Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enn om du da skifter olje på en motor som har stått i ro over natten, da vil det vel være bedre med en kald motor, kontra en varm motor.

For når motoren har stått så lenge så vil vel all olje være i bunnpanna?

Skrevet
Enn om du da skifter olje på en motor som har stått i ro over natten, da vil det vel være bedre med en kald motor, kontra en varm motor.

Og kald olje renner jo mye bedre enn varm?

Eller kanskje ikke

Skrevet

Og kald olje renner jo mye bedre enn varm?

Eller kanskje ikke

Prøv f,eks fyll olje på en tom brus flaske la den stå ute inatt og så setter du en flaske inne godt og varmt. Prøve hel ut innholdet imorgen så sjønner du ;-). Har du ikke merket hvor tungt motoren sveiever når det er kaldt ute da?

Skrevet

Han siktet nok til meg...

Men det jeg mente var at all oljen er samlet i bunnpanna, og den trenger da ikke å renne så langt, som når motoren nettopp har vært i bruk...Da må jo oljen renne ifra alle plasser ellers i motoren.

Men det kan jo godt hende at dette er flise spikkeri....

Skrevet
Mente jo at varm renner lettere jeg da.. Om det var meg du siktet på! :)

Jepp om du skrev kald og ment varm så sjønner jeg :wink:

Skrevet

Bunnpluggen er 17mm..

Om oljen er kald eller varm tror jeg ikke har så veldig mye å si sånn egentlig. Det tar heller ikke lang tid før oljen renner fra toppen til bunnpannen. Dette skjer så og si med en gang du stopper motoren. Litt oljefilm vil jo alltids ligge igjen, men det skal det jo gjøre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...