Otis Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Enn om du da skifter olje på en motor som har stått i ro over natten, da vil det vel være bedre med en kald motor, kontra en varm motor. For når motoren har stått så lenge så vil vel all olje være i bunnpanna?
marararius Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Enn om du da skifter olje på en motor som har stått i ro over natten, da vil det vel være bedre med en kald motor, kontra en varm motor.For når motoren har stått så lenge så vil vel all olje være i bunnpanna? Og kald olje renner jo mye bedre enn varm? Eller kanskje ikke
Glenno Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Enn om du da skifter olje på en motor som har stått i ro over natten, da vil det vel være bedre med en kald motor, kontra en varm motor.For når motoren har stått så lenge så vil vel all olje være i bunnpanna? Og kald olje renner jo mye bedre enn varm? Eller kanskje ikke Prøv f,eks fyll olje på en tom brus flaske la den stå ute inatt og så setter du en flaske inne godt og varmt. Prøve hel ut innholdet imorgen så sjønner du . Har du ikke merket hvor tungt motoren sveiever når det er kaldt ute da?
marararius Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Mente jo at varm renner lettere jeg da.. Om det var meg du siktet på!
Otis Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Han siktet nok til meg... Men det jeg mente var at all oljen er samlet i bunnpanna, og den trenger da ikke å renne så langt, som når motoren nettopp har vært i bruk...Da må jo oljen renne ifra alle plasser ellers i motoren. Men det kan jo godt hende at dette er flise spikkeri....
Bjørn 320 Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Det beste må vel vere å køyre motoren god og varm, for så å la bilen stå i eit kvarter så mesteparten av olje får renne ned igjen Eller?
Glenno Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Mente jo at varm renner lettere jeg da.. Om det var meg du siktet på! Jepp om du skrev kald og ment varm så sjønner jeg
hagenisse Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 eller finnes det andre mer smarte metoder ? Oljesuger!!! Nyere tyske biler har jo ikke bunnplugg eller peilepinne en gang..
Superbeetle Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Bunnpluggen er 17mm.. Om oljen er kald eller varm tror jeg ikke har så veldig mye å si sånn egentlig. Det tar heller ikke lang tid før oljen renner fra toppen til bunnpannen. Dette skjer så og si med en gang du stopper motoren. Litt oljefilm vil jo alltids ligge igjen, men det skal det jo gjøre..
Lars89 Skrevet Januar 2, 2009 Skrevet Januar 2, 2009 Olja skal være varm, ferdig med det! Kan skille 0,5-1L mellom kald og varm motor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå