Gå til innhold

Forumet bør deles i flere kategorier?  

104 stemmer

1. 1. Forumet bør deles i flere kategorier?

• Nei
      51
    • Ja, som alternativ 1
      30
    • Ja, som alternativ 2
      15
    • Ja, men ikke slik som nevnte alternativ
      10

Anbefalte innlegg

Skrevet
hva med å slette tråder som har vært innaktive i 3 år elns?

Nei, nei - mye viktig informasjon i gamle tråder.:)

:idea: Hadde vært enkelt om alle la inn modell i tema... så slipper man å bla igjennom hundre temaer før man har riktig modell :evil:

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Poenget er at det er forskjell på seriøse diskusjoner rundt andre temaer enn BMW og bil og bare masse meningsløst vås - slik som chattetråder, "hva-gjør-du-nå"-tråder, "post-bilde-av-bestemora-di" osv... Det siste har ingen annen hensikt enn å sinke forumet samt gjøre at det fremstår som barnslig og useriøst.

Må forumet fremstå som så utrolig seriøst da?

Det å poste vås er i alle fall en oppgave jeg tar svært seriøst.:)

• 1 month later...
Skrevet

MEN, det er en liten ting vi kunne vurdert her da.... lagt inn et "Treff forum" gjerne som underforum på annet motorprat. synes det drukner i div lokale treff-tråder o.l. i "annet" forumet. men det er nå min mening da. :wink:

Skrevet

Nå er jeg faktisk MØKK lei av alle trefftrådene på forsiden av "annet bil og motorprat" med avstemminger og dill dall i topicen, som bumpes så fort den blir borte fra første siden..

Treff forum ønskes..

• 5 months later...
Skrevet
Vet ikke. Ulempen med å dele opp hvis ikke forumet er stort nok, er at sikkert mange bare er aktive i en del av forumet som interesserer dem mest, slik at spørsmål man kan svare på i andre deler ikke blir lest så ofte.

Jeg er aktiv der jeg er interessert fra før av. Bedre å ha oppdelt litt mer enn nå, sånn at det ikke er et virrvarr av poster.. som jeg føler det kan bli nå...

Skrevet
Jeg synes for guds skyld at vi ikke skal dele opp forumet i flere avdelinger. og ihvertfall ikke i 3/5/7/8/m-serier. dette er gjort på flere andre forum, og det ender med lite hell. se "bilforumet.no" der er det så mange avdelinger at det nesten er umulig å vite hvor man skal poste, og man må sette av hele dagen om man skal kunne titte litt på alt. jeg for min del synes det er helt perfekt som det er nå, det eneste jeg ville bemerket er at jeg savner "månedens bil" jeg merker også VELDIG stor vekst av aktivitet her på forumet siden jeg ble medlem, og jeg tror at mye av grunnen til dette er at det er såpass ryddig og relevant at medlemmene her synes det er lett og bruke, og innleggene blir lett synlige. brukerne bortfaller mer og mer hvis man legger opp til for mange avdelinger, for når man poster et spørsmål eller liknende, så er det stor sannsynlighet for at vedkommende som har nødvendig kompetanse til å svare ikke er særlig aktiv i denne avdelingen, og dermed dør tråden ut. for min del er det all applaus til gunnar og andre som medvirker til driften her, det er i mine øyne det absolutt beste Bil forum jeg har sett! :D

Er stor forskjell på å dele opp et forum i mange forskjellige merker, deretter modellene.. Vi snakker om et forum vi sitter gjerne daglig på, og vi sjekker stort alltid ut de tingene som interesserer oss fra før av... jeg leser jo bestemt på de trådene som angår det som interesserer meg.. sånn er det bare.. og hadde man fått sortert det litt mer, hadde det vært helt perfekt! (ved siden av en bedre søkefunksjon)

Å dele opp i feks 3-serie osv.. burde ikke være noe problem..

Er kanskje litt drastisk å dele opp i karosseri, siden det er så mange forskjellige. Men kan ikke forstå problemet med å dele opp Ihvertfall Bilder/ og show-room til de forskjellige serier...

Nå er det jo en evig kamp om oppmerksomhet og holde seg på førstesiden for at folk skal gidde å følge tråden din, eller gi tilbakemeldinger....

Om jeg feks spør om en ting i "Teknisk" Så tar det nøyaktig 10 minutter før den er på side 2 eller 3.. avhengig av når det er på døgnet...

dette blir utrolig kjedelig, fordi man må hele tiden bumpe eller vente i evigheter på å få svar.. og for meg er det ekstremt kjedelig, fordi jeg gjerne sitter her lenge av gangen :)

Skrevet

Burde vært en kombinasjon av alternativ 1 og 2. Eller forumet kan godt være som det er forsåvidt, men søkefunksjonen burde vært bedre. Så man kunne søkt på tråder som handler om f.eks "3-serie->E46->Bremser/understell". Hadde vært lettere å finne andre tråder hvor det kanskje er blitt spurt om det samme man lurer på. Hadde sluppet mange unødvendige tråder. Ellers er forumet bra som det er, men kunne kanskje hatt en treff-kategori :)

Hvis man f.eks går inn på "Teknisk" burde det vært noen alternativer av kategorier innenfor teknisk. Der kunne man valgt modell og kategori.

Skrevet

Enig med dere andre.. Et "treff" forum burde vi ha... :)

Er jo ganske viktig med tanke på at det er det mest sosiale aspektet vi har på forumet!

Skrevet
Burde vært en kombinasjon av alternativ 1 og 2. Eller forumet kan godt være som det er forsåvidt, men søkefunksjonen burde vært bedre. Så man kunne søkt på tråder som handler om f.eks "3-serie->E46->Bremser/understell". Hadde vært lettere å finne andre tråder hvor det kanskje er blitt spurt om det samme man lurer på. Hadde sluppet mange unødvendige tråder. Ellers er forumet bra som det er, men kunne kanskje hatt en treff-kategori :)

Hvis man f.eks går inn på "Teknisk" burde det vært noen alternativer av kategorier innenfor teknisk. Der kunne man valgt modell og kategori.

Ja, men det er nok ikke så enkelt å gjøre det. Siden man ikke kan ha undergrupper på dette forumet i følge Gunnar selv. Det er jo forsåvidt synd. Fordi det hadde gjort ting langt mye lettere.

Helt enig med deg, hadde søkefunksjonen funket.. hadde man fjernet MANGE unødvendige tråder.. og da hadde kanskje ikke det blitt så mye rot in the end allikevel :)

OT. var du på treffet idag?

Skrevet

da må du huske på at flere vil kanskje ikke få hjelp. fordi om folk har kunnskap om en type 3 serie feks så er det ikke sikkert at di gidder og sjekke akkurat den siden på forumet. da er det mange som ikke får svar på det di kanskje spørr om.

jeg synes forummet er greit som det er i dag og jeg gir også all min ros til gunnar som driver forumet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...