andersn Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 får da vinterdekk til både 10 og 11" felger
Superbeetle Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Var ikke ment rettet til deg, det finnes jo en del unntak. Er mange biler som jeg ikke ville kjørt med på vinteren, el som jeg kun ville tatt ut på en sjelden solskinnsdag. Men å lage en slik tråd bare for at det er tatt noen bilder av en csl med vinterdekk på? Var bare det jeg syntes var unødvendig. Man kan jo ha vinterdekk uten å nødvendigs bruke den til å pendle mange mil daglig med den.. Resten av innlegget mitt var vel ment til at jeg syntes det er så mye snakk om å "spare" på biler.. Folk som kjøper en e30 316 f.eks og blir skjelt ut av forumet om de så mye som prøver å gjøre noe annet enn å senke og gjerne bytte ut felgene. "Må jo beholde den orginal" Jeg har ikke god råd, IKKE strøken bil, men når jeg vurderer det gjør og skal gjøre med bilen så blir det vurdert opp mot et 100% strøkent resultat, så jeg er veldig opptatt av å få ting bra til, selv om jeg gjerne ikke i praksis klarer å gjennomføre ting så godt som ambisjonene er. Men alt i alt er bilen en bruksbil for meg, og jeg liker å kunne bruke den om vinteren og de fleste situasjoner.. Forøvrig imponerende lengde på innleggene dine
Fredrik Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Noen bruker da relativt dyre og klassiske biler på en skikkelig måte om vinteren også... Rally Monte Carlo 2008...
Superbeetle Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Syntes forøvrig at Jay Leno (jaylenosgarage.com) har en glimrende holdning til biler.. Han har biler til mangfoldige millioner og biler som gjerne bare finnes 20 av i hele verden, men alikevel blir bilene brukt og kjørt det de er gode for. Så må man heller ta det vedlikeholdet som trengs underveis.. (Riktignok har vel han et "litt" annerledes budsjett enn folk flest ) Edit.. Måtte bare nevne at Vw'en min står vinterlagret med vinterdekk på.. aaahaaa
bmwlukas Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Her var det gang på det gitt! Bilen blir ikke brukt på vinterføret, pgr. av at eier ikke synes det var noe særlig å kjøre med den på glatta.. Dette fikk jeg opplyst av selger. Synes ikke det har noe å si om den blir brukt på vinterføre, MEN det er helt klart enklere å holde en bil strøken om du bare bruker den på sommerføre
Rogern Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Jeg hadde vintersko på min e36m3, men den sto for det meste i garasjen. Da det var nysnø greide jeg ikke å la være, måtte ut å ligge litt bredt. Skal sies att denne var ombyggd og har sikkert blitt kjørt hver eneste vinter siden 93. Ser ikke noe galt i å ta den ut i fint snøvær, er jo bare sundt for bilen det. En e46m3 csl ville jeg ha latt stått, da jeg kjenner meg selv for godt. En bulk i en sånn bil så hadde jeg dratt av meg håret(det som er igjen)
Saltkjelen Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Jeg ser ikke problemet.. Kjører man på en saltet vei.. Ja, så vask den etterpå da.. Verre er det ikke.. Ja, og hvis du drar den her opp på de oversaltede veiene Hallingdal, så må jeg bare beklage og informere at det ikke finnes en eneste selvvaskehall i hele Hallingdal (om du ser bort fra statoilstasjonen i Hol som er 2 mil unna Geilo og 7 mil unna Hemsedal, så på veien tilbake igjen på hytta er bilen din mer møkkete enn den var før du vasket den.. Men er det ikke bare da å vente til du kommer hjem igjen med å vaske den? Saltet ødelegger ikke bilen på null komma niks.. Da hadde jo min 2008 520dAT og 1998 535iA vært på skaphaugen for lenge siden..
BreitBau Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Jeg ser ikke problemet.. Kjører man på en saltet vei.. Ja, så vask den etterpå da.. Verre er det ikke.. Ja, og hvis du drar den her opp på de oversaltede veiene Hallingdal, så må jeg bare beklage og informere at det ikke finnes en eneste selvvaskehall i hele Hallingdal (om du ser bort fra statoilstasjonen i Hol som er 2 mil unna Geilo og 7 mil unna Hemsedal, så på veien tilbake igjen på hytta er bilen din mer møkkete enn den var før du vasket den.. Men er det ikke bare da å vente til du kommer hjem igjen med å vaske den? Saltet ødelegger ikke bilen på null komma niks.. Da hadde jo min 2008 520dAT og 1998 535iA vært på skaphaugen for lenge siden.. Ja jeg får dra frem hageslangen i -20 gjennom hele de 6-7 månedene vinteren varer her.. Og her er det liksom KALDT altså, ikke bare litt mindre varmt.. Dere har skikkelig godt av litt norsk vinter nedi der også, med alle problemer det medfører..
SofaKingFresh Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Her var det gang på det gitt! Bilen blir ikke brukt på vinterføret, pgr. av at eier ikke synes det var noe særlig å kjøre med den på glatta.. Dette fikk jeg opplyst av selger. Synes ikke det har noe å si om den blir brukt på vinterføre, MEN det er helt klart enklere å holde en bil strøken om du bare bruker den på sommerføre +1!
BreitBau Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Var ikke ment rettet til deg, det finnes jo en del unntak. Er mange biler som jeg ikke ville kjørt med på vinteren, el som jeg kun ville tatt ut på en sjelden solskinnsdag. Men å lage en slik tråd bare for at det er tatt noen bilder av en csl med vinterdekk på? Var bare det jeg syntes var unødvendig. Man kan jo ha vinterdekk uten å nødvendigs bruke den til å pendle mange mil daglig med den.. Resten av innlegget mitt var vel ment til at jeg syntes det er så mye snakk om å "spare" på biler.. Folk som kjøper en e30 316 f.eks og blir skjelt ut av forumet om de så mye som prøver å gjøre noe annet enn å senke og gjerne bytte ut felgene. "Må jo beholde den orginal" Jeg har ikke god råd, IKKE strøken bil, men når jeg vurderer det gjør og skal gjøre med bilen så blir det vurdert opp mot et 100% strøkent resultat, så jeg er veldig opptatt av å få ting bra til, selv om jeg gjerne ikke i praksis klarer å gjennomføre ting så godt som ambisjonene er. Men alt i alt er bilen en bruksbil for meg, og jeg liker å kunne bruke den om vinteren og de fleste situasjoner.. Forøvrig imponerende lengde på innleggene dine Jammen meg må jeg si du lærer du også Det var langt dette også.. Det andre innlegget ble langt, merkelig er det da at jeg midt i prosessen greide å trykke noe på tastaturet så alt ble borte, og jeg måtte skrive det engang til.. Ellers er jeg egentlig helt enig med deg når det gjelder vinterkjøring av biler, MEN jeg skjønner det i de tilfeller der bilen er strøken, og eiern vil beholde bilen strøken.. For det koster som regel mer å bruke bilen en vinter enn å la den stå Har ødelagt UTROLIG mye på en bil gjennom noe vintere..
andersn Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 skal knipse bildet dere sikkert blir sure for etterpå, E60 m5 som er ca borte i snøfonn eneste man kan se er skiltnr, og m5 merket.. står 2 svære varmovner i garagen på plassen den skulle hatt, så det er trivelig for det andre som står der snøfresern er tilbake fra rep nå, så da er det iaf håp å få den ut for litt leking.
Kjennern Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Må da være opp til den som eier bilen om man vil bruke den på vintern. Bruker selv cab'en som helårs bil selv om det er en "mer" sommerbil en en M3 sånn sett. Se bort fra prisen vel å merke. Med jevnlig vask om vintern så hjelper det stort sett bra mot saltet. PS: Dem salter ganske mye "her" nede å!
Andreas1 Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Så på bildene i annonsen og stusset over en liten ting. Er CSL 2+2 seter? Er standard M3 også 2+2 eller er det vanlig baksete i den?
MortenK Skrevet Februar 20, 2009 Skrevet Februar 20, 2009 Så på bildene i annonsen og stusset over en liten ting. Er CSL 2+2 seter? Er standard M3 også 2+2 eller er det vanlig baksete i den? Etter som jeg har forstått det så har alle Couper bare 4 seter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå