Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Muligens noen har skrevet dette tidligere i tråden, men du bør absolutt ta bilen til en BMW-ekspert og få han til å se over bilen.

Eventuelt kan du ta den på en NAF-test.

Personlig hadde jeg nok gjort begge deler siden bilen selges privat, og siden det er en så spesiell bil.

Dette er jeg 110% enig i, men det ville jeg ha vært selvom den aktuelle bilen hadde vært en 2003 E46 318d Touring. Forskjellen er kun antall festblanketter bilen koster... og dermed er innsatsen/risikoen høyere.

Ligger vel også en viss forskjell i konstruksjonen. Det er klart at en motor med max effekt på 7900 rpm kanskje har hatt et hardere liv enn en 318d. På en annen side kan det også godt hende at en så spesiell bil har hatt en veldig pertentlig eier.

Mange usikkerheter ute og går. Vær derfor ikke redd for å avstå fra et kjøp om ikke alt er slik det skal være.

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ligger vel også en viss forskjell i konstruksjonen. Det er klart at en motor med max effekt på 7900 rpm kanskje har hatt et hardere liv enn en 318d. På en annen side kan det også godt hende at en så spesiell bil har hatt en veldig pertentlig eier.

Mange usikkerheter ute og går. Vær derfor ikke redd for å avstå fra et kjøp om ikke alt er slik det skal være.

Jeg er helt enig i dette også, men i likhet med en S-motor er også en dieselmotor ømfindtlig for kaldstarter og høyt turtall generelt... og spesielt høyt turtall på en kald motor. En moderne dieselmotor er ikke så solid som folk generelt tror og skal den holde lenge bør man behandle den pent... i likhet med en S-motor.

Skrevet

1200-1500 kr. er en billig forsikring mot feil i de fleste bilkjøp! Får alltid tatt en kjøpstest hos merkeforhandler når jeg kjøper bil.

Interiørfargen hadde ihvertfall ikke trukket ned for min del, og at bilen er orginal med orginale hjul ser jeg på som et stort pluss!

Skrevet
Er dette alcantara? :shock:

8g8mpx5ct87mhlihei7l.jpg

Det her da?

qgr7x3ijjgq7qq5q79md.jpg

sorry OT :wink:

Umiddelbart vil jeg mene at den første er delskinn (altså stoff i midten og skinn på sidene), mens den andre er skinn/alcantara (altså alcantara i midten og skinn på sidene), men sikker er jeg ikke... :?

Skrevet

Jeg tror begge bildene er delskinn med stoff. Alcantara ser litt "hårete" ut,

som baksiden av skinn på en måte.

Har egentlig aldri syntes at alcantara er så fint, men etter at jeg ble oppmerksom på CSL så har jeg blitt litt mer positiv.

v9m4b2g6xsqbe9wdudno.jpg

Skrevet

det skotte trekket er alcantara, vet me sikkerhet da min fetter har det.

men det under er jeg mer tvilende til,

men ut i fra e46 m3 utstyrs liste var det "kjipeste" full skinn.

Mulig du fikk noe kjipere i andre land i verden slik som hellas eller sør afrika?

er ikke det de landene som får så mye rart?

Skrevet

De 2 bildene over er delskinn, og ikke alcantara. Kompis har det øverste i sin E46 325Ci Clubsport, så jeg vet.

Til Trådstarter: Det er ingen fastisvar på hvordan du skal kjøpe bilen. Jeg ville kansje fått noen med peiling til å se over bilen. Visst den da er godkjent så kan du jo prøve å gi han ett bud på f.eks 500 000kr. disse forsvinner ikke over natten, så bare å ha is i magen mens selger tenker over saken.

Skrevet

Hei, takk for mange fine svar og tips.

Men angående BMW ekspert, er det noen som føler seg erfarne nok til å ta en kikk på bilen med meg da?

Er jo som sagt i Kristiansand, jeg har fri hele uken og skulle mene at det er muligheter for å låne bilen noen timer for å se på den.

Virker som om selgeren er ganske klar for å selge den serru.

Har kikket endel på andre biler òg, kikket på den som står på bavaria i oslo til 559k.

Den var ikke noe spesielt fin, de kunne ikke gjøre rede for om det var skiftet rådelager eller om det var noen spesiell service på enten på SMG kasse eller motor, men man kunne se at det var tuklet og krudd litt på motoren.

Dessuten så hadde de skiftet clutch på den ved 57k og den hadde gått 106k så et clutchckifte i nært i fremtiden på den der tror jeg. Hadde med meg en erfaren bilklargjører, han kikka over bilen kosmetisk og fant endel feil, høyre dør er lakkert om, god slump appelsinhud, og mange plasser hvor klarlakken har blitt polert vekk. En god del riper og en bulk i panser. servicehistorikk viste òg knekte fjærer bak.

Tror den er ganske utenfor bildet, når jeg skal kjøpe en bil til en halv mill så skal den være ganske fin.

Hjertelig takk til nå.

Skrevet

jeg har ingenting mer å komme med enn at når du bruker 500 000,- så bør det ikke være noe som gjør at du mister nattesøvn. du burde være 101% lykkelig og fornøyd med det kjøpet..ikke noe "jaja" kjøp slik som det er fort å gjøre når man kjøper biler til 50 lapper for eksempel.

MEN ut i fra di postene du skriver så anbefaler jeg deg å få med deg noen som er litt mer "kyndige" kanskje? er alltids noen på forumet som har god peiling og har mulighet :)

vil ikke kaste stein i glasshus, men det skal jo sies at til en halv millioin finnes det mye annet snacks utenom M3 også...men det vet du vel allerede :) men, ingenting i veien for å snuse på litt andre biler også, og når du sitter med "WOW DENNE MÅ JEG HA!" følelsen så bestemmer du deg og kommer med et tilbud til selger :)

lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...