marius paulsen Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 hmmm vurderer å gjøre det samme som deg angående bilbytte.... nå har min e39 vært rimeig snill,har ikke hatt noe trøbbel men tanken om en ny stasjonsvogn med en gjærrig diesel(fyller meget billig på jobb) frister...har jo en banebil for råkjøring så om bilen ikke er super rask betyr jo ikke så mye.. er du fornøyd med byttet? hvordan er det med støy? regner med at det er litt skarpere kjøreegenskaper i denne enn i e39en? er det bra plass forran? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2009 hmmm vurderer å gjøre det samme som deg angående bilbytte.... nå har min e39 vært rimeig snill,har ikke hatt noe trøbbel men tanken om en ny stasjonsvogn med en gjærrig diesel(fyller meget billig på jobb) frister...har jo en banebil for råkjøring så om bilen ikke er super rask betyr jo ikke så mye.. er du fornøyd med byttet? hvordan er det med støy? regner med at det er litt skarpere kjøreegenskaper i denne enn i e39en? er det bra plass forran? Vel, jeg kjøpte det som jeg mente var den perfekte E39. Facelift 530Dat med mer eller mindre alt av utstyr, bilen var gått 150k, og med to eiere, alle servicer osv osv. Men bilen kostet meg altså 50k det siste året, og å gå fra en E39 til en E91, er ganske spennende. Plassen bekymret meg, jeg har en liten tass, og når vi skal avgårde noen dager var 5'ern stapp full. Innvendig er det ikke store forskjellen ifra E39, så dette er greit, den er minde, men ikke veldig mye. Imidlertid er den endel mindre i bagasjrommet, smaller bl.a. Men jeg får plass til dypvogna uten noe stress. Og selvsagt er det en betydelig mer moderene bil, 530Dat'en brukte 0.95 i snitt, min 318d bruker hittil mellom 0.57 og 0.65, og det er ikke noe kjip kjøring, helt normalt mao. Komforten er overraskene bra i min E91, styring og bremser betydelig bedre, kort sagt, et stort sprang fremover - jeg angrer ikke, og jeg anbefaler deg til å ta hvertfall vurdere bytte. Men nå har jeg stoffseter, og selvsagt... uhell. Hvordan fjerne flekk i sete? Har forsøkt meguiars flekk fjerner uten hell... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 5, 2009 Forfatter Share Skrevet August 5, 2009 Etter to runder med Meguiars er flekken større en noengang, spørs om jeg ikke får overlate det til proffer. Utover det polerte jeg bilen med Meguiars, strålende fornøyd, best var kanskje shampo'en, lukter jo så godt også. Ellers er bilen bare morro, forbruket er på latterlige 0.59 og det er 98% by kjøring. Akseptabelt! Skal kjøre langt til uka, får sjekke det nærmere da. Noen som kan anbefale meg noen proffer som kan fjerne en slik flekk i Grenlands område? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syvert Skrevet August 5, 2009 Share Skrevet August 5, 2009 Grattis med ny flott bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hefner Skrevet August 6, 2009 Share Skrevet August 6, 2009 Grattis med ny bil Ron, den ser jo veldig bra ut og meget velholdt ut. sleng ut noen flere bilder da. Men den går vel en del dårligere en femer'n? Handler du bestandig deler på BMW Kjørbekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 6, 2009 Forfatter Share Skrevet August 6, 2009 Grattis med ny bil Ron, den ser jo veldig bra ut og meget velholdt ut. sleng ut noen flere bilder da. Men den går vel en del dårligere en femer'n? Handler du bestandig deler på BMW Kjørbekk? Takk Hef. Det er en veldig annen greie enn 530Dat'en helt klart. Det største forskjellen er trykket, spesielt i store hastigheter, der 530Dat'en imponerte veldig. 318D er en mer snill bil, mindre av alt, om enn noe mer fornuftig, håper jeg. La oss se hvordan det blir. Kan slenge ut noen bilder litt senere idag. Handler litt hos henrik ja, hva tenker du på, sett meg der ute? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 16, 2009 Forfatter Share Skrevet August 16, 2009 Har endelig kjørt nybilen litt, kjørt ca 60 mil over den siste uka, og fortetatt noen for meg, interresante forbruksmålinger, dog kun via OBC. Bilen fortsetter å imponere med sin fleksible motor og moderate forbruk. Fra Grenland til Rauland, 0.5L pr mil. Fra Rauland over Rjukan og Tuddal til Grenland 0.44l pr mil- Imponerende tall. Noe som ikke var like imponerende var en kjip hendelse. En traktor kjørte på siden og klipte gresset i motgående kjørfelt- Og selvsagt skjer dette 50 meter fra avkjøringen jeg skal av hovedveien. Plutselig kommer det en voksen asfaltbit susende fra klipperen til traktoren og spretter fra panseret på E91'n og i ruta, selvsagt med brukbare riper og en liten bulk i panseret såvel som ruta. Kjedelig greier, ble enige å sjekke priser med han som forårsaket dette, noen som har peiling hvor man kan sjekke rute fiks, og bulk, ripe i panser? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 27, 2009 Forfatter Share Skrevet August 27, 2009 Da har jeg fått sjekket litt med verksted og annet, kommer på nesten 20 store, sprøtt. Panseret blir omlakkert i sin helhet, og frontruta blir byttet, topp for min del siden det var litt steinsprut begge steder. Hell i uhell antar jeg det kalles? Er det steder å anbefale å sette bilen til slik fiks? Vurderer SH bil i Skien, synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet August 27, 2009 Share Skrevet August 27, 2009 Synd at slikt skjer, men uhell skjer. Var det snakk om kommunal kantklipping? Uansett som du sier, hell i uhell siden du får ny rute. Har begynt å sjekke ut priser på E90 318d og ut fra det du forteller om motorgange og forbruk, får jeg bare mer lyst på en slik en. Har også hørt at turboen på 318 er bedre enn på 320d, som vist nok skal ha en tendens til å ryke for ofte. Har du hørt noe om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 27, 2009 Share Skrevet August 27, 2009 Kjedelig med stein i panseret, men når det først må gjøres noe med bør du absolutt vurdere å bytte til LCI panser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rico Skrevet August 27, 2009 Share Skrevet August 27, 2009 Grattis! Tror nok du har ordna deg ei fet kjerre der jeg! Grattis-Grattis! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 29, 2009 Forfatter Share Skrevet August 29, 2009 Synd at slikt skjer, men uhell skjer. Var det snakk om kommunal kantklipping? Uansett som du sier, hell i uhell siden du får ny rute. Har begynt å sjekke ut priser på E90 318d og ut fra det du forteller om motorgange og forbruk, får jeg bare mer lyst på en slik en. Har også hørt at turboen på 318 er bedre enn på 320d, som vist nok skal ha en tendens til å ryke for ofte. Har du hørt noe om dette? Jeg har hørt det samme som deg. Kjedelig med stein i panseret, men når det først må gjøres noe med bør du absolutt vurdere å bytte til LCI panser.. Det skal absolutt sjekkes ut. Godt tips Salty! Grattis! Tror nok du har ordna deg ei fet kjerre der jeg! Grattis-Grattis! Uhm, feit vet jeg ikke, men en fornuftig, og ny og deilig bil er det nå hvertfall, mye for pengene egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet September 9, 2009 Share Skrevet September 9, 2009 Liker det jeg hører om bilen her Ser på en slik e91 318d selv for tiden, vurderer skal prøvekjøre i morgen håper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå