Gå til innhold

-- Jobb tråden --


Nøstbakken
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

utdannet kuldemotør og jobber selvsakt som det. jobbet 2år som lærling, tok fagbrev og har nå jobbet ca 1,2 år fast. holder for tiden på og skifte jobb plass men fortsetter i samme yrke.

er en grei jobb, litt reising og mye variasjon da jeg skifter mellom og montere kjøl og frys i butikker/lager/hoteller+++ samt kjle/fryse rom, aircondisjon, varmepumper +++ også er jeg på service biten på det samme (reparerer, vedlikeholder disse tingene)

trives godt i yrket mitt men jeg må takle temperaturer! kan gå fra å være på et maskin rom med nermere 40'c til fryserom med nermere -30'c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber hos Bavaria i Arendal og omgås BMWer til daglig. Helt grei jobb, men som yngstemann så må jeg av og til ta drittjobbene som å måke snø av 40 bruktbiler og vaske demobiler. De gode sidene er jo at man får farte rundt i f eks X6 35D, 525XD, 630CI, X5 30D og nye 730D alle splitter nye biler som står klare til demoturer.

Man kommer borti mange forskjellige folk med forskjellige biler, noen kommer inn og lurer på om E60 er å få som 518 slik som E34, og en dame skulle bestille service til en BMW 370I 2002 mod!!! Vi har mange storkunder, lokale finanskjendiser som sørger for at vi fra tid til annen har M3, M5 og gromme X5 innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på ungdomms skolen, prøver å finne ut hva jeg skal bli.

Er veldig bilinteressert , så blir nokk en bilmekaniker en vakker dag.

Men er ikke helt sikker, så håper denne tråden kan gi meg noen råd. ;)

kan anbefale yrket mitt (står noe lenger oppe) ellers så syns jeg du skal tenke på bil lakkerer. hadde det på 2plass på søknaden min. angrer meg litt for det i dag pga at jeg syns det er et interesant yrke. men jeg trives jo godt i yrket mitt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som bilmekaniker/bileletriker. Jobbet der i 1.5 år,fast jobb..

Utdannet forskalingsnekker.

Dyrt er ikke alltid bra..

Bil gått ca 6000km,tapper strøm. Guttungen er stolt der han sitter :D

dx66swoeyo3tu1g7hez5.jpg

nvd2lme2cmjh8yny9uga.jpg

Bytting av dynamo

hx3umty7n2rnxwxm2tsk.jpg

ytww98b8hl7fekxxotvb.jpg

tinnr3vvpcyq91tihcnr.jpg

Dette er selvfølgelig ikke noe vi har innom hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på ungdomms skolen, prøver å finne ut hva jeg skal bli.

Er veldig bilinteressert , så blir nokk en bilmekaniker en vakker dag.

Men er ikke helt sikker, så håper denne tråden kan gi meg noen råd. ;)

kan anbefale yrket mitt (står noe lenger oppe) ellers så syns jeg du skal tenke på bil lakkerer. hadde det på 2plass på søknaden min. angrer meg litt for det i dag pga at jeg syns det er et interesant yrke. men jeg trives jo godt i yrket mitt og.

Ja, men hva tjener man sånn ca da? (slik jobb som du har)

Du kan god svare på PM hvis du vil det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på ungdomms skolen, prøver å finne ut hva jeg skal bli.

Er veldig bilinteressert , så blir nokk en bilmekaniker en vakker dag.

Men er ikke helt sikker, så håper denne tråden kan gi meg noen råd. ;)

kan anbefale yrket mitt (står noe lenger oppe) ellers så syns jeg du skal tenke på bil lakkerer. hadde det på 2plass på søknaden min. angrer meg litt for det i dag pga at jeg syns det er et interesant yrke. men jeg trives jo godt i yrket mitt og.

Ja, men hva tjener man sånn ca da? (slik jobb som du har)

Du kan god svare på PM hvis du vil det. ;)

det er veldig varierende etter hvor mye du vil jobbe og om du vil jobbe som kuldemaskinist på båt (og muligens plattform). man tjener fra 300k og oppover alt etter hvor i landet du jobber, på land eller offshore og hvor mye du er villig til og jobbe, så står du på kan det jo bli noen kroner. en ex kolega har hatt over 700k før skatt i areid på land. på båt kan det hende det er noe mer, men for og jobbe på båt bør du gå mekaniske fag (mulig det er elektro nå) og videre til kudemontør linja (få skoler i landet) bli lærling og videre til kuldemaskinisten (kan velge 1årig eller 2årig) men jeg bør advare om at det er veldig mye formler og regnestykker og slikt på skolen! men i tilleg så er ingen dager like på jobb. som regel kan vi ikke planlegge noe dagen før for det er altids noe som kommer opp før. treffer også mange folk da man aldri er på samme sted veldig lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på ungdomms skolen, prøver å finne ut hva jeg skal bli.

Er veldig bilinteressert , så blir nokk en bilmekaniker en vakker dag.

Men er ikke helt sikker, så håper denne tråden kan gi meg noen råd. ;)

Jeg var også fast bestemt på å bli bilmekanikker når jeg gikk på ungdomskolen, men en vakker dag,satt jeg og tenkte over valgene mine. Da slo det meg at hvis jeg holder på med bil i 8 timer på jobb, å kommer hjem til mitt eget bilprosjekt, blir jeg fort lei av bil.

Jeg valgte da derfor å prøve kjemi og prosesslinjen, for å bli prosessoperatør. Det tror jeg ikke var et dumt valg. Går nå siste året på videregående, og skal søke på lærligeplass til våren. Håper på å komme inn i statoil, og ut på platform. Men der er det selvfølgelig sinnsykt høye krav, så jeg har ikke så alt for store forhåpninger.

Hvis jeg ikke kommer ut på platform i år, tror jeg at jeg skal ta et påbyggningsår for å få generell studiekompetanse, for å prøve å kome inn på platform til neste år. Går det ikke da må jeg jo ta en annen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...