Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

"spotta" noen org r8-felger på jobben som vi måtte legge om, r8'n har snurra på motorveien, så den er skada for godt over 300 000, pluss 3 nye felger og dekk, forhjul er 19x8,5 bakhjula er... Hold dere fast.. 19x11!! :o noen som vet om bilen eller har noen bilder btw?

Hva er det med folk som har dyre biler og absolutt få de på taket? Husker når jeg bodde i Os så var det to stk. som bestilte seg Ram SRT-10 når den kom. Ikke lenge etter lå den ene på taket på E39. Enkelte folk har mer penger enn forstand... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"spotta" noen org r8-felger på jobben som vi måtte legge om, r8'n har snurra på motorveien, så den er skada for godt over 300 000, pluss 3 nye felger og dekk, forhjul er 19x8,5 bakhjula er... Hold dere fast.. 19x11!! :o noen som vet om bilen eller har noen bilder btw?

Hva er det med folk som har dyre biler og absolutt få de på taket? Husker når jeg bodde i Os så var det to stk. som bestilte seg Ram SRT-10 når den kom. Ikke lenge etter lå den ene på taket på E39. Enkelte folk har mer penger enn forstand... :(

Det er ikke så overraskende at en høy primitiv pickup med alt for stor motor uten stabilitetskontroll el. ender opp på taket. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"spotta" noen org r8-felger på jobben som vi måtte legge om, r8'n har snurra på motorveien, så den er skada for godt over 300 000, pluss 3 nye felger og dekk, forhjul er 19x8,5 bakhjula er... Hold dere fast.. 19x11!! :o noen som vet om bilen eller har noen bilder btw?

Hva er det med folk som har dyre biler og absolutt få de på taket? Husker når jeg bodde i Os så var det to stk. som bestilte seg Ram SRT-10 når den kom. Ikke lenge etter lå den ene på taket på E39. Enkelte folk har mer penger enn forstand... :(

Folk har som oftes mer penger enn forstand, var jo en lokal her som klarte å havne i vannet med sin CL 55 AMG! Heller han andre som kjørte i ræva på en buss med sin Aston Martin DB9 midt i sentrum her, var nok ikke billig å få retta ut pansert på den igjen men den kom nå i allfall på veien igjen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"spotta" noen org r8-felger på jobben som vi måtte legge om, r8'n har snurra på motorveien, så den er skada for godt over 300 000, pluss 3 nye felger og dekk, forhjul er 19x8,5 bakhjula er... Hold dere fast.. 19x11!! :o noen som vet om bilen eller har noen bilder btw?

Hva er det med folk som har dyre biler og absolutt få de på taket? Husker når jeg bodde i Os så var det to stk. som bestilte seg Ram SRT-10 når den kom. Ikke lenge etter lå den ene på taket på E39. Enkelte folk har mer penger enn forstand... :(

Husker veldig godt nevnte eksempel, kjørte selv forbi vraket og ulykkesplassen(srt-10 / os). Sommerdekk, tilløp til frost og tussekjøring er sjeldent en bra kombo. Kjørte amerikaner med helårs(dritt)dekk den kvelden, snurret rundt på en parkeringsplass da jeg skulle snu rett etterpå. Men er som oftest sånn, penger og kjøreferdigheter er ikke alltid i balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"spotta" noen org r8-felger på jobben som vi måtte legge om, r8'n har snurra på motorveien, så den er skada for godt over 300 000, pluss 3 nye felger og dekk, forhjul er 19x8,5 bakhjula er... Hold dere fast.. 19x11!! :o noen som vet om bilen eller har noen bilder btw?

Hva er det med folk som har dyre biler og absolutt få de på taket? Husker når jeg bodde i Os så var det to stk. som bestilte seg Ram SRT-10 når den kom. Ikke lenge etter lå den ene på taket på E39. Enkelte folk har mer penger enn forstand... :(

Folk har som oftes mer penger enn forstand, var jo en lokal her som klarte å havne i vannet med sin CL 55 AMG! Heller han andre som kjørte i ræva på en buss med sin Aston Martin DB9 midt i sentrum her, var nok ikke billig å få retta ut pansert på den igjen men den kom nå i allfall på veien igjen :wink:

Tror det er mer det at en spesiell bil (DB9, R8 osv.) blir mye mer lagt merke til, og derfor vet man når eieren har dritet seg ut. Kontra en standard 3-serie av typen E36 med litt motor for eksempel, som forsvinner i mengden av ulykker.

Hvor mange hadde skrevet på Facebook om en Opel Zafira som kræsja i ræva på en buss, versus om en Koenigsegg hadde gjort det...

Men joda, er en stor variabel det at det finnes lettkjørte biler med mye krefter og biler man helst skal være max konsentrert med på å kjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å slenge inn noen av mine daglige "spotting" av bilene jeg ser hver dag i gata her jeg bor! Er ingen superbiler akkurat men biler man heller ikke kjører hvis man ikke er bilinteressert :)

X5 med M-sport blir aldri feil! 1-serien ovenfor er en tre dørs 123d M-sport. Skikkelig BMW familie detta :)

crygnhb2ipc6jkfa2kvc.jpg

Nærmeste nabo sin A7 3,0 TDI! Bilen var forøvrig så brei at han ikke fikk den inn den gamle garasjeporten bak Poloen, så nå bygger han carport som dere ser :wink:

03g6uzty78m9gjugmf17.jpg

BMW 330D X-drive M-sport LCI, sikkler litt etter den selv om han ikke klarer å holde den rein :wink:

pv1fbpsrpa65kjg5k77u.jpg

X5 4,8I med voksene Hartgefelger!

ircax5z0rhczxmcmraqz.jpg

En ganske representabel E60!

efu94a373nb3encq1o31.jpg

Kone-Audi og Børstraktor(Eller Hisøy traktor som vi kaller dem her på Hisøya :wink: )

mi74e4n6y0khitu4jbow.jpg

Og til slutt litt for Amcar fansen! Forøvrig en fordel å ha en bil som får plass inne carporten. Er litt størrelses forskjell på Skodapickupen og RAMen :)

ss9ww3p6tpnyfwyl1ajn.jpg

Her må det da være livsfarlig og bo, mye penger, elendige kjøreferdigheter, biler på taket, kræsjing og smelling hver dag tenker jeg.

Jeg hadde flytta tvert til et nabolag som var tryggere. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må det da være livsfarlig og bo, mye penger, elendige kjøreferdigheter, biler på taket, kræsjing og smelling hver dag tenker jeg.

Jeg hadde flytta tvert til et nabolag som var tryggere. :roll:

Er voksene og fornuftige mennesker som bor i gata her, folk som har jobba hardt oppigjenom og som nå kan unne seg flott bil og fint hus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må det da være livsfarlig og bo, mye penger, elendige kjøreferdigheter, biler på taket, kræsjing og smelling hver dag tenker jeg.

Jeg hadde flytta tvert til et nabolag som var tryggere. :roll:

Er voksene og fornuftige mennesker som bor i gata her, folk som har jobba hardt oppigjenom og som nå kan unne seg flott bil og fint hus!

Her prøvde jeg meg på IRONI, syns komentarene om penger, fine biler og kjøreferdigheter, er HELT PÅ JORDET.

Og da passet dine bilder så bra... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne ganske så grei Ferrari 430 F1 Scuderia svingte opp forran jobben idag og lyste opp en ellers så grå høstdag! Ganske hårete lyd i den bilen der ja, selv på tomgang! Vidunderet mitt kan forøvrig skimtes i bakgrunnen :wink: Tørre og fine høstveier gjørt at folk stadig lufter grombilene sine selv så sent som nå i November :) Akkurat da jeg tok bildet så kjørte det en ganske ok Porsche forbi også, bakparten kom akkurat med på bildet :wink: Vet kun at det er en 911 og det ser ut som en 80 talls modell, resten får være opp til Fredrik å bedømme :wink:

gfma6bgch1b2ueofnvlz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på Italienske superbiler!

Er nok maaaange flere grunner til at det finnes færre Lamborghinier... Sjefen selv har jo sagt at Norge egentlig ikke er bra marked for Lambo, så en forhandler ser vi nok ikke med det første.

Fulgt med på salg av Lamborghini på finn.no? Mer tungsolgte biler er sjeldent. Den nyeste, en 2009 modell Gallardo, har blitt satt ned fra 3000' til 2500'.

Også ser man at pga. avgiftene så er det overvekt av de første modellene til dyre biler. Prøv å selg en nesten ny RR Phantom, Maybach, Bently Mulsanne, Lamborghini Aventador osv. i Norge og se hvor lang tid det tar. DERFOR finnes ikke slike forhandlere i Norge, og spesielt interesserte benytter seg av Sandven, Autostrada, Ferdinand Motor osv. for å hente inn dyrere biler fra utlandet etter smak og lommebok.

http://e24.no/bil/de-selger-droemmebilene/20119814

Er vel på tide at Lamborghini får opp øya for Norge nå! Skulle forøvrig likt å se om Ferrari forhandlern i f eks København klarte å selge en Ferrari i uka! Lamboforhandleren i Sverige gikk jo nettopp dundrene konkurs mens her i Norge blir det bare flere og flere av disse bilene tydligvis! Janteloven har stadig mindre å si ser det ut som :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørre og fine høstveier gjørt at folk stadig lufter grombilene sine selv så sent som nå i November :) Akkurat da jeg tok bildet så kjørte det en ganske ok Porsche forbi også, bakparten kom akkurat med på bildet :wink: Vet kun at det er en 911 og det ser ut som en 80 talls modell, resten får være opp til Fredrik å bedømme :wink:

Det stemmer! Jeg kjørte 40 mil i dag med min gamle 911.

Bilen på bildet er en (78-89) SC eller Carrera 3.2 med 17" Fuchs replika-felger, vil jeg tro.

Det er ikke så overraskende at en høy primitiv pickup med alt for stor motor uten stabilitetskontroll el. ender opp på taket. :P

Fort gjort! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...