelengs ut av Rena i en den gangen helt ny E28 M535iA...skadefrie og med bilen full av lokale damer...
eriklepe Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Jeg øvelseskjørte i en original e30 320i da jeg var 16-17år. Det ble til at jeg kjøpte bilen som 17 åring og har ikke sett meg tilbake siden! Har hatt en flørt med en mitsu galant, som er en kul bil også med på en helt annen måte. Angrer på at jeg ikke beholdte e30en original, kanskje den ville vært verdt mye mere i dag da(den er bare gått 158t). Nå er den garasjedronning på 3 året hos gamlingene.
Lars89 Skrevet Desember 29, 2008 Skrevet Desember 29, 2008 Husker første turen min med BMW veldig godt. E30 316 som fuska, med gåent understell og bremser, uten lappen på vinteren. Jeg var frelst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå