Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Var nok ett snev av ironi der ja...digger "Monster"truck suvene dere har der :) men må være litt teit å ikke kunne ta seg en kjøretur nedover europa....

Har du vært på Island?... Nei... det tror jeg nok ikke at du har for har du vært der vet du også at de har noen av de fineste og mest interessante veiene som finnes for en sportsbilentusiast. Det finnes folk som drar til Island kun for å ratte f.eks en 997 GT3 gjennom det fantastiske lavalandskapet der veiene har en kvalitet som vi bare kan drømme om i Norge. Kjøretur på kontinentet?.... Kø, kø, kø, kø, kø... med mindre du kjører om natten.

http://www.youtube.com/watch?v=JrFM_YzPZHE

http://www.youtube.com/watch?v=qvtluCMk ... re=related

Island har utrolig mye fint å by på og det er også et av de få samfunnene i den vestlige verden som stadig er nogenlunde autentiske... altså ekte. Nesten alle andre samfunn er stort sett bare en vilkårlig blandet lapskaus av kulturer. Du kan praktisk talt spise den samme kebaben i Oslo som i New York og Kairo, men hva er så spennende med det? På Island er de islendinger og hvem andre enn islendinger vil forsøke (delvis med hell) å preparere lammekjøtt til å være en saftig biff? Slikt har jeg sansen for... i tillegg til at man nesten alltid får suppe til forrett på Island og at de har en utrolig original konfeksjonsindustri (tøy og klær).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok ett snev av ironi der ja...digger "Monster"truck suvene dere har der :) men må være litt teit å ikke kunne ta seg en kjøretur nedover europa....

Har du vært på Island?... Nei... det tror jeg nok ikke at du har for har du vært der vet du også at de har noen av de fineste og mest interessante veiene som finnes for en sportsbilentusiast. Det finnes folk som drar til Island kun for å ratte f.eks en 997 GT3 gjennom det fantastiske lavalandskapet der veiene har en kvalitet som vi bare kan drømme om i Norge. Kjøretur på kontinentet?.... Kø, kø, kø, kø, kø... med mindre du kjører om natten.

http://www.youtube.com/watch?v=JrFM_YzPZHE

http://www.youtube.com/watch?v=qvtluCMk ... re=related

Island har utrolig mye fint å by på og det er også et av de få samfunnene i den vestlige verden som stadig er nogenlunde autentiske... altså ekte. Nesten alle andre samfunn er stort sett bare en vilkårlig blandet lapskaus av kulturer. Du kan praktisk talt spise den samme kebaben i Oslo som i New York og Kairo, men hva er så spennende med det? På Island er de islendinger og hvem andre enn islendinger vil forsøke (delvis med hell) å preparere lammekjøtt til å være en saftig biff? Slikt har jeg sansen for... i tillegg til at man nesten alltid får suppe til forrett på Island og at de har en utrolig original konfeksjonsindustri (tøy og klær).

Har du virkelig mark i rumpa di?????

Jeg kødda og innlegget mitt var ment som ett ironiskt eksempel på forskjell norge-island! Ja jeg vet det er masse fine veier i island og at det er en helt annen følelse å kjøre der enn her! Men du må også forstå at jeg føler at jeg aldri kunne bosatt meg der nettop pga mangel på "utfoldelse" i og med at man er låst inne på ett øyområde...

At du er voksen er greit nok, men at du skal lage megalange innlegg på alt er bare slitsomt as.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at du skal telle ned fra 1000 eller ta deg en bolle før du svarer på et innlegg her inne... så kanskje du blir istand til å oppføre deg nogenlunde skikkelig. Jeg forstår ikke den såkalte ironien din og det er det åpenbart flere andre her inne som heller ikke gjør. Mitt inntrykk er at du bruker den som en slags unnskyldning... du vipper litt frem og tilbake... føler hvilken retning vinden blåser... for så å lande der det er mest komfortabelt i forhold til opinionen. Helt galt gikk dette i diskusjonen vedr. din uforskammede mail til Hanne Hattrem. Les dine innlegg i den diskusjonen en gang til så forstår du hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok ett snev av ironi der ja...digger "Monster"truck suvene dere har der :) men må være litt teit å ikke kunne ta seg en kjøretur nedover europa....

Har du vært på Island?... Nei... det tror jeg nok ikke at du har for har du vært der vet du også at de har noen av de fineste og mest interessante veiene som finnes for en sportsbilentusiast. Det finnes folk som drar til Island kun for å ratte f.eks en 997 GT3 gjennom det fantastiske lavalandskapet der veiene har en kvalitet som vi bare kan drømme om i Norge. Kjøretur på kontinentet?.... Kø, kø, kø, kø, kø... med mindre du kjører om natten.

http://www.youtube.com/watch?v=JrFM_YzPZHE

http://www.youtube.com/watch?v=qvtluCMk ... re=related

Island har utrolig mye fint å by på og det er også et av de få samfunnene i den vestlige verden som stadig er nogenlunde autentiske... altså ekte. Nesten alle andre samfunn er stort sett bare en vilkårlig blandet lapskaus av kulturer. Du kan praktisk talt spise den samme kebaben i Oslo som i New York og Kairo, men hva er så spennende med det? På Island er de islendinger og hvem andre enn islendinger vil forsøke (delvis med hell) å preparere lammekjøtt til å være en saftig biff? Slikt har jeg sansen for... i tillegg til at man nesten alltid får suppe til forrett på Island og at de har en utrolig original konfeksjonsindustri (tøy og klær).

Har du virkelig mark i rumpa di?????

Jeg kødda og innlegget mitt var ment som ett ironiskt eksempel på forskjell norge-island! Ja jeg vet det er masse fine veier i island og at det er en helt annen følelse å kjøre der enn her! Men du må også forstå at jeg føler at jeg aldri kunne bosatt meg der nettop pga mangel på "utfoldelse" i og med at man er låst inne på ett øyområde...

At du er voksen er greit nok, men at du skal lage megalange innlegg på alt er bare slitsomt as.

HAHA!

Spotta Lancia Delta Integrale. Rød på prøveskilter.

Kom hjem seinere, og fant ut av faren til kameraten min har handla!

Morroo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at du skal telle ned fra 1000 eller ta deg en bolle før du svarer på et innlegg her inne... så kanskje du blir istand til å oppføre deg nogenlunde skikkelig. Jeg forstår ikke den såkalte ironien din og det er det åpenbart flere andre her inne som heller ikke gjør. Mitt inntrykk er at du bruker den som en slags unnskyldning... du vipper litt frem og tilbake... føler hvilken retning vinden blåser... for så å lande der det er mest komfortabelt i forhold til opinionen. Helt galt gikk dette i diskusjonen vedr. din uforskammede mail til Hanne Hattrem. Les dine innlegg i den diskusjonen en gang til så forstår du hva jeg mener.

Om jeg teller ned fra 1000 så tar det uansett mindre tid enn å lese igjennom dine lange bortkasta innlegg med digresjon herfra til månen... Om du ikke forstår min ironi så kan jeg vel egentlig ikke gjøre så veldig mye med det!Alle har forskjellige meninger! Om du og jeg ikke blir enige så får vi heller være enige om å være uenige! Hva jeg skrev i mailen til HAT-REIM er vel egentlig mitt problem? Jeg følte for å uttrykke meg, og delte med dere på samme måte som alle andre deler sine "jeg eide en porcshe" innlegg...

Jeg var ifølge meg selv ikke uforskammet!Jeg følte bare å sette på plass en idiot som ikke vet forskjell på bil og en vegg! Om du da tolket min mail som uforskammet og frekk så har jeg dessverre ingen intensjoner om å endre på det inntrykket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg teller ned fra 1000 så tar det uansett mindre tid enn å lese igjennom dine lange bortkasta innlegg med digresjon herfra til månen... Om du ikke forstår min ironi så kan jeg vel egentlig ikke gjøre så veldig mye med det!Alle har forskjellige meninger! Om du og jeg ikke blir enige så får vi heller være enige om å være uenige! Hva jeg skrev i mailen til HAT-REIM er vel egentlig mitt problem? Jeg følte for å uttrykke meg, og delte med dere på samme måte som alle andre deler sine "jeg eide en porcshe" innlegg...

Jeg var ifølge meg selv ikke uforskammet!Jeg følte bare å sette på plass en idiot som ikke vet forskjell på bil og en vegg! Om du da tolket min mail som uforskammet og frekk så har jeg dessverre ingen intensjoner om å endre på det inntrykket!

Jeg synes ikke at du bør forsøke å sette noen på plass her inne. Det ender bare med selvmål. Du må være tidenes mest umodne 28 åring og et eksempel på dette er hvordan du nå nærmest patetisk slår vilt rundt deg i et slags motangrep... som f.eks å kritisere lengden på mine innlegg (av alle ting). Det er bare småbarn som oppfører seg på den måten.

Når du legger ut en privat mailkorrespondanse til en annen person på et offentlig forum er det ikke bare din sak og det vet du godt. Med overlegg gjorde du så godt du kunne for å henge ut Hattrem offentlig... i et håp om at du selv kunne fremstå som kul. Saken er imidlertid at når man er såpass umoden og uforskammet skårer man bare et gedigent selvmål.

Forøvrig burde det etterhvert være en kjent sak at ironi fungerer svært dårlig i et forum som dette. Folk har forskjellig bakgrunn og opererer i ulike kontekstsammenhenger. Ironi fungerer best når den/de ironien er rettet mot er endel av den samme nogenlunde homogene gruppen. Det eneste du til en viss grad kan være sikker på her inne er at vi alle har en interesse for BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...likte Fredrik sitt første innlegg jeg!

jeg har selv trodd at Island ikke hadde så mye spennende å by på utover offroad, geysir, varmekilder og svartadaudir, men nå kunne jeg tenkt meg å undersøke litt mer omkring Island som reisemål..

Må si det frister å reise til et slikt sted å kjøre bil eller motorsykkel! Selv kunne jeg tenkt meg en tur til Isle of Man iløpet av 2011..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik: Det er ikke bedre å smøre en privat krangel/argumentasjon/diskusjon utover i en tråd hvor det overhodet ikke har noe å gjøre. Dette kan dere ta på PM i stedet for å forsure forumet!

Jeg er helt enig, men mitt første innlegg i forbindelse med Island var faktisk ikke formulert som en kritikk av Wicky... derfor mitt forslag om å telle ned fra 1000 eller ta en bolle. Wicky ble unødvendig hissig og det gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel....hatreim er dessverre en offentlig person, og derfor blir også samtalen mellom meg og henne offentliggjort! Men si meg...om jeg ikke kan uttrykke mine meninger slik JEG føler dem, så er det vel like greit at du heller ikke deler din livshistorie? Er nettop på forum man kan være ironisk og ha forskjellige spor man følger? Eneste grunnen til du ikke takler min måte å være på er fordi ingen andre motsier deg eller kritiserer deg her på forumet! Du er av den gamle skolen, og derfor helt annerledes enn meg! Er forskjell på en danske i skogen i 50åra enn en 28årings fra midt i oslos hjerte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel....hatreim er dessverre en offentlig person, og derfor blir også samtalen mellom meg og henne offentliggjort! Men si meg...om jeg ikke kan uttrykke mine meninger slik JEG føler dem, så er det vel like greit at du heller ikke deler din livshistorie? Er nettop på forum man kan være ironisk og ha forskjellige spor man følger? Eneste grunnen til du ikke takler min måte å være på er fordi ingen andre motsier deg eller kritiserer deg her på forumet! Du er av den gamle skolen, og derfor helt annerledes enn meg! Er forskjell på en danske i skogen i 50åra enn en 28årings fra midt i oslos hjerte!

Dette er det reneste sludder og du er ganske utrolig som fortsatt ikke skjønner poenget. Jeg er født og oppvokst i Oslo. De første 33 årene av mitt liv bodde jeg hhv. på Vinderen og på Ullern i Oslo. Jeg har faktisk bodd flere år i Oslo enn du har. Geografi har du åpenbart heller ikke forstand på når du kaller Danmarks nest største by for "skogen". Byen er signifikant større enn Bergen... sånn bare for å sette det hele i et perspektiv.

Den store forskjellen på deg og meg er at jeg har lært hvordan jeg skal begå meg blandt andre voksne mennesker, men det har du tydeligvis ikke lært. Jeg oppfatter deg som temmelig hjelpesløs arrogant og helt annerledes enn de fleste andre her inne. Du er stort sett mest opptatt av å flashe deg selv og i nesten samtlige innlegg du skriver er poenget direkte eller indirekte å gjøre oppmerksom på bilen(e) du deler med din far. Greit nok, men det er kanskje litt kjedelig for oss andre i lengden.

Hattrem er ikke en mer offentlig person enn deg og meg... ikke når det kommer til offentlig sjikanering og uforskammet oppførsel. Hun har et like stort krav på å bli behandlet på en skikkelig måte som deg og meg. Du har ingen rett til å henge henne ut offentlig... like så lite som jeg eller noen andre har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...likte Fredrik sitt første innlegg jeg!

jeg har selv trodd at Island ikke hadde så mye spennende å by på utover offroad, geysir, varmekilder og svartadaudir, men nå kunne jeg tenkt meg å undersøke litt mer omkring Island som reisemål..

+1

Veldig kul info, fikk et nytt perspektiv på Island nå, så takk 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...