Winther24 Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Advarsel! Advarselen kommer fra dekkindustrien.no Som du kan se fører vi bl.a ikke merkene Wanli og Kenda. Dette for at vi på Dekkindustrien fokuserer på merker du skal kunne føle deg trygg med. Det er billigdekk som ikke kan anbefales til noen som ønsker en viss grad av sikkerhet i ett nytt vinterdekk. De har egentlig ingen gode egenskaper hverken på snø eller is og regnes som ubrukelig på nordiske forhold og er generelt livsfarlige. Bremsestrekningen er lang, de har dårlige sidegrep og kjørefølelse. Levetiden på disse dekkene regnes til å kun å være èn sesong. http://i164.photobucket.com/albums/u34/ ... owgrip.jpg http://i164.photobucket.com/albums/u34/ ... owgrip.jpg Wanli Kenda Les mer her ! http://www.dekkindustrien.no/index.php?p=61&gl=1
Nytern Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Og meninga med tråden er? Jeg kjørte 2 vintre på Aurora piggdekk. Det fungerte gull, blant beste dekkene jeg har hatt. Dette var på en MR2, de er jo ikke akkurat kjent for å være knallgode vinterbiler. Litt blåøyd å stole på noe en dekksjappe skriver på hjemmesida si. Jeg mener, hva slags motiver har de med å presse frem dette skvipet?
Gjest Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Kan skrive under på at Wanli er noe ordentlig dritt, hadde noen Wanli sommerdekk bak på E36'en. Var som å kjøre på vinterføre når det var vått ute.
Lars89 Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Kinadekk egner seg bare til å lage røyk med. Hadde Nankang på forrige bilen og de var livsfarlige på vått. Vannplana og mista grepet for ingenting... Fungerte ufattelig dårlig på bane også
ingard Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Kjøpte noe svinbillige dekk på bilxtra (eller noe sånt) for å flytte bilen en vinter for noen år siden. Kjører enda på de, fungerer gull! Ikke verdens beste. Men alt i alt sparte jeg penger, og har enda ikke kjørt meg fast.. Kjører mye, og det også blitt noen 600km turer uten problemer på de. Så det er faktisk mulig å klare seg med budsjettdekk.
Kjell Z3 Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Og meninga med tråden er?Jeg kjørte 2 vintre på Aurora piggdekk. Det fungerte gull, blant beste dekkene jeg har hatt. Dette var på en MR2, de er jo ikke akkurat kjent for å være knallgode vinterbiler. Litt blåøyd å stole på noe en dekksjappe skriver på hjemmesida si. Jeg mener, hva slags motiver har de med å presse frem dette skvipet? Jeg som trodde at MR2 var en god vinterbil med vektfordeling som egnet seg for årstiden.
Torek Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Hadde Nankang på forrige bilen og de var livsfarlige på vått. Vannplana og mista grepet for ingenting... Sitter med samme inntrykket selv. Blir ikke Nankang på sommeren lenger iallefall.
Hansh Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Og meninga med tråden er?Jeg kjørte 2 vintre på Aurora piggdekk. Det fungerte gull, blant beste dekkene jeg har hatt. Dette var på en MR2, de er jo ikke akkurat kjent for å være knallgode vinterbiler. Litt blåøyd å stole på noe en dekksjappe skriver på hjemmesida si. Jeg mener, hva slags motiver har de med å presse frem dette skvipet? Jeg som trodde at MR2 var en god vinterbil med vektfordeling som egnet seg for årstiden. MR2 har vel noe kort akselavstand til å kunne være en god vinterbil. Nankang stod på E39'en da vi kjøpte den og var egentlig positivt overrasket over hvor god de var. Utmerket seg ikke som spesielt dårlige! -Men uansett synes jeg dekk er noe av det viktigste å ha av skikkelig kvalitet. Hvis ikke står man kanskje der plutselig en gang og forstår at hvis du hadde stoppet 10 meter før med bedre dekk så hadde både du, elgen og bilen vært i like fin form fortsatt. Har selv opplevd flere ganger at det har gått bra, f. eks. når gammel mann svinger over veien foran deg, fordi jeg har hatt gode dekk og gjort ting riktig!
336mik Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Hvis et dekksett,sommer som vinter varer en hel sesong,så vil jeg ha de jeg.
Nytern Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Jeg kjører på kvalitetsdekk selv. MEN! Heller billige vinterhjul enn 5år gamle vinterhjul. Mange som ikke har råd til merkehjul, da foretrekker jeg mye heller at de kjøper billigdekk enn at de kjører på dekk fra høggern
Nytern Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Og meninga med tråden er?Jeg kjørte 2 vintre på Aurora piggdekk. Det fungerte gull, blant beste dekkene jeg har hatt. Dette var på en MR2, de er jo ikke akkurat kjent for å være knallgode vinterbiler. Litt blåøyd å stole på noe en dekksjappe skriver på hjemmesida si. Jeg mener, hva slags motiver har de med å presse frem dette skvipet? Jeg som trodde at MR2 var en god vinterbil med vektfordeling som egnet seg for årstiden. Supergod vinterbil sålenge en har ordentlige dekk, noen sandsekker foran og KJAPPE reflekser
PIIIPower Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Kjørte aurora på en transporter.. alle pigga ute etter en sesong med ca 4000 kjørte km. Bytta til Conti, 3xsesong med 12000km og alle pigga sitter enda. Så billig blir ofte dyrt..
gnmfr Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Og meninga med tråden er?Jeg kjørte 2 vintre på Aurora piggdekk. Det fungerte gull, blant beste dekkene jeg har hatt. Dette var på en MR2, de er jo ikke akkurat kjent for å være knallgode vinterbiler. Litt blåøyd å stole på noe en dekksjappe skriver på hjemmesida si. Jeg mener, hva slags motiver har de med å presse frem dette skvipet? Jeg som trodde at MR2 var en god vinterbil med vektfordeling som egnet seg for årstiden. MR2 har vel noe kort akselavstand til å kunne være en god vinterbil. mr2 er den beste og morsomste vinterbilen jeg har hatt, ikke noe problem og sladde i stor fart med må bare satse litt ekstra og ikke ligge for breit for da snurrer du fort som faen.. Nankang stod på E39'en da vi kjøpte den og var egentlig positivt overrasket over hvor god de var. Utmerket seg ikke som spesielt dårlige! -Men uansett synes jeg dekk er noe av det viktigste å ha av skikkelig kvalitet. Hvis ikke står man kanskje der plutselig en gang og forstår at hvis du hadde stoppet 10 meter før med bedre dekk så hadde både du, elgen og bilen vært i like fin form fortsatt. Har selv opplevd flere ganger at det har gått bra, f. eks. når gammel mann svinger over veien foran deg, fordi jeg har hatt gode dekk og gjort ting riktig!
Nytern Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Kjørte aurora på en transporter.. alle pigga ute etter en sesong med ca 4000 kjørte km. Bytta til Conti, 3xsesong med 12000km og alle pigga sitter enda.Så billig blir ofte dyrt.. Mine Aurora piggdekk kjørte jeg 3 vintre med. Mista ikke en eneste pigg tiltross for mye herjing. Tydelig at vi har forskjellige erfaringer
Hanzo/// Skrevet Februar 13, 2009 Skrevet Februar 13, 2009 Utsagnet til PIIIpower om at billigdekk blir ofte dyre dekk er veldig ofte riktig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå