Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

njaaah....usikkert om det er plast eller ikke...men nesten alle har "sport" version...

Det du trolig tenker på er at de har spesielle "ES" og "SE" modeller i England. Jeg tror ikke at det handler om egentlige "sport" modeller slik vi forstår fenomenet, men snarere om oppgraderte modeller med litt ekstra utstyr som f.eks påkostede felger og/eller "blackline" eksteriørlister. Poenget med å differensiere markedet på denne måten har lange tradisjoner i England. Såvidt jeg husker var det tilsvarende med f.eks E30 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har snakket med en del i england og alle spør om jeg har sport modellen...Kan godt være at es-se er hva de egentlig er, mens de på folkemunne er sport-modeller...hmmm...

Trolig har du et eller annet utstyr/gadgets på 7´ern som gjør at de tror at du har hva de kaller "sport" modellen. Jeg tror at "ES" like gjerne kan stå for "Exclusive Edition"... altså en modell med litt ekstra utstyr i forhold til standardmodellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, de bilene som rullet både inn til dørtjenerne ved hotellet og utenfor på gaten var ikke "sport"-utgaver, det var M6,ML63 AMG,Ferrarri 599,Maserati Quattroporte,Range Rover Sport Supercharged og denslags. Ble nesten dårlig av å se dem rulle forbi med rattene på feil side i så mange av dem :P

Bodde på Hyatt Regency like ved Hyde Park, var tydeligvis penger i det nabolaget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nå mener jeg generelt på bilene jeg har /biler i norge når de er på besøk...sport versionen av e65 finnes i norge også...men jeg har ikke den da jeg liker krom :)

Men hva betyr egentlig "sport" versjonen av E65?... Hva slags utstyr har den til forskjell fra den alminnelige versjonen og hva kalles den evt. spesifikt i BMW systemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel bare shadowline, andre felger i 19tom standard...samt dynamic drive og sportsrattet...Utenom det er den ganske lik tror jeg...usikker på da den kalles...er vel bare en utstyrspakke...?

Dette høres fornuftig ut i forhold til hva jeg vet iallefall. Jeg har en idé om at britene slår sammen et par slike utstyrspakker og deretter kaller modellen for "Exclusive Edition"... eller "ES" i salgsbrosjyrene. Kanskje de forbinder S´en i "ES" med "sport"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel isåfall dreie seg om "sportspakke". Bilene (E65) som har blitt levert med dette har shadowline, sportsratt, sportsseter og andre type felger hhv. 19" (V-type 126) eller 20" (V-type 149) alt ettersom hva man ønsket som standard..

Jeg vil forøvrig tilføye i stillhet at jeg anbefaler alle og enhver å lese Fredriks utsagn hva gjelder diskusjonen på de tidligere sidene. Det er rimelig fornuftig det som skrives og jeg kan ikke si jeg liker personhetsen som har kommet frem fra enkelte medlemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...