Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Det er ingen svenskregistrert bil med det personlige skiltnummeret.

Det stemmer overhode ikke, er grisemange i Sverige som har personlige bilskilt. Har vært på mange treff i Sverige og det kryr av personlige bilskilt. I Sverige betaler man ca 7000kr for ett sånt skilt. Pengene går direkte til Tryggtrafikk i Sverige (Super bra tiltak). Så lenge det ikke allerede er brukt, for langt eller har noen form for "stygge ord" i seg, så er det fritt frem. Skiltene følger ikke bilen, man kan ta dem av å selge dem videre. Skilt kan selges med god fortjeneste om det er svært ettertraktet. Som for eksempel skiltet til den Svenske Ferrari forhandleren Autoropa, nemlig "FERRARI". De bruker dette skiltet på demobiler :headbang:

 

Her noen eksempler fra Autoropa Ferrari Racing Days:

 

_DSC1338.jpg

 

4988fde8bf415e7c4875824aeb8577ca.jpg

6124950242_df2cac69e3.jpg

182838.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer overhode ikke, er grisemange i Sverige som har personlige bilskilt. Har vært på mange treff i Sverige og det kryr av personlige bilskilt. I Sverige betaler man ca 7000kr for ett sånt skilt. Pengene går direkte til Tryggtrafikk i Sverige (Super bra tiltak). Så lenge det ikke allerede er brukt, for langt eller har noen form for "stygge ord" i seg, så er det fritt frem. Skiltene følger ikke bilen, man kan ta dem av å selge dem videre. Skilt kan selges med god fortjeneste om det er svært ettertraktet. Som for eksempel skiltet til den Svenske Ferrari forhandleren Autoropa, nemlig "FERRARI". De bruker dette skiltet på demobiler :headbang:

 

Her noen eksempler fra Autoropa Ferrari Racing Days:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Har ikke sakt det ikke er personelige skilt i sverige jeg. Men det spesifike skiltet han skrev finnes ikke.

 

 

Det er ingen svenskregistrert bil med det personlige skiltnummeret.

Endret av sjøbuse
Fjernet bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare sjekket på en app på iphone.

 

statens vegvesen her en som heter bil og henger der man kan sjekke alt med skilt.

sverige har en tilsvarende som jeg ikke husker navnet på nå.

 

Aha... Var klar over den Norske, men ikke den svenske versjonen :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sjøbuse:

 

Burde ikke du som moderator gått frem med et godt eksempel, og unngått å både quote tråden over deg, samt quote en tråd med mange bilder uten å fjerne bildene? Begge deler anses som dårlig forumskikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sjøbuse:

 

Burde ikke du som moderator gått frem med et godt eksempel, og unngått å både quote tråden over deg, samt quote en tråd med mange bilder uten å fjerne bildene? Begge deler anses som dårlig forumskikk. :)

Så ikke at bildene ble med. De pleier og bli til link når man siterer. De er fikset nå.

 

Og quote innlegget over har da aldrig vært noe problem om det var det du mente med å quote en tråd.

Jeg vet jo ikke om det har kommet inn 3 svar mellom det jeg svarer på og mitt innlegg i en aktiv tråd. Da må man tilbake og redigere innlegg hele tiden om noen har skrevet i mellomtiden. Da er det mye enklere og bare trykke på quote med en gang, og gjøre det enklere og se sammenhengen mellom svar og spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å se iallfall bak på svenske personlige bilskilt da de alltid har de blå feltet med S på i venstre ende :)

Jeg spottet denne hvite skittene F30 335 Active Hybrid sent i går kveld, parkert med siden av min Audi leiebil jeg har for tiden ;)

post-47692-0-40658600-1385025279_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en snasen 1988 Buick Century Estate wagon 3.8 V6. Meget pen bil. Ikke like røff som fullsizer-stasjonsvognene fra 80-tallet, men den har et snev av sjarm. Synd at amerikanerne faset ut stasjonsvogner på tidlig 90-tallet og innførte SUVene. Mulig det var en konspirasjon fra oljebransjen som ville gjøre forbrukerne avhengig av bensintørste drog. SUVene fikk vel også skattelette slik at de var billigere i innkjøp enn normale sedaner/stasjonsvogner.

 

post-47117-0-17629600-1385050533_thumb.j

post-47117-0-42937800-1385050549_thumb.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul bil :) Jeg savner den tiden da amerikanske biler så ut som amerikanske biler, dagens amcars skiller seg ikke ut fra andre biler dessverre:) Buick Centry tilhører en liten gruppe amerikanske hverdagsbiler som solgte bra i Norge på 80 tallet, mange av disse surrer fortsatt rundt på veiene slik som denne :) Gromstasjonsvogna er helt klart Oldsmobile Custom Cruiser, den er svær den. Husker noen i klassen min hadde en slik da jeg var liten, ble virkelig fascinert av den bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min der jeg bor på hybel har en Aston Martin DB9 som jeg ser støtt og stadig om sommeren :)

Ellers så er det en på jobben min som har en BMW F30 335ix og en som har Ferrari maranello og en strøken 69 modell mustang

Har dessverre ingen bilder av disse bilene, men ser de som sagt ofte om sommeren og er et vakkert syn hver gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...