Gå til innhold

BMW-3 SERIE, hvor mange KM

Firepower
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde saab lovet å gi ny bil til den som runda 1 mill km?

Selv legger jeg mye vekt på km-standen når jeg ser etter en bil, det er kun mtp evt vidresalg.

Km-stand ser jeg på som en indikasjon på samme måte som alder på en person ikke nødvendigvis forteller om hvor frisk en person er. Det er jo bare et tall å måle tilstanden utifra, og si noe om hva en kan forvente. Noe generelt vet man i forhold til km-standen, som at ditten og datten ofte er klar for å byttes ut mellom 80-100k km el.l.

Så det er tilstanden en må se på. Km-stand kan kun gi en indikasjon, men er egentlig et verdiløst tall i seg selv hvis en ser blindt på det.

Man kan ikke si at alle damer under 20 ser bedre ut enn damer over 30 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo en Volvo P1800 som har gått over 4 millioner km :shock:

Volvo´s B18 motor og BMW´s M10 motor kommer høyt opp på listen over holdbare bilmotorer... keep it simple... :wink:

Jeg synes at Chryslers Slant Six-motor også hører hjemme her, i motsetning til selskapets hemi-versjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en Mercedes 124 som har gått 404k, sviver fint som bare det.

Jeg har også hatt en w123 som hadde gått 760k når jeg kjøpte den, men den endte på bilopphugginga etter 2 uker med mishandling, men alt fungerte selv etter uttallige utforkjøringer (med vilje).

Grunnen til at den ble dumpet, var at jeg hadde et lite "uhell" med en traktor og ei gravemaskin :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en Mercedes 124 som har gått 404k, sviver fint som bare det.

Jeg har også hatt en w123 som hadde gått 760k når jeg kjøpte den, men den endte på bilopphugginga etter 2 uker med mishandling, men alt fungerte selv etter uttallige utforkjøringer (med vilje).

Grunnen til at den ble dumpet, var at jeg hadde et lite "uhell" med en traktor og ei gravemaskin :):)

Mercedes-Benz før W210 holder lenge, men hva slags W123 og W124 modeller hadde/har du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er sikkert er at om du kjøper en velholdt bil som er kjørt 180.000 km, da har du bil som holder 100.000 km lenger enn om du kjøper en velholdt som er kjørt 280.000 km, forutsatt at du fortsetter samme gode vedlikehold. Ingen tvil om at risikoen øker med høy km, men man kan jo få en nyere bil til samme pris om man godtar høy km. At km.stand ike spiller noen rolle er bare tull, man kan jo ikke sammenligne den beste langmileren med den dårligste med lavere km. Man må jo sammenligne med like velholdte biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...