Gå til innhold

Ifjor turboras, iår...?

Ron Jeremy
 Share

Anbefalte innlegg

vanligvis er det veldig enkelt, ble alle sjekka?

du måler bare enkelt og greit returen fra dysene, de som gir for mye er defekte.

og om du har en ordentlig tester, så kan du lese av railtrykk ved oppstart. dersom dette er ok så er ikke problemet pumpe eller dyser.

du trenger ikke å demontere dyser for å måle returen. dette gjøre enkelt på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva dem gjorde for å teste. Husker bare at bilen stod ca 3 mnd på BMW verksted over 12mnd periode. Og alle dysene ble testet i benk hos Bosch.

Bytta vel til 2 nye å, svinedyre deler. Er nok en stund til jeg kjøper diesel igjen hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir litt feil å si at ikke den korrekte fremgangsmåten som jeg forklarer, fungerer, når du ikke vet helt hva som ble gjort?

det blir også vanskelig for meg å kommentere saken da jeg ikke aner hva de har gjort.

mine innlegg er myntet på trådstarter sitt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir litt feil å si at ikke den korrekte fremgangsmåten som jeg forklarer, fungerer, når du ikke vet helt hva som ble gjort?

det blir også vanskelig for meg å kommentere saken da jeg ikke aner hva de har gjort.

Var ikke meningen å si at det du skrev var feil heller, bare at det ikke alltid er like lett å måle eller kjøre diag på dysene for å se at dem kan være deffekte. Bilen min tilhørte nok sjeldenheten uten like også.

Det at jeg ikke vet hva dem gjorde er fordi jeg ikke akkurat står å ser på hva dem gjør på verksted. Men håper da for guds skyld dem testa dysene på korrekt måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og trådstarter er takknemelig for oppklaring på evt spm.

Imidlertid rant begeret over etter å ha hentet bilen som hadde fått fikset dysene, og på veien hjem, gikk luftfjæringen.

Kjører nå en E91.

Gammel dieseltralle var for meg dyrt hvertfall, ikke igjen.

Men det er ikke første gang jeg blåser 50 store på E39 iløpet av halvannet år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... du var dessverre litt uheldig med den 530d´en, men nå har du i en periode kjørt en 318d og hvordan opplever du egentlig det sånn vis a vis den gamle med rekkesekser? Jeg skulle selvfølgelig gjerne hatt en større motor, men når alt kommer til alt gjør egentlig en 318d jobben helt greit og ikke minst er den på alle måter relativt billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke meninga å virke krass, ble skrevet litt i hui og hast..

defekte dyser (indre lekkasje, som fører til problemene som beskrevet) viser ikke på diagnose.. du må kjøre "dramme test" på dem.. synes bare jeg hører så mange sinnsyke historier, som i bunn og grunn bunner i indre lekkasje i dysene, og da lurer jeg litt på hva verkstedet har gjort for å få det til å koste så grassat med penger.

Ron Jeremy, føler med deg... triste greier..eller, dyre greier hvertfall.. var det en belg som gikk? lenge siden bilen har vært på service elns?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... du var dessverre litt uheldig med den 530d´en, men nå har du i en periode kjørt en 318d og hvordan opplever du egentlig det sånn vis a vis den gamle med rekkesekser? Jeg skulle selvfølgelig gjerne hatt en større motor, men når alt kommer til alt gjør egentlig en 318d jobben helt greit og ikke minst er den på alle måter relativt billig.

Det første jeg vil trekke frem er at det er en ny og moderne bil, den er mindre enn E39, men ikke verre enn at det går fint for vår lille familie på 3.

Er positivt overrasket over den lille dieselen, trekker fint fra ca 1000o/min og er smidig og sterk, tørst er den heller ikke.

Ikke like hyggelig lyd i den, men en vanesak, 530Dat'en hørtes nesten ut som en V8 når den ble kjørt litt.

Bykjøring i 20 blå pålydene 0.67 på mila.

Forsikringen er selvsagt mer fornuftig ifht 530'n også.

Og hittil, et veldig forutsigbart og billig bilhold.

Ingen problemer å spore mao, bilen har nå gått 80tkm, og kommer nok ikke til å bli byttet ut helt ennå.

Manuell kasse var vel det jeg fryktet mest når jeg gikk ifra 5'ern, men dieselen gjør den mer anvendelig, trenger ikke gire på langtnær så mye som jeg trengte med min E90 318i.

Styringen er langt bedre på E91, bremsene mer kontante, og bilen er mye mer sportslig, mer agil.

Varmesetene er kanonbra, og blri varmt etter et par hundre meter, ifht 530Dat'en, varmeapparatet er også betydelig bedre.

Var vanskelig å få det skikkelig varmt i 5'ern, i E91 er det omtrent som i en bensinbil.

Savner hengerfeste.

Men kikker på båt med henger, så da blir det nok ettermontert, av typen avtagbar.

Pr idag så tror jeg nok også neste bil blir en BMW med en nøkter motor, og av nyere model, litt lei å koste på eldre mer morsomme biler.

Tydelig at jeg blir eldre fredrik.

:)

Så alt i alt, er det en bil og en motor jeg kan anbefale.

:wink:

Hvordan er perspektivet ditt/deres ifht ny bil pr idag?

E91 med 318d på 143 hk tror jeg er en glimrende kombinasjon forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...