Gå til innhold

Reisebrev fra California

FTE
 Share

Anbefalte innlegg

Sinnsykt bra tråd, og fantastisk ferie destinasjon!

Har hatt samme ferie selv, den gang dro vi fra S.F til Santa barbara, og kjørte Highway 1 nedover kysten og til L.A, derfra dro vi til LAs vegas, leiebil hele veien.

Ting som utmerket seg var Sausalito, en liten kystby utenfor S.F.

Generelt likte jeg S.F veldig godt, husker det så ut som vi landet i vannet der, klimaet er veldig bra, ikke så varmt som andre steder i Cali.

Santa barbara var en stille rolig by med lav meksikans bebyggelse.

L.A var Venice beach artig, Var også på et par kule surfesteder, som var morsomt, vi hadde en bekjent som bodde der borte, som visste hvos vi burde spise og hva vi burde se, det utgjorde virkelig en forskjell.

Las vegas var vel det mest spektakulære, vi lå på Flamingo hilton.

Og det å spise og bo på hotel i Las vegas er billig, men ta det med ro, pengene går allikevel raskt...

Farlig med gratis øl/alkohol når man spiller!

Har vært i USA 4-5 ganger, har hatt en far som har jobbet i Canada, i nærheten av Montreal, så har fått med meg en del derifra også, og det frister til gjentakelse!

:wink:

Lykke til videre på turen din, og sleng gjerne ut flere bilder!

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Artig at dere liker tråden. Ja, pengene får fort ben å gå på her i Las Vegas. Det er som på danskebåten, reisen er billig, det er oppholdet som koster :) Vi reiser til LA imorgen og der blir vi i seks dager før vi reiser opp til San Francisco langs kysten. Har lest om Sausalito, høres ut som et sted vi må besøke 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stilig tråd:D deiligt med tanke på at vi reiser til Orlando og videre til Miami i mai :D så en aen skulle samme ruta også i mai... dato reiser du ? :P

Noen med tips om ting å tang som kan gjøres i orlando\miami strøket? vi har leiebil i 20dager så skal farte litt rundt om og se ;>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FTE: Prøv å stikk innom en liten by som heter Solvang litt nord for Santa Barbara. Gjennomført dansk stil og mat. Santa Barbara er forøvrig også et ganske fint lite sted. Dere bør nok beregne en 2-3 dager på å kjøre oppover. Da har dere vel rimelig ok tid.

GooraN: Lei en Ford Mustang fra Hertz! Kan bestilles fra websiden. Går akkurat to kofferter baki. Fin bil om dere er to personer. Dere bør jo stikke innom Daytona og se Speedwayen. Cape Canaveral/Kennedy Space Center. Sistnevnte er VEL værdt et besøk både for Herr og Fru. Liker dere shopping ville jeg tatt en dag (!) på Sawgrass Mills Mall utenfor Ft. Lauderdale. Ellers er det jo mye opplagte temaparker i nærheten av Orlando som du sikker vet om. ;) Kjørtetur til Key West er også fint å få med seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med tips om ting å tang som kan gjøres i orlando\miami strøket? vi har leiebil i 20dager så skal farte litt rundt om og se ;>

Vel, Sea world var artig, Epcot, Magic kingdom osv osv... spørs hva man har interresse av også, Keys ville jeg besøkt, havfiske og opplevd miami by mer, var vel de tingene jeg angrer på at jeg ikke fikk gjort mer av.

Lå på hollywood beach litt utenfor Miami, etter å ha vært 1 uke i Orlando tidligre.

8)

Mht Sausalito, så husker jeg det var en kar som fikk en monster fisk når jeg var nede ved vannet å kikket, han jobbet med den i over en time, mens jeg stod å kikket på - var ikke en liten sliten torsk nei.

:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stilig tråd:D deiligt med tanke på at vi reiser til Orlando og videre til Miami i mai :D så en aen skulle samme ruta også i mai... dato reiser du ? :P

Kan anbefale disse stedene sånn utifra erfaring selv:

Disney World, Universal studios, Busch gardens + fler.

Daytona Beach med Daytona banen er et must :)

Kennedy Space Center kan anbefales på det sterkeste, Cocoa Beach ligger på Atlanterhavs siden av Orlando(verdt et besøk), Fort Myers ligger ved Cape Coral nord vest for everglades.

Key West kan man jo reise til, men tar litt tid og er ikke så mye å oppleve der. Men er flott å kjøre langs havet ned der.

Er noen kule utesteder i Orlando vet jeg, fant et der bikini babesa dansa i bur å solgte bud relativt lett kledd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update!

Har vært noen dager i LA nå, stor by med mye å by på. Og mye fine kjøretøyer :)

Steintøff Mustang:

losangeles2001.jpg

Sliten US-M3:

losangeles2003.jpg

Så ikke så ille ut bakfra, men fronten var flassete og solbrent.

Et tøft prosjekt?? Eller kanskje bare bruksbilen til en eller annen kar, 1971 Challenger:

losangeles039.jpg

BMW 550i, aldri sett før faktisk:

losangeles078.jpg

Var en tur i San Diego også, besøkte Sea World:

losangeles058.jpg

Absolutt verdt et besøk. Og kan anbefale et besøk på USS Midway, et pensjonert hangarskip som ligger til kai.

Var en tur i Universal Studios, anbefales om man er i LA. Her en av bilene brukt i innspillingen av den nye Fast and Furious. En Chevelle 454 SS:

losangeles015.jpg

Forrest Gump gjør det fortsatt bra:

losangeles020.jpg

Dro også til Huntington beach og besøkte selveste Chip Foose:

losangeles2018.jpg

For de som ikke kjenner til han så er han legendarisk i hotrod og bilbygging generelt og kan sees på Discovery channel i programmet "overhaulin`". Kjempe ålreit og sympatisk kar, akkurat som på tv :)

Et av hans kreasjoner, en Impala han har bygget. Den har det fengende reg.nummer: Redphin :wink:

losangeles2009.jpg

Til slutt klarte jeg å få en fartsbot da vi skulle reise fra LA, på vei opp til Malibu. Litt uoppmerksom og vips, vi hadde blålys i speilet gitt.

Nå er vi på vei opp til SF igjen og skal være der til vi reiser hjem på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til slutt klarte jeg å få en fartsbot da vi skulle reise fra LA, på vei opp til Malibu. Litt uoppmerksom og vips, vi hadde blålys i speilet gitt.

Nå er vi på vei opp til SF igjen og skal være der til vi reiser hjem på mandag.

Tøft å møte Fooser'n da!

Kjipt med bot, men hvor mye var den på? Kjørte du mye over grensa eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var absolutt en høydare å møte Foose i egen person. Boten var ikke så kul. Er litt andre regler her enn i norge, her må man ta med boten til dommeren som da avgjør størrelsen på boten. Og i mitt tilfelle blir jo ikke det aktuelt siden jeg ble bedt om å møte i Santa Monica Court før den 26 april...og jeg reiser til norge på mandag.

Politi-duden sa at jeg enten måtte møte der eller betale hjemmefra. Men når man ikke vet hvor mye man skal betale så...mulig det kommer noe i posten om noen uker da :wink:

Kjørte 65miles i 45 sone. Verste var at jeg ikke kjørte noe særlig fortere enn resten av trafikken, men at jeg kjørte en bil som, og jeg siterer; " really sticks out in traffic".

Det vrimler jo av Mustanger her nede....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FTE:

Hehe... jeg fikk min første fartsbot på vei til Key West. Det var litt stress å få betalt den, men det er viktig at du gjør det før du forlater landet hvis du har tenkt deg tilbake tror jeg.

Utrolig tøft å hilse på Foose da. :)

Og den Mustangen var helt rå. Jeg som ikke liker

spoilere fikk nesten et lite crush på den der.

Etter å ha sett denne tråden har jeg fått fram gode minner fra oktober,

så har såogsi bestemt meg for å ta ferie i USA i år også. Det blir nok

i september tenker jeg.

GooraN:

Jeg var tre dager i Miami, og resten i Orlando. Angret veldig på at jeg ikke fikk vært i Miami lenger. Helt spesiell følelse å være der. Du bør jo ta en tur til Miami Inc. Og Miami Beach finner du sikkert fram til... Det er politi overralt, ikke vits i å kjøre over fartsgrensen/trafikkflyten :)

Jeg ville heller vært tre dager i Orlando først, det er mer turristby og mindre spesielt der syntes jeg. Vi brukte litt unødvendig mye tid/penger på et par av de parkene. Det holder med et par dager på Universal Studios. Det kan bli sinnsyke køer der så vet nesten ikke om det er verdt å dra midt i høysesongen.

Jeg så Kennedy Space Center fra fly når jeg hoppa i fallskjerm. Kan anbefale et tandemhopp der borte i samme slengen! (Jeg har adresse hvis du er interessert). Angrer på at jeg ikke dro til Kennedy Space Center, menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunnar:

Foose bygger en `70 Dodge Charger R/T 440 for meg. Den blir sort med 22" chromefelger og luftfjæring.....

Hadde det enda vært så vel! :lol: Neida, dro innom der en dag. De har "guided tours" hver dag mellom 12 noon og 1 pm, hvor de som møter opp utenfor porten får være med inn å se på verkstedet hans og bilene. Var absolutt et høydepunkt på turen!

Morteym:

På boten min står det at jeg må betale i Santa Monica Court, og det sa purken også. Men han sa også at jeg kunne betale hjemmefra om det passet bedre. Betalte jeg ikke, kunne jeg bli arrestert i 6mnd neste gang jeg kom dit. Jeg må vel bare betale den, ellers er det siste gang jeg kommer meg til USA.

Hadde det skjedd i norge, hadde jeg jo mistet lappen på stedet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...