Der Barockengel Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Flytter du raskt nok, kanskje du blir med på løsrivelsen fra resten av Norge. Du ser, Vestlandet har en plan om å nykke seg løs fra basillen, også kjent som "resten av Norge" Interessant konsept. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A1eks Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Grei by, men en del negative ting er det: -Altfor mye blind vold -Dårlig politidekning i helgene (har kommet seg den siste tiden, men fortsatt ikke altfor bra) -Dårlige veier -Storhaug -Resten av Jæren Søreng, er jo ikke så altfor galt å bo på Rennesøy om en har en grei bil og slipper rush? Vil regne med maks 20 minutter kjøring, men alt er relativt Gunnleif, hvor er dette, har ikke fått det med meg jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 -Dårlige veier Dette var vel årets UNDERdrivelse. Veiene her er jo helt grusome (til å skulle være bystandard) -Storhaug Ser den -Resten av Jæren Må si meg uenig i det. Jæren har jo masse flotte veier som bare venter på å bli kjørt.. Om jeg skal ha meg en skikkelig tur med kjekke og ok veier kjører jeg utover jæren og gjerne mot Sirevåg. Søreng, er jo ikke så altfor galt å bo på Rennesøy om en har en grei bil og slipper rush? Vil regne med maks 20 minutter kjøring, men alt er relativt Hmm, må jo gjennom den helvettes tunellen hver dag isåfall.. Er vel ikke alle som er like hyp på det? Ikke vet jeg. Men ja, rush er noe drit. Men jeg tror nok at om du kommer fra Oslo virker rushen vi har her som barnemat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 BMWCCN Rogaland treffene er på bilmuseet på bråstein. Kommer du fra sandnes (kjør retning ålgård) så er det 2. avkjøring til venstre etter fotoboksen. Jeg har kun vært der en gang, men det var veldig hyggelig. Selv om jeg ikke kjente noen der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Grei by, men en del negative ting er det:-Altfor mye blind vold -Dårlig politidekning i helgene (har kommet seg den siste tiden, men fortsatt ikke altfor bra) -Dårlige veier -Storhaug -Resten av Jæren Søreng, er jo ikke så altfor galt å bo på Rennesøy om en har en grei bil og slipper rush? Vil regne med maks 20 minutter kjøring, men alt er relativt Gunnleif, hvor er dette, har ikke fått det med meg jeg Blind vold er det altfor mye av i Bergen og, men har ganske bra med politi i sentrum om natten i helgene. Veiene i Bergen er ihvertfall en vits mange steder, i tillegg til at den festlige bybanen bygges her og gjør livet surest mulig for alle! Kanskje dette er noe av grunnen til at jeg er positiv til Stavanger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A1eks Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Søreng, resten av Jæren var ment om folkene som bor der, eller, en god del av dem iallefall Joda, men tunnelen er ikke så ille om en kan spare et par tusinger i måneden på det? Jeg hadde ikke hatt problemer med den ihvertfall. Okay, veiene her i distriktet er helt ufattelig dårlige, må si meg enig der. Østlandet ser ut til å ha litt bedre veier, sørlandet også, men grunnen til dette er for meg ukjent.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Er da ikke så ille med blind vold i Bergen vel? Jobber sporadisk som vakt på kiosk natt til søndag, og synst faktisk det er veldig mye politi i sentrum, iallefall i området rundt torgallmenningen. Uansett, satt opp mot Oslo så blir vel det meste annet barnemat, det være seg Bergen eller Stavanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Østlandet ser ut til å ha litt bedre veier, sørlandet også, men grunnen til dette er for meg ukjent.. Sørlandet har vel ikke tradisjonelt hatt noe godt veinett? Hva gjelder Østlandet er nok grunnene delte; Området brukes til gjennomfartsåre for de som skal videre inn i landet, det er større befolkningstetthet og mange steder er det flatere og dertil enklere å lage vei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Blind vold er det altfor mye av i Bergen og, men har ganske bra med politi i sentrum om natten i helgene. Tror det er like mye blind vold i Stavanger. Iallefall det jeg fikk inntrykk av det halve året jeg bodde der. Ett stort pluss om Stavanger er at det er helt sykt mye bra jenter der, iallefall på sommerstid.. Veiene i Bergen er ihvertfall en vits mange steder, i tillegg til at den festlige bybanen bygges her og gjør livet surest mulig for alle! Det verste med bybanen er at den skal ta 30min fra Nesttun til Sentrum (bussen tar 10-15min). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A1eks Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Vil nå tørre å påstå at med en gang en kommer ned i Vest-Agder og de områdene, så blir veien bedre. De "pussa" nettopp opp veien til Kristiansand, og må tørre å påstå at veinettet der er bedre enn her. Men hva med oss Vestlendinger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Nå begynner det å bli en stund siden jeg var i Kristiansand, så jeg føler ikke at jeg har så stort sammenligningsgrunnlag der. Vestlandet er det derimot ikke så lenge jeg var på, og veier som e9 (starter jo i Kristiansand så du får poeng der) og andre store veier synes jeg var gode. I motsetning til på Østlandet, var det heller ikke like markante forskjeller mellom småveiene og de store. Muligens er det pg.a. hovedveiene er så dårlige i utgangspunktet. Alt i alt synes jeg det ikke var så ille, men så har jeg heller ikke bodd på Vestlandet fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Veiene i Bergen er ihvertfall en vits mange steder, i tillegg til at den festlige bybanen bygges her og gjør livet surest mulig for alle! Det verste med bybanen er at den skal ta 30min fra Nesttun til Sentrum (bussen tar 10-15min). Verste for min del er idiotkrysset på Minde som må være laget for å gjøre folk lei av kø og positiv til bybanen! Køen forsvant hjem fra jobb (jobber i Kanalveien) i et par uker etter de lagde nytt toplanskryss i Fjøsangerveien, men det fungerte jo alt for bra så de gjorde det ulovlig for de fleste å bruke dette! EDIT: For alle andre: Dette krysset er laget slik i forbindelse med bybanen, men lager reelt sett ikke annet enn problemer, kø og farlige situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Tror det som blir sagt om stavanger her er veldig subjektive oppfatninger. Jeg har bare hørt positive ting om stavanger både fra folk som kommer derfra, og folk som har vært bodd der for en periode eller vært der. "Stavanger er en fin by" sier alle. Det er litt kortere vintere der, og mildere vintere som regel. Men det er mye nedbør, slik som i Bergen. Det er vel det folk misliker mest. Det jeg synes er fint med Stavanger er at det er en ganske stor by uten å føles tett og trangt og være overbefolket slik som Oslo. Kjører du gjennom Fredrikstad sentrum for eksempel, så har den nesten bare en gate gjennom byn og that's it. Veldig tomt og kjedelig til sammenligning. Også har du kun et fåtall utesteder. I Stavanger så er det mange, og bl.a fordi det er en studentby så er det alltid folk på byn alle dager, for de som setter pris på det. Om veiene er noe dårligere i Stavanger vet jeg ikke altså. Bortsett fra noen stygge fartspupper/dumpler så er det vel stort sett likt over hele landet. Du har jo E39 med to filer, men det hjelper ikke mye når det er trafikk, for folk har en stygg tendens til å luse i begge filene. I Oslo så hadde de lagt minst 20km/t over fartsgrensa med samme trafikktetthet mens i Stavanger så går det i 20-30km/t under istedet, så det er et lavt tempo. Men tusen ganger lettere å navigere seg fram, og mye roligere generelt enn i Oslo. Blablabla... prøv å søk jobb på flyplassen på Sola. Skal du ta borekurs, og du ikke har noe bakgrunn innen mekanisk/elektro fra før, så vil jeg på det sterkeste anbefale at du får deg slike jobber hvor du kan ha med på cv når du skal søke jobb, at du har brukt vinkelsliper etc etc. Det er en stor fordel. Hvis det er den veien du skal gå, hvis jeg tolket deg rett, så vær også innstilt på at du må gå videre på teknisk fagskole etter kurset. Alle oljeselskaper krever det nå. Synes det er en god ide å flytte til stavanger for å få forandring i livet. Jeg gjorde det samme etter at det ble slutt med xen. Det var riktignok planen uansett, men jeg er glad jeg dro til Stavanger og fikk et annet liv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///NJD Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Jeg har bare vært i stavanger to ganger.2. Utrolig fin by. Med flott uteliv (bedre enn i oslo hvertfall) 3. Masse tiltrekkende jenter. Bedre enn oslo? Håper du kødder nå, hahahah Damene er bra derimot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Februar 9, 2009 Share Skrevet Februar 9, 2009 Muligens er det et mer kontrollert uteliv, for det er noe Oslo savner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg