Haug530D Skrevet Oktober 6 Skrevet Oktober 6 Oi, 14 år siden sist oppdatering, ja det var lenge siden, men ja den tiden strekker likksom aldri helt til, det kjenner jeg godt til, spesielt når man er avhengig av bra vær for å gjøre det meste, men moro og se at du fortsatt holder på
Olaandref Skrevet Oktober 6 Skrevet Oktober 6 Sikkert et fornuftig valg å få vekk litt ja, det blir fort for lite tid og dårlig samvittighet når tida ikkje strekk til. Takk for besøket forresten, trivelig med slikt besøk, stort sett er vi vel for lite flinke til å berre stikke innom i dag. Og den E34en såg jo virkelig ikkje ille ut for rust, trur nok du kan få mykje glede av den etterkvart
oledra Skrevet Oktober 7 Forfatter Skrevet Oktober 7 7 timer siden, Olaandref skrev: Sikkert et fornuftig valg å få vekk litt ja, det blir fort for lite tid og dårlig samvittighet når tida ikkje strekk til. Takk for besøket forresten, trivelig med slikt besøk, stort sett er vi vel for lite flinke til å berre stikke innom i dag. Og den E34en såg jo virkelig ikkje ille ut for rust, trur nok du kan få mykje glede av den etterkvart Kjekkt å sjå kva du driv med Ola, takk for gode vaffler.🙂
oledra Skrevet Oktober 7 Forfatter Skrevet Oktober 7 8 timer siden, Haug530D skrev: Oi, 14 år siden sist oppdatering, ja det var lenge siden, men ja den tiden strekker likksom aldri helt til, det kjenner jeg godt til, spesielt når man er avhengig av bra vær for å gjøre det meste, men moro og se at du fortsatt holder på Har oppdatert litt sporadisk på andre trådar her.🙂
oledra Skrevet Oktober 13 Forfatter Skrevet Oktober 13 (endret) Dårlig dag i dag å være e39. Skulle til Spjelkavik på ettermiddagen, stoppet for å sjekke vatn på radiator. Klarte då å knekke rør som går inn på kjølerør som går inn på topp radiator. Klarte å midlertidig fikse det med å bore inn ein nippel frå spylerdyse. Håper det held tett ei stund. Gs har ikkje denne i sortimanget lenger. Koed har ein til over 1000 kr. Får håpe eg har ein på lager heime. Endret Oktober 13 av oledra
opeth84 Skrevet Oktober 14 Skrevet Oktober 14 På 14.4.2009 den 21.05, oledra skrev: Då har eg kjøpt meg enda meir arbeid. Dette er ein 520i 1988 modell. Gått berre 170000 men med varmkjørd motor. Går seg varm etter få minutt, sjølv om topp-pakning og toppen var slipt for få km siden.Bilen har stått uregistrert siden dette vart eit problem i -96(trur eg har funne løysinga.) Mangla nakkestøtter bak. Noken som har? Likte VELDIG godt fargen på denne brune! Kjempe koselig innvendig. Blir vel å beholde den slik? Ikke ofte jeg ser denne fargen. Er det sjans å få ordnet motoren da eller er den kast?
opeth84 Skrevet Oktober 18 Skrevet Oktober 18 På 12.10.2009 den 18.56, oledra skrev: Viser bilder av tidlegare bilar/prosjekt. NYDELIGE BILAR. Desse E3`ane hadde eg planar om å sete i stand. Begynte å sveise rust på den som såg verst ut og etter ein palle med sveise-elektroder gjekk eg leid. Rusta tok ingen ende. Meiner begge desse bilane var 1973 mod, eine 3.0S andre med innsprøyting. Selde desse med stort tap. Kjøpte denne i Ulsteinvik 2005. Kjøpte så en usett frå Bardøfoss og fekk den frakta med hurtigruta. Tabbekjøp då denne var berre rust, og ikkje ein brukandes del. Etter mange timar med sveising og ein delebil såg den slik ut. Bra med litt mimmring. Leser meg litt på gammel tråd her. Visste ikke at du har hatt E3 også. Fy søren, så tøffe biler! Synd rusta ødela slik for deg-er vel kanskje litt risikosport å kjøpe så pass gamle biler, og ikke minst usett. Du skal ha for stå-på-viljen! Gøy å se alt du har holdt på med. Får meg til å tenke på en kompis av meg som også kjøpte gamle Bmwer for billig penge. Brukte en del tid på de, og solgte de videre, de som kunne reddes og ikke var too far gone. Jeg var frista til å kjøpe den ene han holdt på med, som var i fargekombinasjonen jeg er svak for: Grønn E28 med grønt stoffinteriør OG den hadde komplett Zender bodykit på 😍
oledra Skrevet Oktober 20 Forfatter Skrevet Oktober 20 Då vart frontrute bytta sist veke og bilen klar for vinterlagring har lagerplass på Rovde berre 10min frå heime. Stopp på Kleiva før Rovdestranda for bilder. Litt lakkflekking til våren so vert den bra. Første gong eg har bil på lager som skal vere berre å starte å køyre ut. Gled meg til vår 2026. HakonLimseth, sveigis, Olaandref og 2 andre reagerte på dette 5
oledra Skrevet 18 timer siden Forfatter Skrevet 18 timer siden Klargjering til vinteren. Har no berre denne bilen å stole på 530D så no må den virke. Kjøpte denne bilen med ein som hadde hatt den frå ny. Mangla eu frå 2022 og stått uten skilt siden det. Var ein del å ta tak i og er stadig nye ting. Det eg sjølv var skuld i var å fylle full tank med bensin. Kjaure så 6 mil. småforbanna for at det måtte vere vatn i diselen. Bilen gjekk mildt sagt rufsette. skjønte til slutt feilen og vart nokre dagar på verksted med rens og byte av filter. Heldig at ikkje pumpe og innjektorer ++ var øydelagd. Har også plagast med vatnet. Dette går bra om sommaren å etterfylle men litt verre no med minus i luften. Skulle fylle vatn og ødela då eit gren på eine slangen som går inn på radiator. Måtte bytte slangen og oppdaga då at plasten som går inn på motor smulda bort (heilt sprø). Fekk bytta denne (veldig vanskelig då det var lite plass) og bilen verkar tett. Krysser fingrane for at den kan gå greit ei stund no. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Å finne en en eiers e39 530d er ikke ofte . Denne kan gå langt med rett vedlikehold . E39 530d frister hos meg og .
oledra Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden Kjøpt i Tyskland denne og tatt med som flyttegods. Kostet over 700000 i Norge i 2000, halv pris i Tyskland. Virkelig kjøremaskin også med henger.😀 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 24 minutter siden, oledra skrev: Kjøpt i Tyskland denne og tatt med som flyttegods. Kostet over 700000 i Norge i 2000, halv pris i Tyskland. Virkelig kjøremaskin også med henger.😀 Akkurat 😊 Ja en e39 i bra stand er virkelig en kjekk bil det .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå