Gå til innhold

Hvilket bilmerke plager deg mest i trafikken?  

85 stemmer

1. 1. Hvilket bilmerke plager deg mest i trafikken?

• Japanske biler (toyota,mazda,subaru,nissan o.l)
      20
    • Franske biler (peugot,renault o.l)
      19
    • Engelske biler (er bare mini jeg kommer på i farta)
      0
    • Svenske biler (koenigsegg er ikke relevant,men volvo og saab)
      9
    • Russiske biler (lada,og nye lada(samara))
      1
    • Amerikanske biler (chevrolet,dodge,am.ford chrysler)
      6
    • Koreanske biler (kia,hyundai,daewoo(små nyere chevy er også daewoo))
      21
    • Tyske biler 1 (ford,opel vw)
      4
    • Tyske biler 2 (bmw,audi,mercedes(porsche))
      4
    • Italienske biler (fiat,alfa romeo)
      2

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
mhmm, må igrunn si at det er mest personen som kjører bilene jeg kan irritere meg over, og ikke selve merket.

Kunne ikke sagt det bedre selv :wink:

Jeg klarer heller ikke å hisse meg opp over et bilmerke, men sjåføren kan av og til være utrolig irriterende.

Ellers er det et par tre ting som er typiske kjørekjennetegn for landet man kjører i. Spesielt i Sverige er det irriterende at folk ligger i venstrefilen selv om de ikke skal forbi... og når de endelig er kommet forbi (langsomt) legger de seg inn rett foran... gjerne med minst mulig avstand til bilen bak. De gir heller ikke plass hvis de ser at bilen i høyrefilen blir blokkert bak en annen bil... typisk hvis begge bilene kjører med cruisekontrollen aktivert.

I Danmark er det typisk at folk ligger og presser bak uansett hastighet. Hvis man f.eks kjører forbi en rekke andre andre biler på motorveien med en hastighet som er 20-30 Km/t hurtigere enn de andre bilene er det nesten alltid en eller annen tulling som hurtig kommer opp bak og vil forbi. Hvis man øker hastigheten vil vedkommende typisk også bare øke hastigheten... samt ligge en halv meter bak bilen... gjerne i 150 Km/t. Dette gidder jeg ikke og jeg legger meg derfor hurtig i høyrefilen og tenker på noe annet.

I Norge er det typisk at folk ikke leser trafikkbildet og det skaper ofte farlige situasjoner når enkelte kommer opp bak med en hastighet som er mye hurtigere enn alle de andre bilene rundt... gjerne hvis det samtidig er et par trailere som blokkerer for utsikten. Vinglete kjøring opplever jeg også ofte i Norge, men hvorfor dette skjer mer i Norge enn i f.eks Sverige og i Danmark vet jeg ikke.

Ellers har jeg ikke sansen for moderne varebiler med mange hestekrefter iom. at de blokkerer for utsikten og kjører like hurtig som alminnelige biler. Tilsvarende er det med SUV biler som har mange hestekrefter, men de kjører i tillegg ofte aggressivt... spesielt når det er mye regn og/eller glatt. Over to tonn på glatta med like dårlig eller dårligere bremseevne enn alminnelige biler viser en skremmende mangel på kunnskaper... :roll:

Skrevet

hater franske og amerikanske biler.

sikkert greie biler for dem som ikke skrur på dem,men jeg jobber som bilmekaniker og feller en tåre hver gang det ruller noe slikt inn porten. :cry:

Skrevet

Altså,det står i overskriften hvilke biler som plager deg i TRAFIKKEN.

Dvs sjåfører,men det jeg er litt ute etter er om det er et bestem møsnter på kombinasjonen håpløse biler og håpløse sjåfører.

Jeg for min del irriterer meg grønn over asiatiske biler,kort og godt fordi eieren er en typisk A-B bilbruker,og hverken bryr seg om,eller gidder å sette seg inn i hvordan man skal lese og oppføre seg i trafikken.

Dette vises også veldig godt på bilene de kjører,siden jeg for min del,syns at bilene generelt inneholder mindre av total pakken som jeg syns at en bil skal inneholde.

Skrevet

I Norge er det typisk at folk ikke leser trafikkbildet og det skaper ofte farlige situasjoner når enkelte kommer opp bak med en hastighet som er mye hurtigere enn alle de andre bilene rundt... gjerne hvis det samtidig er et par trailere som blokkerer for utsikten. Vinglete kjøring opplever jeg også ofte i Norge, men hvorfor dette skjer mer i Norge enn i f.eks Sverige og i Danmark vet jeg ikke.

kunne ikke sagt det bedre sjøl.. er sinnsykt mange her i norge som ikke tenker på hva som er greiest for videre kjøring for både føreren sjøl og resten av førerene som er rundt om..

men som svar på trådstarter så vil jeg si at biler som irriterer meg mest er: vw polo, golf, yaris, franske biler, mondeo, peugot.. og alle med førere fra 57 - 65 +

Skrevet

beste morra mi kjører 06 mod mercedes E220 CDI og hu er vell verdens største trafikk sinke. sitter og synger og trommer på rattet og skvetter bare du åpner munnen. trafikk farlig dame i mercedes

Skrevet
mhmm, må igrunn si at det er mest personen som kjører bilene jeg kan irritere meg over, og ikke selve merket.

Kunne ikke sagt det bedre selv :wink:

Jeg klarer heller ikke å hisse meg opp over et bilmerke, men sjåføren kan av og til være utrolig irriterende.

Ellers er det et par tre ting som er typiske kjørekjennetegn for landet man kjører i. Spesielt i Sverige er det irriterende at folk ligger i venstrefilen selv om de ikke skal forbi... og når de endelig er kommet forbi (langsomt) legger de seg inn rett foran... gjerne med minst mulig avstand til bilen bak. De gir heller ikke plass hvis de ser at bilen i høyrefilen blir blokkert bak en annen bil... typisk hvis begge bilene kjører med cruisekontrollen aktivert.

I Danmark er det typisk at folk ligger og presser bak uansett hastighet. Hvis man f.eks kjører forbi en rekke andre andre biler på motorveien med en hastighet som er 20-30 Km/t hurtigere enn de andre bilene er det nesten alltid en eller annen tulling som hurtig kommer opp bak og vil forbi. Hvis man øker hastigheten vil vedkommende typisk også bare øke hastigheten... samt ligge en halv meter bak bilen... gjerne i 150 Km/t. Dette gidder jeg ikke og jeg legger meg derfor hurtig i høyrefilen og tenker på noe annet.

Ellers har jeg ikke sansen for moderne varebiler med mange hestekrefter iom. at de blokkerer for utsikten og kjører like hurtig som alminnelige biler. Tilsvarende er det med SUV biler som har mange hestekrefter, men de kjører i tillegg ofte aggressivt... spesielt når det er mye regn og/eller glatt. Over to tonn på glatta med like dårlig eller dårligere bremseevne enn alminnelige biler viser en skremmende mangel på kunnskaper... :roll:

Slik du beskriver svenskene har jeg det hver dag til og fra jobb, bare svenskene er mønstereksempler på riktig motorveikjøring i forhold til bergensere!

De fleste nordmenn kjører som om alle biler rundt de skulle være usynlige!

Skrevet

Har generelt aldri hatt noe særlig sansen for franske biler. Men kjøpte meg en 205GTI 1.6 her for litt sia. Greit, jeg måtte bytte clutch, den lekker litt olje og litt kjølevæske og går ikke ordentlig på tomgang. Men FYFAEN for en morsom bil :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...