Morty999 Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 når jeg hadde lappen så vaska jeg bilen ca 3 dager i uka om sommern kom ann på været da men, om vintern så er det oftere
stroker Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Tok en skikkelig behandling tidligere i vinter med skikkelig sealer og noen lag med carnauba wax, så har en beskyttelse som skal vare ca 4 måneder Vasker den skånsomt da været tillater det
sonic Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Vasker en gang i uka Avfettning og høytrykk med varme...
S.Nilsen Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Skrevet Januar 6, 2009 Godt og lese at dere er nøye jeg polerte bilen bra i sommer og det er jeg gla for nå,tar tid men er absolutt værdt det Til neste år er det en vinter bil som skal brukes!orker ikke bruke bmwen på vinteren
matsrh Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Vasker bilen når det er mildvær for ikke at bilen skal bli en ispinne Snart meldt mildvær nå så da er det fram med svamp og høytrykk
Saltkjelen Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Vasker BMW'ene en til to ganger i uka. I tillegg til at jeg polerer en gang i måneden, men enkelte ganger polerer jeg også to ganger. Møkkete bil er det værste jeg vet..
ESveen Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Er veldig påpasselig med å vaske bilen til muttern annenhver helg Men hun kjører ekstremt lite, så annenhver helg holder i massevis. Når jeg vasket bilen i helgen fikk jeg et problem, høyre fordemper frøys. Bilen ble pinne stiv på den siden, men den løsnet etter litt kjøring. Ellers har jeg smørt inn alle dørkarmer/gummilister med CRC Silikon spray, og alle låser etc. med CRC 5-56 Pass på bruken av silikon på BMW lister, folkens. Særlig nyere BMW som E46/E39 ----> De inneholder teflon, som tørkes ut av silikon. Blir et helvette spetakkel i kupen. Fikk byttet alle listene på min pga. de brukte silikon på klargjøringa. Ble 6000 kr pr. side i gummilister. Ligger flere tråder om dette på forumet.
Odd-M Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Godt og lese at dere er nøye jeg polerte bilen bra i sommer og det er jeg gla for nå,tar tid men er absolutt værdt det Til neste år er det en vinter bil som skal brukes!orker ikke bruke bmwen på vinteren Du orker ikke bruke en vanlig E39 520 på vinteren? Jaja. Det er jo en høyst ordinær bil. Ikke noe galt i å ta vare på ting da. Men hadde det vært en spesiell bil hadde jeg forstått det. Jeg prøver å vaske ukentlig så lenge været tillater det. Vasker alltid for hånd i selvvaskeanlegg. Bruker ALDRI vaskeautomater eller avfetting da begge deler ikke er spesielt gunstig for lakken. Venter på en liten pakke med diverse bilpleieustyr så blir det full runde med avfetting og skikkelig grundig vask før jeg skal rense, polere og vokse lakken. Litt for lenge siden siste storrunde....
Howrd Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 De inneholder teflon, som tørkes ut av silikon. Blir et helvette spetakkel i kupen. Fikk byttet alle listene på min pga. de brukte silikon på klargjøringa. Ble 6000 kr pr. side i gummilister. Ligger flere tråder om dette på forumet. Har også sett masse av dette og har aldri turt og brukt det pga kostnader (5300,- i mitt tilfelle) i nye dørpakninger.. Men, hva kan man ellers bruke? Tenker da på at dørlistene/gummi får masse juling når man må rive opp dørene enkelte ganger når de er spekt fast Sorry OT
ESveen Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Nå er jeg bortskjemt med bilen innendørs i 17+, men da bilen sto ute på forrige plassen vi bodde hadde jeg aldri (så vidt jeg husker) problemer med dørene på E39. Bare passet på å tørke godt etter vask etc.
Mexos Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Prøver å vaske den 1 gang i uken om vinteren. Om Sommeren kan det bli oftere. Vasker så fort den er støvete eller skitten da
DanielMK Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Vasker vel ca 1 gong i veka .. Avfetting, deretter svampe med shampo. Tar underspyling 2-3 gonger iløpet av vintern. Om sommeren pleier eg vaske meir, faktisk. Hater sollyset, som viser all skitten ^^ BORT med Vinteren !! Vil ha på 18 tommerene :(
Simen! Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 Ikke så ofte det blir vask her om vinteren, sjeldent saltet her..men det er noe som har økt siste 2-3 årene Men blir det vask, så sjer det når det er mildvær dritt når dører fryser vet ikke hva som er best smøre pakningene i dørene med jeg?
olavesen Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 ca 2 ganger i uka. er ikke morro å se bilen sin full av salt å drit. hater det.
tuned Skrevet Januar 6, 2009 Skrevet Januar 6, 2009 en grundig høst vask holder i massevis Også er det nok og spyle av litt støv i slutten av april så er den klar til en ny sommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå