NiklasJa Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 5 seter 135 slår 2 seter cayman. BMWn er også 6000 pund billigere enn porschen. Se denne Blir stolt av BMW! Legg spesielt merke til hva programmlederene sier. Den beste kommentaren av Tiff: A BMW beating a Porsche, what is this world comming to? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Hehe, Fint at BMW flår Porsche da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Hehe, Fint at BMW flår Porsche da. Ja... det er viktig du... nå ble hele mitt liv plutselig totalt forandret... ... Forøvrig er det ikke nødvendigvis korrekt at en 135i (Coupe) er billigere enn en Cayman i Norge... det er et spørsmål om man sammenligner med Cayman eller Cayman S. I Norge koster en Cayman S ca. 40000 Kroner mer enn en 135i Coupe... og det er den uten tvil verdt med mindre man absolut trenger to ekstra mikrobakseter. Cayman er 120000 Kroner billigere enn en 135i Coupe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Så bra Nå har jo Porsche kommet med diesel også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 HVA?? Diesel i en Porsche? Verden blir aldri den samme mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2009 Så lenge porsche ikke starter med "innovasjonen" boxer diesel er jeg fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 Er vel bare Cayenne og den nye 4 dørs som jeg ikke husker navnet på som får diesel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 Hehe, Fint at BMW flår Porsche da. Ja... det er viktig du... nå ble hele mitt liv plutselig totalt forandret... ... Forøvrig er det ikke nødvendigvis korrekt at en 135i (Coupe) er billigere enn en Cayman i Norge... Nå er det heller ikke med norske priser i tankene bilene er konstruert, og det blir derfor litt urettferdig å ta de til inntekt når det ikke var prisene produsenten mente bilene sine var verdt. Slike prissammenligninger er ubrukelig for annet enn å sammenligne prisene på det norske markedet alene. Siden få her i landet har råd til slike biler nye (i hvert fall tar seg råd), har det mest for seg å sammenligne prisene fabrikken oppgir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 Diesel i Porsche, "what is the world coming to?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 Når jeg så filmen tenkte jeg "hmm, ikke rart om bmw'en som kommer etterpå slår denne tida, ble vel kjørt litt bredt gjennom svingene.." Men så kom 135i'en, og i første sving så lå den sannelig litt bredt den òg. Virker ikke som de gikk skikkelig inn for å få en bestetid. Jeg synst forøvrig sånne konkurranser som det der er helt meningsløst, samme i Topgear. Kjøre en runde rundt en så kort bane? Bomme litt på en sving er jo nok til å redusere tida så mye at en plutselig havner noen plasser lengre nede på lista til Topgear. Kan jo godt hende at de kjører 5-10 ganger med The Stig, og velger den beste tida, men hvorfor ikke kjøre 10 runder sammenhengende, så får man litt større marginer til å bestemme hvilken bil er "raskest". Når to biler havner omtrent likt, 3 hundredeler i forskjell på lista f.eks, så kan det jo hende den raskeste bilen kun kom seg fortere av linja fordi den hadde breiest dekk, eller 4x4 ol., men til gjengjeld blir frakjørt så det holder i svingene, men det får en ikke skikkelig fram med kun en runde rundt den bana. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 ... og så er det forskjellige baneforhold, forskjellige dekk osv osv osv... Men begge gear-programmene er ment som underholdning, og det fungerer da til det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 hagenisse: Joda, for all del, men gudene skal vite at det er mange som bruker topgear sin banekjøring som en benchmark for hvordan en bil er. Selvsagt kan det ikke tas helt vitenskapelig, er jo vått og kaldt av og til, og tørt og varm asfalt den neste. Jeg personlig kunne iallefall tenkt meg en mer gjennomført og sammenlignbar testing av bilene de har, at alle blir kjørt omtrent på samme forhold, litt lengre testløp, samme sjåfør (det er det vel allerede, om de ikke bytter Stig til tider). Jeg synst det hadde vert bedre underholdning. Men er jo fullstendig klar over at alle ikke er enig med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 Så er spørsmålet, hvilken av disse 2 bilene ville en hatt, om en kunne velge? Jeg kan med sikkerhet si det ikke hadde blit noen BMW på meg i den sammenhengen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 Selv om Cayman er en "billig-porche" er nok ikke valget så vanskelig nei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 16, 2009 Share Skrevet Februar 16, 2009 Når jeg så filmen tenkte jeg "hmm, ikke rart om bmw'en som kommer etterpå slår denne tida, ble vel kjørt litt bredt gjennom svingene.." Men så kom 135i'en, og i første sving så lå den sannelig litt bredt den òg. Virker ikke som de gikk skikkelig inn for å få en bestetid.Jeg synst forøvrig sånne konkurranser som det der er helt meningsløst, samme i Topgear. Kjøre en runde rundt en så kort bane? Bomme litt på en sving er jo nok til å redusere tida så mye at en plutselig havner noen plasser lengre nede på lista til Topgear. Kan jo godt hende at de kjører 5-10 ganger med The Stig, og velger den beste tida, men hvorfor ikke kjøre 10 runder sammenhengende, så får man litt større marginer til å bestemme hvilken bil er "raskest". Når to biler havner omtrent likt, 3 hundredeler i forskjell på lista f.eks, så kan det jo hende den raskeste bilen kun kom seg fortere av linja fordi den hadde breiest dekk, eller 4x4 ol., men til gjengjeld blir frakjørt så det holder i svingene, men det får en ikke skikkelig fram med kun en runde rundt den bana. I Top Gear kjører de alltid en del runder og bruker den beste tiden, og når the Stig kjenner banen så godt som han gjør så vil jeg tro han klarer å få til en runde som er ca. det maksimale som er mulig. Hadde banen vært lengre hadde det også vært flere muligheter for at forskjeller oppstod. Ang. dekk og annet på bilen så er vel dette normalt slik som fabrikken leverer bilen? De har også sagt fra de gangene de f. eks. har kjørt på gateslicks, selv om dette kun har vært tilfeller der dette er mulig å få levert fra fabrikk (f. eks. Lotus Exige). Om man da begynner å diskutere forskjellene dekkene utgjør bli som å snakke om hvor mye raskere de hadde vært rundt banen om de var senket, hadde turbo osv. Ikke Top Gear sin jobb å finne ut hva fabrikkene skulle gjort for å få bilene best mulig på en bane, men å finne ut hvor bra den totale pakken fungerer på banen. En Porsche vil forresten uansett være en Porsche selv om de ikke alltid vinner testene, men morsomt hvor gode biler også BMW lager! Ikke akkurat som om jeg noen gang kommer til å kjøpe en Audi uansett hvor mange tester de måtte vinne (som uansett ofte virker forhåndsdømt av mange journalister). Nye Q5 må være den perfekte bilen å miste på en parkeringsplass? Edit: Vær og temperatur vil være vanskelig å gjøre noe med uansett hvem som tester, med mindre det gjøres innendørs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå