Rayman Skrevet Januar 3 Forfatter Skrevet Januar 3 På 30.12.2024 den 14.32, Sørlendingen skrev: Bra arbeid du gjør🤩 Husker jeg så e46'n din på E30 meet iår, så ut som en fin og gjennomført bil👍 De delene til vannpumpen under bilen du har printet, hvilken printer bruker du til det? Så jo helt genialt ut😎 Takk for det, kom ikke heilt i mål før sesongen i startet i fjor, men nermer seg komplett ferdig nå 😊 Blir nyoverhalt motor, ny mapping, med litt større turbo også 😄 3D printing er helt genialt, nå har jeg bara hatt printere i 2mnd å nylig lært meg med Fusion 360, men er så uendlig mye en kan gjøre! Eg har to Bambulab A1 printere som en får gjort det meste med. Eg printet vannrør delene med "add:north PC Blend HT LCF" Sørlendingen reagerte på dette 1
RF91 Skrevet Januar 6 Skrevet Januar 6 Trur eg må komma meg på E30Meet i år og sjå ein av desse to i aksjon. Men E46'en e jo nesten alt for fin til å bruka på bana 😄
Rayman Skrevet Januar 7 Forfatter Skrevet Januar 7 15 timer siden, RF91 skrev: Trur eg må komma meg på E30Meet i år og sjå ein av desse to i aksjon. Men E46'en e jo nesten alt for fin til å bruka på bana 😄 E46'er fin nå for den er nybygget, men jeg er ikkje redd for å bruke den 😉😆 Lars89 og Sørlendingen reagerte på dette 2
Rayman Skrevet Januar 19 Forfatter Skrevet Januar 19 Ikke så mye intressant å komme med, det går i kobling av ledningsnett og sjekke at alt av sensorer er koblet riktig. Har ca. 8 timer reise hver vei for bremsing så er greit å vite at alt er på stell før avreise 😊 Krisfje reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Januar 19 Skrevet Januar 19 (endret) Veldig imponerende arbeid du gjer her😊 Skal begge bilene brukes til drifting? Youtube videoen på forrige side var btw privat, så den får jeg ikke sett Endret Januar 19 av Skulebollen
Rayman Skrevet Januar 19 Forfatter Skrevet Januar 19 (endret) 2 timer siden, Skulebollen skrev: Veldig imponerende arbeid du gjer her😊 Skal begge bilene brukes til drifting? Youtube videoen på forrige side var btw privat, så den får jeg ikke sett E30 skal kun brukes til rundetider 😊 Må oppgradere støtdempere å bremser etterhver, budsjettet i år får bli å få bilen kjørbar 😊 Får tømme 6262 turboen å se hva effekt en havner på, men blir nok mest brukt i Sokndal å da trenger en ikke allverden med effekt. Så plan med flexfuel er å kjøre rundt 30% etanol å resten 98blyfri. Med 30% etanol har en fått ut de meste av fordelene med etanol å kjangsen for tenningsbank er minimal. Siden jeg har alublokk i den nye motoren så sparer jeg rundt 30kg iforholdt til støpejernsblokk. Vekta på E30'en havner på under 1100kg med 30l fuel uten fører. Med DCT girkasse å 600-700hp tror jeg det blir en morsom bil å kjøre i Sokndal 😃 Var ikke klar over at videoen var privat Prøver igjen: https://youtube.com/shorts/JsJkHw25mkU?si=EpF6WpgMAcPS0gVB Endret Januar 19 av Rayman Sørlendingen og Skulebollen reagerte på dette 2
Rayman Skrevet Februar 4 Forfatter Skrevet Februar 4 (endret) Det går på fram, fikk laget til overgang til paddles på rattet i dag så kan endelig si meg 100% ferdig med ledningsnettet 👌👌👌 Ellers venter jeg på noe fittings til fuel en oljekjøler til servo og en Keypad, forutenom det er bilen egentlig klar til første oppstart med ny motor 😃 Endret Februar 4 av Rayman Lars89 reagerte på dette 1
Rayman Skrevet Februar 4 Forfatter Skrevet Februar 4 Såg det dryppet vann under motor rett etter jeg fyllte kjøleveske på E30'en i dag. Eit av hulla i toppen jeg hadde blokkert med sveis viste seg å ikke holde mål 🤔🤔 Heldigvis var det tilkomst til å borret ut hullet igjen å laget til en plugg med dobble o-ringer 😃 Helt genialt med 3D printer i hus 👌😁 For den våkne kan en også skimte noe annet jeg har printet på siste bilde 😉 Jepp, en kan også printe pakninger 😁 På forhånd når toppen var av så brukte jeg M50 pakning som mal og porter innsugsportene til å matche M50 siden jeg skulle bruke Innsug fra M50. Pakningene er laget av TPU som tåler 120 grader kontinuerlig. Har også tegnet å printet termostathus +pakning da jeg ikke fant temostathus med vanlige 38-40mm rør stusser 😊 hsd, Sørlendingen og KMT reagerte på dette 3
Rayman Skrevet Februar 5 Forfatter Skrevet Februar 5 Nytt prosjekt i dag. Denne gang på E46'en da det ikke er stort mer å gjøre på E30'en. Har en misstanke om at A1000 pumpa jeg monterte i fjor ikke klarer å levere nok fuel til den effekten jeg kjører på. Og som resultat ligger motoren i deler på arbeidsbenken akuratt nå og skal straks få seg nye stempler. Jeg fikk nemlig stempel havari i fjor grunnet tenningsbank, måtte kaste håndkle da en liten bit av stempelet knakk av og antydning til tenningsbank på flere andre stempler. Som en ser på bilde så knakk en bit på siden av + litt av en stempelring. Oppdaget det med å se på den ene eksostemp sensoren at det ikke var noe forbrenning på sylinder 1. Ved feilsøking var stifta på pluggen banket flat, fikk lånt eit kamera å kikket nedi å fikk dommen. Ser i ettertid at A1000 pumpa kun er ratet til 800hk på Etanol så regner med den har gått magert som er grunnen til havariet. Leste også av 1030grader i eksos temp så det er litt mye når det normalt ligger på 650-680grader 😄 Tanken ble da og få laget noe som kan levere nok suppe å gikk for dobble Walbro GSS340 som er bygget om for å tåle Etanol. Disse leverer til 1200hk på Etanol 👍 Og i tillegg er små nok til å passe oppi hullet som allerede var tilpasset A1000 pumpa. Ble noe hjemmesnekret løsning, men satser på det funker. Fatter ikke hvordan Aeromotive kan lage en så stor pumpe å DYR som ikke klarer å levere til mer enn 800hk.. Egentlig greit å få den ut for den bråket noe inni helv... 😅😅😅 dyr, lite effektiv, støyer, tung.. har ikke så mye positivt å si om den pumpa. Den er til salgs forresten 😄😄
Rayman Skrevet Tirsdag kl. 23:17 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 23:17 (endret) Etter noen dager med support fra RFS Performance med hjelp til flashing av DCT kasse, kalibrering av e-throttle, vanos, abs sensorer og det som er + litt remote tuning. Så ble det endelig tid for en luftetur for å sjekke at alt virker som det skal før vi tar turen i benken. Fikk kjenne på DCT kassen å testet alle gir, det kjennes veldig bra ut å gleder meg til å kunne teste denne skikkelig 😃 Jeg har satt opp keypad som jeg bruker til å sette den i Neutral, Reverse, Drive (Manuel eller Auto) så bruker jeg ellers paddles på rattet til gir opp/ned. Første prøvetur DCT - E30 Endret Tirsdag kl. 23:21 av Rayman Lars89, Kvasi, skoglund og 1 annen reagerte på dette 4
RF91 Skrevet Torsdag kl. 10:46 Skrevet Torsdag kl. 10:46 Flytta paddles'ane seg med rattet? Blir ikkje da litt køddent om ein ska gira midt i ein sving/opplininga til ein skrens?
Rayman Skrevet Torsdag kl. 17:59 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 17:59 7 timer siden, RF91 skrev: Flytta paddles'ane seg med rattet? Blir ikkje da litt køddent om ein ska gira midt i ein sving/opplininga til ein skrens? Er det drifting du snakker om?
RF91 Skrevet Torsdag kl. 20:17 Skrevet Torsdag kl. 20:17 2 timer siden, Rayman skrev: Er det drifting du snakker om? Både ja og nei 😂 Generelt berre giring når rattet ikkje står beint 😂
Rayman Skrevet Torsdag kl. 22:10 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 22:10 1 time siden, RF91 skrev: Både ja og nei 😂 Generelt berre giring når rattet ikkje står beint 😂 Kan ikke svare på det før jeg har prøvd 😅 Men det vanligste er jo at de følget rattet så tenker det går bra 😊 Er vel heller sjeldent en svinger mere enn 90° hver vei med rattet så da har en hendene ved paddles klar til giring hele tiden. Nå skal ikke E30'en brukes til drifting, men der kan jeg se for meg at det fort kunne gått i surr 😄
Eystein Ose Skrevet i går, 08:39 Skrevet i går, 08:39 Følger rattet i F1 også, så dette går nok fint. Men i drifting hadde jeg vært skeptisk ja😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå