Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du må regne med å møte på biler, motorsykler, turistbusser etc her.

Og akkurat dette er veldig viktig... man bør styre unna weekendene og når tyskerne har feriedager. Det kjører alle slags kjøretøyer på banen og ikke alle viser like mye hensyn eller omtanke for hva som kan utvikle seg til farlige situasjoner. Hvis det er topphastigheter du trakter etter er faktisk Autobahn et bedre sted.

Skrevet
og når tyskerne har feriedager.

Man bør heller sjekke ut når engelskmenn har ferie. Det er de som kjører som idioter... :roll:

Skrevet
Turistkjøring. Da betaler du å får kjøre en runde før du må innom depo å betale for en ny runde igjen.

For å kjøre hele runder hvor du kjører hele langstrekket, må du delta i løp eller førerkurs.

. :P

oki,hva gjorde du? hva kostet det per runde?

og hva koster førerkurset? om jeg først drar helt ned dit vil jeg kjøre hele bana,og kansje leie en M3

Skrevet

Jeg har planer om å dra ned på førerkurset i år og kjøre med min egen bil. Har snakket en del med en kammerat som har vert der en del ganger før og vi har kommet fram til at det koster ca 25.000,- for førererkurset. Dette går da over 4 dager i år. (Første uken i august.)

I denne summen har vi regnet påmeldingen som koster ca 14.000,- og bensin opp og ned + banedagene (ca 10.000,-), og hotell. Merk at det er mye innkludert i påmeldingskontigenten. Pluss at du da får kjøre HELE banen. Dette arrangeres av BMWCCN (tror jeg?) med proffesjonelle instruktører der nede.

Les mer her.

http://www.fahrerlehrgang.info/englisch_version.html

Skrevet
Turistkjøring. Da betaler du å får kjøre en runde før du må innom depo å betale for en ny runde igjen.

For å kjøre hele runder hvor du kjører hele langstrekket, må du delta i løp eller førerkurs.

og hva koster førerkurset? om jeg først drar helt ned dit vil jeg kjøre hele bana,og kansje leie en M3

Jeg kjørte turist. Du mister bare noen hundre meter rett frem ved å kjøre enkeltrunder. Tror det var €70 for 4 runder.

Prisene finner du på www.nuerburgring.com

Nürburgring for første gang i en m3 du ikke er kjent med, er ikke noe jeg ville begitt meg ut på.

Og halve gleden er jo å klistre banen bakpå bakluka etter at bilen har vært rundt banen. :)

Skrevet

Kurset arrangeres av en BMw klubb i Tyskland og ikke BMWCCN, instruktørene er tyske men nordmenn havner stort sett i en gruppe med en som snakker engelsk.

Kurset anbefales uansett hvilket nivå du er på, det er ikke krav om at man kjører BMW men det er jo absolutt en fordel da :beer:

Her er jeg i godt driv på kurset i fjor:

mi7m5lfzl7f2nvvxh79o.jpg

Skrevet

Kjørte turistkjøring der ifjor i juli en torsdagsettermiddag med 540en. Passelig med biler, moro og kjøre der. Ble frakjørt av en volvo s40 t4 husker jeg, tok innpå ut av ett par svinger etter han passerte meg, men han hadde nok kjørt mye mer enn meg der, + at jeg hadde hele bilen full av ferieting noe som ikke er og anbefale visst du skal ha litt driv ;-)

Svingene kommer og veldig brått på når du ikke kjenner banen så ta det med ro de første rundene.

Skrevet

Jeg kjørte turist. Du mister bare noen hundre meter rett frem ved å kjøre enkeltrunder. Tror det var €70 for 4 runder.

Nürburgring for første gang i en m3 du ikke er kjent med, er ikke noe jeg ville begitt meg ut på.

Og halve gleden er jo å klistre banen bakpå bakluka etter at bilen har vært rundt banen. :)

okey,så du kan anbefale turistrundene? da får du kjøre rundt hele bana osv? kansje jeg prøver det da :)

og klistremerke må på etterpå ja,og som Fredrik sier,så er det vel rikelig sjangs å teste bilen sin toppfart på Autobahn på vei til og fra

Skrevet

okey,så du kan anbefale turistrundene? da får du kjøre rundt hele bana osv? kansje jeg prøver det da :)

og klistremerke må på etterpå ja,og som Fredrik sier,så er det vel rikelig sjangs å teste bilen sin toppfart på Autobahn på vei til og fra

Det er så absolutt å anbefale det. :)

Du kjører rundt hele Nordsløyfa minus ett par hundre meter på den lange sletten du ser på kartet under.

Nordschleife.png

Skrevet
Kan du kjøre hele banen alene etter å ha tatt førerkurset?? Regner med dere lærer en del kurante saker og ting? :)

Kjørekurset arrangeres av en BMW klubb som leier hele banen i 3 dager,i noen perioder av de dagene er det frikjøring og du får kjøre så mye du/bilen klarer uten å være innom bommen og løse ny billet.

Ellers består kurset av ca 10 leksjoner, hvor banen blir delt opp i 10 seksjoner og en instruktør viser sporet og hvordan du bør kjøre.

En reportasje fra en Islending som deltok for et par år siden:

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=857672

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...