Fliid Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 Har ett forslag, kjør med originale fjører! Om H&R er for stivt ; ) Beklager, men man finner ikke ett "behagelig" senkesett om man syntes H&R er for stivt : ) Supersport = Hørt flere ganger at det gir deg følelsen av kappete fjører H&R = Lavere bil, men komforten er fortsatt ivaretatt Eibach = Ikke hørt noe spesielt hva erfaringer angår.
marius paulsen Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 jeg monterte ebach fjører og bilstein dempere på min bmw 320d 2001 modell.det var rett og slett en super kjøremaskin.passe mykt på vei men stivt nokk til å kjøre på innsiden av div audier på acr.den rullet på 19" felger. min bror hadde hr på sin 320d 2004 modell og den bilen var fryktelig vond å kjøre alt for hard og alt for stiv denne kjørte på orginale 18" felger! har en kompiss som monterte hr coilovers på sin bmw 540 2000 modell disse ble plukket av igjen rimelig fort da bilen ble alt for stive for vanlige veier. min konklusjon er hr=hardt og eibach=hardt nok. legger ved et bilde av min 320d med eibach.
marius paulsen Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 Har ett forslag, kjør med originale fjører! Om H&R er for stivt ; ) Beklager, men man finner ikke ett "behagelig" senkesett om man syntes H&R er for stivt : ) Supersport = Hørt flere ganger at det gir deg følelsen av kappete fjører H&R = Lavere bil, men komforten er fortsatt ivaretatt Eibach = Ikke hørt noe spesielt hva erfaringer angår. har enda et forslag ikke utal deg om du ikke har noe fornuftig å komme med. er enormt stor forskjell på hvordan div forskjellige senkestt oppfører seg. har feks 50-50 supersport senk +senkeskåler forran.kjører med nye orginale m-sport dempere. dette er fremdeles ganske mykt og behagelig. ikke egentlig noe stivere enn m-sport fjørene som sto på orginalt. men endel cm lavere da.
fast Dog Skrevet Januar 1, 2009 Forfatter Skrevet Januar 1, 2009 takk marius paulsen. Infoen din er gull verdt i mine øyner
hagenisse Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 At korte fjærer (+ senkeskåler) sammen med orginale dempere skal være behagelig har jeg absolutt ingen tro på. Da tror jeg rett og slett du ikke er spesielt opptatt av komfort. Demperen jobber utenfor området den er tiltenkt og i tillegg har du mye mindre fjæringsvei. At forskjellen ikke er veldig merkbar på gode veier er mulig, men hvor har vi det her i landet..?
Mr.Silver Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 Har også H&R på min bil... dette er da en E91, men dette er ikke noe stivt i det hele tatt.. Så synes det høres rart ut at det er for stivt...men det neste alternativet da blir vell M-tech ellers så har jeg sett gjentatte ganger at folk anbefaller Eibach og bilstein på E46.. Mulig det er 2 helt forskjelige oppsett! På min er e46 er de hvertfall veldig hard! Genialt til banebruk men mine småtroll har det ikke godt i baksete! Jeg kjører med orginale M-tech dempere og 35-40mm senk fram og 25mm bak. Dette synes iallefall ikke jeg er noe spesielt hardere enn m-tech fjærene som stod på. Venter unge i mars, så derfor jeg valgte dette oppsette. Bilen er lavere, men ikke noe spesielt hardere..
marius paulsen Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 bare å komme å prøve det.er mere komfortabel enn min svigerbrors 318 e46 med orginalt sportsunderstell.men ikke som min fars mercedes cls med luftfjæring. ps. skal du prøve må du være rask da jeg snart monterer fk coilovers og da forsvinner nok all komfort som dugg for solen
hagenisse Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 Da vil jeg nesten påstå at noe er galt med din svigerbrors bil. Utslitte dempere eller noe. Hvis ikke må jo BMW ha gjort noe veldig galt når de laget m-tech understellet sitt, som supersport (og senkeskåler) plutselig skulle fikset... De bilene jeg har kjørt som har vært fullstendig uten komfort er som regel de som er mye senket - på orginale dempere. Da ender man opp med en fryktelig sprettballfølelse. Mulig mange tror bilen er veldig stiv når man tøffer rundt på demperstopperen hele tiden, men... H&R coiloverne mine er iallefall ikke spesielt stive - fjærene virker omtrent som H&R sine "vanlige" senkefjærer. Mao, komforten er helt grei - men ikke som orginalt selvsagt. Og ikke minst - man blir vant til alt. Jeg syntes Z3n hadde et helt greit støynivå, men etter å ha kjørt rundt i litt mercedes (en med V12 ) er det helt latterlig hvor mye bråk det egentlig er i E36..
Superbeetle Skrevet Januar 1, 2009 Skrevet Januar 1, 2009 Bilstein dempere og fjærer (b8 og b6 dempere) er iallefall ikke særlig komfortable.. Er vesentlig stivere enn tilsvarende fra supersport iallefall Men når det er sagt, så ville jeg ikke byttet dem ut med noe annet hvis de en gang skal skiftes ut...
Richie85 Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Jeg har originalt sportsunderstell på min, den kjennes for myk etter min smak. Har også kjørt et flertall av andre BMWer med M-tech understell og det er en drøm hver gang! Så støtter opp at senkeskåler og supersport senking hørtes rart ut å være bedre enn originalt m-tech fra BMW.
DRIFTER Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Eibach sine fjærer er ganske komfortable, men en senket bil blir aldri så myk som en standard bil (heldigvis).
wabby Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Min er senket og godkjent i vognkortet. Husker ikke hva den er senket med men synes bilen er utrolig behagelig å kjøre. Den var senket når jeg kjøpte den, men det er relativt nytt. Om det er av interesse så kan du se/kjenne på bilen om du vil. Holder jo til i kr.sand selv.
Fredrik Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Jeg tror vi med sikkerhet kan konstatere "behagelig" er et relativt begrep og jeg vil gå så langt som å si at en 3-Serie ikke tilbyr vesentlig komfort når det gjelder vei, vind og mekanisk støy. Hvis man ønsker en mest mulig komfortabel 3-Serie beholder man den mest mulig original (dvs. uten sportsunderstel) og på minst mulig felger/dekk iht. BMW (dvs. 195/65-15 eller 205/55-16 for de aller fleste E46 modellene). Alt annet handler om ulike grader av et kompromis i relasjon til komfort.
336mik Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Sos fredrik sier,så kan du,hvis du ikke er kresen,gå ned 1 hakk på felgdim,og kompensere med litt høyere profil på dekkene for å beholde litt komfort. Og sportsligheten skal vel godt gjøres at du mister,ihvertfall i følge enkelte rundetids jagere som man ser på bmwccn sine treff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå