Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjørte inn til Oslo idag og må si jeg ble litt sjokkert/irritert og overrasket over folks holdninger/handlinger.

Kanskje det er litt utløp for irritasjon dette her men uansett.

Kjørte forbi mange biler som ikke har måkt ren bilen for snø, noen hadde jo rundt 30/40CM snø på taket osv, er ikke dette ganske smart?

Herlig når man må bråbremse å får alt over front ruta og igjen ikke ser en dritt, skjønner ikke at folk ikke tenker litt før dem setter igang.

Samme med ruter man ikke skraper rene for is...

Og for å dra strikken litt til, forbannet være alle de som kjører med L uten å øvelseskjøre, mister jo hele poenget med L!!

Og takk til alle dere som ikke bruker blinklys i rundkjøringer, gjør alt så mye lettere for oss andre.

He he, det var dagens utblåsning fra meg :D

Ha en god dag.

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg er helt enig med deg.

Politiet burde kjøre en kampanje over en mindre tidsperiode hvor de prioriterte lovbrudd i trafikken utover fart og rus. Gi gjerne de med L uten øvelseskjøring bot (trenger ikke bruke ressurser på å sjekke alle med L, det holder å ta de med kun en person i bilen, det er nok av de..). Gi gjerne de som ikke bruker blinklys bot. Helt på lik linje med mobilbruk og belte.

Hørte forresten på P4 i dag at ei dame fra Asker hadde opplevd tre biler som hadde stoppet med nødblink midt i veien for å børste av snø... :P

Skrevet

Angående snø å is på bilen er det et eget forelegg for det på 3000,- Politiet i Trondheim har flere ganger hatt kontroller på dette, noen ganger skriver de forelegg, andre ganger blir billistene bare pålagt å fjerne det på stedet. Dette er en god form å "aksjonere" på, de vises og setter fokus på noe ikke alle tenker over når de kjører. ALLE tenker jop over at de kjører for fort eller på rødt lys liksom.

Skrevet

Hørte forresten på P4 i dag at ei dame fra Asker hadde opplevd tre biler som hadde stoppet med nødblink midt i veien for å børste av snø... :P

Hehe, det er vel slik man aller helst gjør før man legger ut på kjøretur. Ser at det er en del her som legger ut på tur med nediset bil og bare et lite hull i vinduet. Eller så mye snø på taket at når de bremser så fyker all snøen ned på frontruten og førerne må ut av bilen for å koste vekk(hvis ikke viskerne tar alt).

Skrevet

Er som å se en slagmark fra et krigsherja land hver gang det kommer snø inni tettbefolkede strøk. Jeg slutter aldri å bli overrasket over nordmenns store altzimer når det gjelder vinter. Skulle tro man formaterte hjernen til den gjevne nordmann en gang i året.. :roll:

Folk er også noen skikkelig SEIGBALLER til å komme seg ut å måke snø i god tid. En blanding av lite skikkelig klær og lite måkeutstyr gjør at alt sammen blir et kompromiss og et jag for å komme seg tidsnok til jobben.

Skrevet

var en transporter i tunnelen i dag med 40cm snø på taket. han kjørte tydligvis så fort den brødboksen greide for å blåse av snøen... det resulterte i at vi andre som ble forbikjørt fikk store snøklumper flyvende inn på frontruta... rett og slett farlig for oss andre!

Skrevet

Skjønner hva du mener. Var en kar som kjørte i en honda cr-v som hadde en DEL snø på på taktet. Kom etter meg ut av en rundtkjøring så bremser jeg like etter jeg kom ut av rundkjøringen pga trafikk. Da fikk han alt snøen på frontruta og vnidusviskerne streika. hehe :P Isteden for å stoppe å få bort all snøen kjørte de videre. Man så at det stakk 1 arm på hver siden av bilen prøvde å få bort snøen med gud vet hva de fant i bilen. DETTE VAR VELDIG FARLIG :evil:

Skrevet
var en transporter i tunnelen i dag med 40cm snø på taket. han kjørte tydligvis så fort den brødboksen greide for å blåse av snøen... det resulterte i at vi andre som ble forbikjørt fikk store snøklumper flyvende inn på frontruta... rett og slett farlig for oss andre!

Yes, opplevde akkurat det samme idag. En fin dame i CRVen sin som ikke gadd å måke ren bilen. Ble liggende bak å fikk alt mitt i frontrua selv....

Skrevet

Man kan faktisk miste lappen for å kjøre med masse snø på bilen eller is på vinduene med bare et lite kikkehull!

Ang. blinklys så lurer jeg på om folk som ikke gidder dette enten er tilbakestående og derfor mangler evnen til å forstå hvordan dette gjøres, eller bare såpass arrogante at de tror de er de eneste på veien som betyr noe (disse folkene går i kategori med de som sperrer venstrefeltet på motorveier).

Man kan si hva man vil om bilkjøringen i mange land, men har aldri opplevd slik arroganse som er dagligdags i Norge, noe annet sted!

Skrevet
Man kan faktisk miste lappen for å kjøre med masse snø på bilen eller is på vinduene med bare et lite kikkehull!

Ang. blinklys så lurer jeg på om folk som ikke gidder dette enten er tilbakestående og derfor mangler evnen til å forstå hvordan dette gjøres, eller bare såpass arrogante at de tror de er de eneste på veien som betyr noe (disse folkene går i kategori med de som sperrer venstrefeltet på motorveier).

Man kan si hva man vil om bilkjøringen i mange land, men har aldri opplevd slik arroganse som er dagligdags i Norge, noe annet sted!

Bare vent til du kommer ned til Hellas :P

Skrevet

Og takk til alle dere som ikke bruker blinklys i rundkjøringer, gjør alt så mye lettere for oss andre.

Jeg lurer faktisk på om blinklys er ekstrautstyr på enkelte biler.:?

Skrevet

Jeg lurer faktisk på om blinklys er ekstrautstyr på enkelte biler.:?

er det ikke det i'n står for bak på bilen a, indikators :P

hehe, virker sånn ivaffall sålite folk bruker blinklys :P

Skrevet

er en del folk med dumme holdinger og tankeganger som "hvorfor skal jeg bruke blinklys, folk har da vel ikke noe med hvor jeg skal" lurer på åssen det er og kjøre i en rundkjøring da jeg, så kommer hun som ikke bruker blinklys og smeller inn i deg fra venstre. er det sånn att du stiller litt sterkere da siden hun ikke brukte blinklys? for i så fall skal jeg prøve det. for nå er jeg dritt lei!

Skrevet

Bare vent til du kommer ned til Hellas :P

Har vært i mange land, spesielt i Asia, der mange nordmenn opplever trafikken som veldig hissig og kaotisk, og kaotisk er den forsåvidt, men alle følger med og er observante, signaliserer hvor de skal og er inforstått med at de deler veien med veldig mange andre!

Vil tro at det i Hellas er slik at hvis f. eks. noen ikke bruker blinklys i en rundkjøring før de svinger til høyre, så hadde bilen som ventet likevel kjørt inn i rundkjøringen slik at hvis bilen som svingte av skullet rett frem så hadde den måttet bremse litt, men vedkommende hadde trolig fått med seg og vært forberedt på dette, og kanskje gitt et lite fløyt som ingen hadde hengt seg særlig opp i fordi det er vanlig.

I Norge så er det så mange som virker som om de bare ikke er mentalt til stede i trafikken, men bare svever av sted i sin lille boble. De fleste står i tillegg på sin rett enten de har den eller ikke og å fløyte er nærmest tabu! Folk får jo sammenbrudd ofte hvis man bare gir et lite fløyt for å signalisere noe til dem, og denne kombinasjonen opplever jeg som ganske unik, men akkurat Hellas har jeg aldri vært i.

Uansett er det en befrielse å krysse Svinesund og fortsette nedover Sverige, Danmark og Tyskland. Skulle vært obligatorisk i Norge med en kjøretime i f. eks. Tyskland for å lære seg å oppføre seg blant andre på veien blant folk som ikke tollerer noe annet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...