Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

"We wanted someone walking around the car to be continually astonished" - sa design project manageren om Avantime..... Biler trenger ikke være vakre for å være kule. Bilen ble en flopp, kanskje ikke så rart da folk gjerne vil følge strømmen, er redde for å skille seg ut etc....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner godt folk som hater den og jeg skal ikke påstå at den er vakker, trass dette er det en bil jeg finner fasinerende. Er vel en av disse bilene man enten elsker eller hater. Vil anta få forholder seg helt nøytral til den og tenker: jaja, enda en intetsigende bil....er den japansk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener de ble levert i Norge også.. Jepp, kom også med W8! Disse er det ganske bra krutt i! Møller Bil på Stjørdal hadde en slik en, da det var messe der, og fattern fikk prøve den. Han vurderte faktisk å kjøpe passat etter den turen... :b Akkurat den bilen ble vel også testet i Autofil for en del år tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, heldigvis .. Spotter forresten en Porsche 911 Carrera 4 cab hver dag på Ilsvika i Trondheim. Vet ikke hvem som eier den, men en ting er sikkert; Han/hun tar ikke godt vare på den nye Porsche'n sin. Jeg tror den er blå! Vanskelig å si grunnet det tykke saltlaget som ligger på lakken! Blir litt skuffet når jeg ser slikt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW Passat W8 (B5.5) (2001-04) kom på markedet før dieselhypingen tok helt av og motorsterke bensinbiler generelt ble uglesett. Modellen var VW´s første seriøse forsøk på å etablere seg i premiumsegmentet. Senere kom Phateon og Bugatti Veyron med motorer som brukte varianter av den samme W-teknologien. W8 motoren (3999 cm3) i Passat W8 yter 275 HK ved 6000 rpm og 370 Nm ved 2750 rpm. 0-100 Km/t går løs på 6,5 sekunder og topphastigheten er elektronisk begrenset til 250 Km/t. Jeg husker at CAR for 3-4 år siden poengterte at akkurat Passat W8 var bargain of the century i relasjon til bang for the bucks midt i all dieselhypingen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spottet denne USA reg. Toyotaen i går. Har ikke sett den i Norge tidligere - og vil ikke se den igjen....

Det er ikke sjelden å se biler med utenlandske skilter, men biler med USA skilter er svært sjelden å se på veiene i Norge. Bilene er nok mest sansynlig kommet hit med amrikanere som flytter hit, og som kjører på USA skiltene i påvente av Norsk registrering :)

Forøvrig så ble det inntil 2003 levert mange Passat med 2,8 V6 og 2,5 TDI i Norge, som varebiler! Passat W8 er en helrå sak det hadde vært dritkult å ha, særlig hvis man tenker på hva slags samlerbil dette blir. Har sett ett par tre stykker på norske skilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...