Fredrik Skrevet Juni 11, 2009 Share Skrevet Juni 11, 2009 Det er utrolig at man kan få en så alvorlig skade på en relativt moderne bil som E46 tross alt stadig er når motoren i en tidlig E46 318i ikke yter mer enn 180 Nm. Man kan virkelig begynne å tvile på BMW´s konstruksjonsintegritet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Juni 11, 2009 Share Skrevet Juni 11, 2009 Hva setter bmw og andre bilprodusenter som levetid for en bil i dag ? ,ikke mere en 5-6 år og 150 tusen km ?. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 11, 2009 Share Skrevet Juni 11, 2009 Det er utrolig at man kan få en så alvorlig skade på en relativt moderne bil som E46 tross alt stadig er når motoren i en tidlig E46 318i ikke yter mer enn 180 Nm. Man kan virkelig begynne å tvile på BMW´s konstruksjonsintegritet... Ja det er jo merkelig at dette problemet startet med E36 for så å følge med videre til E46, skulle jo trudd de hadde lært da, btw godt man kjører 5 serie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Juni 11, 2009 Share Skrevet Juni 11, 2009 Ja det er jo merkelig at dette problemet startet med E36 for så å følge med videre til E46, skulle jo trudd de hadde lært da, btw godt man kjører 5 serie. Ikke ett ukjent fenomen på e30 heller, Dog ikke like utbredt som på e46. Har selv utbedret en slik feil på en e30 320 86mod... Sier litt om bmw egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 11, 2009 Share Skrevet Juni 11, 2009 Men E30 er en gammel bil som ofte blir kjørt hardt. Her er det snakk om 5-10 år gamle biler som blir kjørt normalt. Sjokkerende feil av BMW:... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Juni 11, 2009 Share Skrevet Juni 11, 2009 Men E30 er en gammel bil som ofte blir kjørt hardt. Her er det snakk om 5-10 år gamle biler som blir kjørt normalt. Sjokkerende feil av BMW:... E30 var ikke akkuratt gammel når de første tilfellene dukket opp, så det gjelder i like stor grad. Hvor langt tilbake er egentlig bmw villig til å dekke dette? første e46'ene? sene e36'ene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 11, 2009 Share Skrevet Juni 11, 2009 Oki, my bad Har satt 10 år som grense på E46. Usikker på E36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 11, 2009 Share Skrevet Juni 11, 2009 Ja det er jo merkelig at dette problemet startet med E36 for så å følge med videre til E46, skulle jo trudd de hadde lært da, btw godt man kjører 5 serie. Nåja... ganske mange nyere 5-Serier ruster friskt og så har vi jo "fuglebadet" på E39 da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 Nåja... ganske mange nyere 5-Serier ruster friskt og så har vi jo "fuglebadet" på E39 da... ble nyskjerrig. Hva er fuglebadet? og til trådstarter: merket du ingenting før/etter dette skjedde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 Nåja... ganske mange nyere 5-Serier ruster friskt og så har vi jo "fuglebadet" på E39 da... ble nyskjerrig. Hva er fuglebadet? og til trådstarter: merket du ingenting før/etter dette skjedde? hehe, ja nå ble jeg nysgjerrig jeg også da, heldigvis minimalt med rust på min, kun noe lakkrust som jeg skal ta i sommer. Kunne tenkt meg hellakkering, men skipper det i år, pga langvarig veiarbeid i området her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 "Subframe disaster" kan også ramme tidlige e46 m3. Nå skal det jo nevnes at det ikke er helt samme feil som oppstår om man får "subframe disaster" på e36 som på e46 men ja, det er litt skuffende at bmw har hatt det gående på til nå tre generasjoner 3-serie. Her er en samletråd jeg lagde for ikke lenge siden om temaet: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=103092&start=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 Nåja... ganske mange nyere 5-Serier ruster friskt og så har vi jo "fuglebadet" på E39 da... ble nyskjerrig. Hva er fuglebadet? og til trådstarter: merket du ingenting før/etter dette skjedde? hehe, ja nå ble jeg nysgjerrig jeg også da, heldigvis minimalt med rust på min, kun noe lakkrust som jeg skal ta i sommer. Kunne tenkt meg hellakkering, men skipper det i år, pga langvarig veiarbeid i området her. "Fuglebadet" er bak tanklokket. Der samler det seg ofte vann og begynner å ruste... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 Om det er fuglebadet på e39, hva skal vi kalle rommet til bremseservoen da? "badekaret". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sv90 Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 kan vel kalle hele bilen (e39) for et fugle bad siden de lekker som en sil ! jobber på merke forhandler og ser disse bilene inne og bytter fuktsperr en gang i året ca Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 kan vel kalle hele bilen (e39) for et fugle bad siden de lekker som en sil !jobber på merke forhandler og ser disse bilene inne og bytter fuktsperr en gang i året ca Fuktsperr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå