Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke lov å leke seg litt på parkeringsplass heller, hvis den ikke er helt lukket?

Jeg vet det har redda meg et par ganger på glatt føre, at jeg har lekt mye på snø.

Er ikke lov, men de fleste politipatruljer pleier å se igjennom fingrene på det, og heller bare jage de som holder på med det fra plassen. Her i Sarpsborg har det vært ett sted der all slik aktivitet har foregått, ett industriområdet 10min utenfor byen. Ble stoppet av politiet for "herjing" på parkeringsplass rett før jul, og da fikk jeg beskjed om at slik kjøring ville de ikke ha noe av på slike plasser. Fikk også beskjed om at jeg kunne dra til dette industriområdet og "kjøre ifra meg" der, noe jeg også har pleid å gjøre :wink:

Nå i det siste har dessverre dette området blitt sperret av også. Politiet kom rullende inn med 3 biler her for noen dager siden og beslagla diverse førerkort, bøtela og delte ut en hel haug med invitasjoner til teknisk visning på bt :(

Det kan virke som om politiet skal ha nok en slik "null toleranse"-kampanje som de har på nyåret vært år...

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Det var da voldsomt til streng reaksjon da! :(

Her i Fredrikstad har vi et kjøpesenter som heter Østfoldhallen, og hvert år når snøen kommer er det like sikkert som amen i kirken at parkeringsplassen til dette senteret er fullt av "driftere" etter stengetid kl 20.00.

Jeg har tilbrakt mangfoldige timer der med den forrige bilen, og det blir garantert noen timer med den jeg har nå! Hehe.

Tingen er at politiet har vært der gjentatte ganger, noen ganger får vi beskjed om å være forsiktige, andre ganger har vi fått beskjed om å stikke.

Jeg har IKKE hørt om noen som har mistet lappen her pga sladding, og på denne plassen er det MANGE biler samtidig!

Men det kommer vel an på øyet som ser! :(

Lykke til hvertfall, håper det ordner seg for deg!

Vært der mange ganger selv også, kun blitt jaget engang. Det var på grunn av støyklager fra naboene... :(

Skrevet

Veldig kort oppsummert så blir en fremprovosert sladd/drift der annen samferdsel har tilgang, betegnet som uaktsom kjøring, og politiet kan derfor beslaglegge førerkortet.

Dette er jo også nokså logisk spør du meg..

Foreslår at man reiser til et sted der man garantert ikke vet politiet kommer, leier en bane, eller lage seg et lukket privat område som er ment for drifting!:)

Skrevet

Det er heller ingen garanti selv om du er yrkessjåfør å få igjen førerkortet før tiden beslaget er satt til. Dette er uheldigvis noe du burde tenkt på før du pådrev slik aktivitet på offentlig plass. Jobbet selv ved en transportavdeling i Oslo der vi noen ganger hadde ansatte som ble kortløse enten i jobb eller privat, disse ble da midlertidig omplassert på jobben enten i deltidsstilling eller heltid i tiden de var uten førerkort. Men vi hadde også krav til ansatte at de skulle ha førerkort kl.B, mistet de dette var det også grunnlag for å si dem opp. Men er du en pålitelig ansatt uten "skrammer" hos arbeidsgiver fra før så er de som regel etterkommelig med omplassering for en kort periode om det lar seg gjøre.

Uaktsom kjøring er ganske omfattende kategori og de trenger ikke masse bevis for å felle deg under denne.

Hadde en episode i Østerdalen der politiet kjørte sivil bil uten måler i, de fulgte meg i over en halvtime, på denne halvtimen hadde jeg kjørt forbi masse 2-3 biler i slengen, høy fart men ingen farlige episoder. Da fikk jeg valget om å godta 85 i 60-sone eller bli anmeldt for uforsvarlig kjøring. Skal nevnes de hadde problemer med å holde følge med sin Ford Mondeo, jeg kjørte da en 318is. Og ja jeg hadde hatt høy fart i 80 sone og 60 sone. Slapp med forenklet forelegg på 3000,- Måtte da også love å aldri kjøre fort i Østerdalen igjen, han ville ikke være så snill neste gang...

Skrevet

Slædding burde vært med i opplæringen ja, har også hjulpet meg en del ganger i uværet. :P

Men hvor mange politmenn var det? Dersomd det var EN fyr med lite beviser kan du blånekte alt. Dersom det var to personer så er du like godt som uten førerkort i 3 mnd ca.

Skrevet

Det var nok desverre 2 politifolk der ja!

men for det eg vet så kan det være at juristen mener at et forelegg er nok!

og min mor snakket idag med en venninne som har vært i politiet i hvertfall i 20 år.. og i 99,9% av tilfellene så får man lappen igjen dagen etter! så lenge man ikke er en gjenganger..(det er heldigvis ikke eg! har ingen prikker o.l) og at de tok den fra oss for å gi oss en lærepenge! men man vet aldri!

og det samme sa han kameraten min sin tante som også jobber i politiet!

men eg ska ned å snakke med de imåren! så da kommer det oppdatering på situasjonen!

Skrevet
Det var nok desverre 2 politifolk der ja!

men for det eg vet så kan det være at juristen mener at et forelegg er nok!

og min mor snakket idag med en venninne som har vært i politiet i hvertfall i 20 år.. og i 99,9% av tilfellene så får man lappen igjen dagen etter! så lenge man ikke er en gjenganger..(det er heldigvis ikke eg! har ingen prikker o.l) og at de tok den fra oss for å gi oss en lærepenge! men man vet aldri!

og det samme sa han kameraten min sin tante som også jobber i politiet!

men eg ska ned å snakke med de imåren! så da kommer det oppdatering på situasjonen!

som du sier:for å gi deg en lærepenge,lykke til i morgen...
Skrevet

har vært mye å lekt på lukket området både i vinter og i fjor vinter. Aldri sett politi der vi er, og det er et kjent området der mange kjører vært år.

Lest i det siste at politiet skal gå målrettet for å ta ungdom som ikke kjører etter boken. Så blir slutt på lekingen i Bergen. Blir fjellet, der det er veldig liten sjanse for å treffe politi.

Tror dere vil å få lappen sjapt tilbake. Da gjør av og til i slike sammenheng for å gi en lærepenge.

Skrevet
Ja det var kamerater av oss. 3 biler ekstra pluss meg og han kameraten min!

de sto å så på!

Ironisk nok kan det at dere hadde publikum ha gitt politiet ekstra grunn for å gripe inn - tilskuere som kunne komme til skade og sånt.

Kjøpesentre og parkeringsplasser tilhørende store kjeder kan være steder der man bør være ekstra varsomme med sladding: Jeg ser flere har fått opp skilt med "øvelseskjøring forbudt", og jeg mistenker senterledelsen i en del tilfeller har klaget til politiet over trafikk på parkeringsplassen utenom åpningstid.

Skrevet

Var en hendelse på ikea i bergen ang øvelseskjøring for en stund siden. Jobber der selv og så på kamera... kjørte ned et sånt handlevogskur og det måtte skiftes ut. Var umulig å se reg.nr

Og gjett hva et sånt skur koster? Jo... 40k ! virket usannsynlig, men det eg ble fortalt...

Skrevet

Kan ikke få sagt nok hvor latterlig slikt er.... Om det er 400 x 800 meter parkeringsplass, uten en bil, uten en lyktestolpe, noe som helst...Hvorfor i svarte h&/4te skal politiet da komme å herpe moroa med å beslaglegge førerkort???

Naziopplegg... Om det skulle være en lyktestolpe der, og jeg skulle kunne komme til å sneie den, greit, DA får man ta konsekvensene av det. Ikke lenge før det blir skinner for bil heller, med programmer innlagt der man taster inn "Kiwi Rena, p-plass 1-10" så kjører bilen deg dit og parkerer for deg......

Dagens lille utbrudd, sorry OT, takk for meg :x

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...