Gå til innhold

Koed VS GS


Simpel
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Ser litt på bremsekalipre til E34 525iT og finner disse prisene:

GS: (Originaldel 34211160928) kroner 3375

Koed: (Del? www7921) kroner 913.

Dette var da en voldsom forskjell. Hvordan har dette seg? Kan vel ikke være samme delen? Hva slags deler selger Koed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed selger tilsvarende deler som original eller originaldeler. Er ikke stor forskjell i pris på de delene om man søker på originaldel. (dette kan du gjøre i handlekurven hos koed.)

Fant kalipperen til 3.058,75 NOK hos koed, når jeg søkte i handlekurven.

Viss jeg skal ha originaldeler hender det ofte at jeg går inn på gs og sjekker pris og henter delenr, for så å sjekke koed sin side. Ofte er det mye billigere å handle hos koed.

Edit: Litt for sein der gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo en tråd om dette for ikkje så altfor lenge siden der Morgan ifra GSbildeler uttalte seg litt om dette.

Hvis jeg ikkje husker HELT feil så nevnte han at 70% av GSbildelers salg går til andre firmaer og resterende 30% på privat. Dette gjorde noe med prisene, men når det er sagt så skal det sies at jeg fikk en telefon ifra Morgan her en morgen og etter den samtalen var ikkje prisene så ille allikavel!

(Informasjonen er hentet ifra det jeg husker Morgan skrev)

Fikk også inntrykk av at GSbildeler tester passform og kvalitet av produktet meget nøye for de legger det ut for salg på nett. Så visst CSL luka til Koed koster 500kr og GS sin 1000kr er det jo nødvendigvis ikkje lurt å kjøpe av koed da kvaliteten kan være annerledes.

(Priser og det angående kvalitet ble bare brukt som eksempel da jeg ikkje sier at Koed leverer ut dårlige produkter, men ble brukt som eksempel. Selv kjøpt mye ifra koed.)

Sies jo at man får det man betaler for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare handlet fra GS på nett før selv, har lite å utsette på de egentlig. Kommer fort og delene er rett og når de har uoriginale deler er de ikke så dyre de heller. En fordel de har er at det er lett å handle der, de har alle delene helt ned til minste skrue på webshopen sin.

Men når det blir så mye penger som det av det tror jeg at det blir uoriginal fra koed. GS hadde ikke "alternativ vare" på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed er nok billigere, "alle" orginal deler er billigere med flere hundre kroner når man kommer litt opp i pris, sverget til GS før jeg også, men etter at det ved hver forsendelse har endten manglet en skrue eller fire eller kommet feil så har jeg mistet litt troen på dem, og når Koed er billigere uten å være vesentlig tregere veier ikke web-shoppen deres med ETK opp for minusene.

Uorginale deler derimot bruker jeg lite av men de gangene jeg kjøper uorginalt fra koed så er det jo de samme merkene som GS har som kommer.

GS har jo fordelen med at de har full deleoversikt liggende ute, men man kan spare mange kronasjer om man tar seg tid til å legge inn delenr fra ETK i handlekurven hos koed. :)

Og Koed har ett større brukt-dele utvalg enn hva GS har, med lavere priser.

Men er ofte at om koed ikke har en spesifikk del brukt så kan GS ha den, noe som gjør at de utfyller hverandre. Som er det beste for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også inntrykk av at GSbildeler tester passform og kvalitet av produktet meget nøye for de legger det ut for salg på nett. Så visst CSL luka til Koed koster 500kr og GS sin 1000kr er det jo nødvendigvis ikkje lurt å kjøpe av koed da kvaliteten kan være annerledes.

(Priser og det angående kvalitet ble bare brukt som eksempel da jeg ikkje sier at Koed leverer ut dårlige produkter, men ble brukt som eksempel. Selv kjøpt mye ifra koed.)

Sies jo at man får det man betaler for!

En kamerat kjøpte CSL luke i glassfiber til sin E46 og han mått slipe og modifisere der låsene skulle festes. Og passformen var ikke 100%. Den ble kjøpt hos GS, så jo høyere pris jo bedre stemmer nok ikke alltid..

Edit: Ja jeg vet det var et eksempel, men du traff akkuratt noe jeg visste om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at Koed ofte er billigere selv når GS har kampanje. Jeg kjøpte sorte Hella DE-lykter (linselys) hos Koed. Hos Koed koster lyktene 2610, som er fastpris. Nøyaktig de samme lyktene kostet 48xx hos GS på kampanje om jeg ikke husker feil!... Vanlig pris der er 5043kr. Da var det ikke så vanskelig å velge hvor jeg skulle handle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også inntrykk av at GSbildeler tester passform og kvalitet av produktet meget nøye for de legger det ut for salg på nett. Så visst CSL luka til Koed koster 500kr og GS sin 1000kr er det jo nødvendigvis ikkje lurt å kjøpe av koed da kvaliteten kan være annerledes.

(Priser og det angående kvalitet ble bare brukt som eksempel da jeg ikkje sier at Koed leverer ut dårlige produkter, men ble brukt som eksempel. Selv kjøpt mye ifra koed.)

Sies jo at man får det man betaler for!

En kamerat kjøpte CSL luke i glassfiber til sin E46 og han mått slipe og modifisere der låsene skulle festes. Og passformen var ikke 100%. Den ble kjøpt hos GS, så jo høyere pris jo bedre stemmer nok ikke alltid..

Svar:

Alle produkter som vanligvis er i stål , men blir laget i glassfiber eller carbon er tykkere en delen som stod på bilen før og da må man ta litt av her og der . :wink:

med min 12 års erfaring som biloppretter og lakkerer så har jeg tilgode å montere et ettermarkedsprodukt som bare er å putte rett på .

Selv styling fra AC trenger en siste hånd før lakk og montering :wink:

Ang dette med pris så er vel det diskutert opp og ned her inn , og som sagt tidligere så er vi nødt til å bruke andre priser ut en det Koed gjør siden vi har ca 70% firma kunder og de skal ha sine avtaler /rabatter osv.

Nå koster det nok litt mer å drive GS med 5 butikker og 7000kvm oppvarmet lager i Norge

Kontra en annen konkurent :wink::)

Men vi jobber med å lage et system som er mere for privat personen der ute så heng med

Sier ikke dette for å fokke opp stemningen men ta tlf å ring hvis det er noe dere ikke liker eller syntes ikke er rett så lytter vi gjerne. :)

Og prisen med :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Koed dersom det ikke haster å få deler, bruker GS når jeg trenger noe kjapt, bruker også å finne delenr hos GS for å slenge det i handlekurven på Koed å finne pris.

Bruker i tilegg mye Ebay, dette også på ting det ikke er så mye hast på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også inntrykk av at GSbildeler tester passform og kvalitet av produktet meget nøye for de legger det ut for salg på nett. Så visst CSL luka til Koed koster 500kr og GS sin 1000kr er det jo nødvendigvis ikkje lurt å kjøpe av koed da kvaliteten kan være annerledes.

(Priser og det angående kvalitet ble bare brukt som eksempel da jeg ikkje sier at Koed leverer ut dårlige produkter, men ble brukt som eksempel. Selv kjøpt mye ifra koed.)

Sies jo at man får det man betaler for!

En kamerat kjøpte CSL luke i glassfiber til sin E46 og han mått slipe og modifisere der låsene skulle festes. Og passformen var ikke 100%. Den ble kjøpt hos GS, så jo høyere pris jo bedre stemmer nok ikke alltid..

Alle produkter som vanligvis er i stål , men blir laget i glassfiber eller carbon er tykkere en delen som stod på bilen før og da må man ta litt av her og der . :wink:

med min 12 års erfaring som biloppretter og lakkerer så har jeg tilgode å montere et ettermarkedsprodukt som bare er å putte rett på .

Selv styling fra AC trenger en siste hånd før lakk og montering :wink:

Ang dette med pris så er vel det diskutert opp og ned her inn , og som sagt tidligere så er vi nødt til å bruke andre priser ut en det Koed gjør siden vi har ca 70% firma kunder og de skal ha sine avtaler /rabatter osv.

Nå koster det nok litt mer å drive GS med 5 butikker og 7000kvm oppvarmet lager i Norge

Kontra en annen konkurent :wink::)

Men vi jobber med å lage et system som er mere for privat personen der ute så heng med

kansje en GS klubb med store fordeler for medlemene kunne være noe ??

Sier ikke dette for å fokke opp stemningen men ta tlf å ring hvis det er noe dere ikke liker eller syntes ikke er rett så lytter vi gjerne. :)

Og prisen med :wink:

Høres bra ut, har gode erfaringer fra dere, bortsett fra en gang jeg skulle bestille bremserør til en E34, fikk feil 2 ganger før je fikk riktig 3 gangen, dette etter å ha snakket med dere pr tlf, ellers er jeg storfornøyd med GS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...