Gå til innhold

Vis frem din uoriginale cdspiller i nyere bmw!


Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir fort veldig smakløst å bytte ut spilleren som sitter i E46 orginalt. (Og E39) Plutselig en skrikende blåbelyst spiller, malplassert sånn halveis midt på dashbordet er ikke pent.

Kjøp heller en orginal Business spiller med mulighet for MP3-avspilling. Alpine har produsert slike, og jeg har kjøpt en sånn spiller.

Greit, man får ikke alle tilkoblingsmuligheter, og det er heller ikke phonoutganger til forsterkere osv. Men kjøp en iPod docking og plasser i askebegeret. (man skal ikke røyke i bilen uansett :wink: ) Denne kan lett kobles til Business spilleren.

Lav/høysignal omformer fås kjøpt overalt og fungerer gull til en subwoofer baki.

Jeg går heller veien med å bytte ut orginal høyttalerne enn å bytte spilleren. :wink:

jeg vurderer faktisk kjøp av E46/E39 utifra om den har org spiller eller ikke... Bare jeg som er så pirkete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fort veldig smakløst å bytte ut spilleren som sitter i E46 orginalt. (Og E39) Plutselig en skrikende blåbelyst spiller, malplassert sånn halveis midt på dashbordet er ikke pent.

Min lyser rød/orange akuratt som resten av dashbordet :) Så her er det gull og grønne skoger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fort veldig smakløst å bytte ut spilleren som sitter i E46 orginalt. (Og E39) Plutselig en skrikende blåbelyst spiller, malplassert sånn halveis midt på dashbordet er ikke pent.

Kjøp heller en orginal Business spiller med mulighet for MP3-avspilling. Alpine har produsert slike, og jeg har kjøpt en sånn spiller.

Greit, man får ikke alle tilkoblingsmuligheter, og det er heller ikke phonoutganger til forsterkere osv. Men kjøp en iPod docking og plasser i askebegeret. (man skal ikke røyke i bilen uansett :wink: ) Denne kan lett kobles til Business spilleren.

Lav/høysignal omformer fås kjøpt overalt og fungerer gull til en subwoofer baki.

Jeg går heller veien med å bytte ut orginal høyttalerne enn å bytte spilleren. :wink:

jeg vurderer faktisk kjøp av E46/E39 utifra om den har org spiller eller ikke... Bare jeg som er så pirkete?

Nei, ikke bare du! Velger normalt bort biler som ikke har orginalspiller pga. utseendet.

Forresten så fungerer høy- til lavnivå-overgang flott for å få egen forsterker til alle høyttalerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det nesten bare er bra med uoriginal spiller. Mye bedre innstillingsmuligheter og bedre lyd. Minuset er selvfølgelig utseendet om man er nøye på det.

Jeg var bare glad for å få vekk den forferdelige kassettspilleren med defekt volumjustering og elendig radiomottaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bytte ut original bmw audio (med bare cdspiller og en liten skjerm med pil navigasjon)

Til en 2DIN Pioneer spiller, og vurderer å bytte bakgrunnsbelysning til blått også, både i speedometer og på resten. Mener det finnes dioder man kan sette i. Og da blir ikke det så stygt med en "uoriginal" spiller.

Den er dyr og ikke så veldig funksjonell den man får med (professional) på BMW.

Jeg er mest opptatt av at jeg får spilt av cd/mp3/dvd og har oversikt/display over musikken og muligheten til å slippe massevis av cdplater eller cdveksleren bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredheim: Det så faktisk veldig bra ut :D

Eneste jeg ville ha pirket litt på er at dekslet rundt skjermen ikke ikke har samme finish som resten av midtkonsollen

Takk skal du ha. Jobbet mye med spillern ennå ikke ferdig. Har sånn overgang så man kan bruke tastene på rattet, Samt dvd over gang så man kan kjøre å se på film.

Dekslet helt nytt / gammel bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Blir fort veldig smakløst å bytte ut spilleren som sitter i E46 orginalt. (Og E39) Plutselig en skrikende blåbelyst spiller, malplassert sånn halveis midt på dashbordet er ikke pent.

Kjøp heller en orginal Business spiller med mulighet for MP3-avspilling. Alpine har produsert slike, og jeg har kjøpt en sånn spiller.

Greit, man får ikke alle tilkoblingsmuligheter, og det er heller ikke phonoutganger til forsterkere osv. Men kjøp en iPod docking og plasser i askebegeret. (man skal ikke røyke i bilen uansett :wink: ) Denne kan lett kobles til Business spilleren.

Lav/høysignal omformer fås kjøpt overalt og fungerer gull til en subwoofer baki.

Jeg går heller veien med å bytte ut orginal høyttalerne enn å bytte spilleren. :wink:

jeg vurderer faktisk kjøp av E46/E39 utifra om den har org spiller eller ikke... Bare jeg som er så pirkete?

Nei, ikke bare du! Velger normalt bort biler som ikke har orginalspiller pga. utseendet.

Forresten så fungerer høy- til lavnivå-overgang flott for å få egen forsterker til alle høyttalerne.

njaaaa.. dette funker dårlig da det er kvaliteten på den originale spilleren som er for dårlig.. jeg hadde original 16/9 navi, prøvde først å bruke lav/høynivå overgang(rockford 3sixty boks til 3000spenn) og alpine type x komposett foran og bak, på en digital 4kanaler fra alpine.. det var såvidt det var forskjell, meeen.. da jeg kjøpte alpine dobbeldin spiller og kobla ut originalkablinga med skikkelig signalkabler det ble futt.. jeg lover dere.. å sette i forsterker har ikke noe for seg.. er elendig lyd originalt i bmw..... til og med med harman kardon anlegg.. kan legge ut bilder av min spiller i morgen.. men er nesten likt med han som hadde dobbeldin i e46 her oppe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...