Gå til innhold

Moderatorer på road trip! (oppdatert dag3!)

[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Sier meg enig med svarene her. Min bil blir brukt hele året, og har heller ikke garasje. Snø er ikke noe problem, men børster alltid av.

De elektroniske hjelpemidlene holder bilen på veien, så lenge en kjører normalt, men det er morsommere om en skrur av slik at bare antiskrensen er aktiv. Eventuelt helt av.

Fin handling på snø :) :

Varmeapparatet er helt topp, og det er jo ikke store rommet det skal varme opp. Vi snakket om dette på turen også. Veldig bra!

Lyden i orginalanlegget er utrolig fin! Vi hadde det mye moro med giring i tunneler :) Om en slipper gassen, og så gir den et par millimeter på gasspedalen, gurgler og brummer det nydelig bak der :)

Ang. plass har jeg ikke hatt noen problemer ennå. Til daglig går handleposer, bager, osv lett nedi bak, og helgeturer er heller ikke noe problem som dere ser. Har også handlet terasseplanker. Kuttet de på trevaren, og satt de i passasjersetet. :)

Jeg ville heller aldri kjøpt en slik bil uten en av sportsetevariantene. De hører rett og slett hjemme i denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har bilen hatt hjulstillingskontroll, og etter en liten testtur ut mot enebakk er jeg klar for nye eventyr langs norske landeveier :)

På turen vår fant jeg vel egentlig ut at det var kombinasjonen av veistandaren på østlandet og hjulstillingen som var hovedproblemet. Ikke hjulstillingen i seg selv.

Nå er den den nydelig. Du må teste Fredrik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren virker betydelig sterkere enn min gamle M52B25 motor (1997 E36 323i) og de er jo kjent for å yte rundt 185 HK tiltross for at BMW påstår at de yter 170 HK.

Da tror jeg du blir lurt av lyden/opplevelsen/karakteristikken eller det var noe galt med din gamle 323. M52B25 er nok sterkere (og det sier vel tallene til BMW også?), men M54'en er nok likevel en mye mer artig motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren virker betydelig sterkere enn min gamle M52B25 motor (1997 E36 323i) og de er jo kjent for å yte rundt 185 HK tiltross for at BMW påstår at de yter 170 HK.

Da tror jeg du blir lurt av lyden/opplevelsen/karakteristikken eller det var noe galt med din gamle 323. M52B25 er nok sterkere (og det sier vel tallene til BMW også?), men M54'en er nok likevel en mye mer artig motor.

Har prøvd begge motorene, og deler absolutt Fredrik sin oppfatning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda... man kan nok bli litt lurt av lyden i en Z4, men M54B22 motoren er virkelig en perle av en motor... så lenge den går som den skal og ikke er montert i en for tung bil a la E60.

Jeg var dessverre litt upresis når jeg brukte begrepet "sterk" vedr. M52B25 motoren vs. M54B22 motoren. M52B25 motoren har mer moment (245 Nm vs. 210 Nm) og det gir en annen motorkarakteristikk som gjør at man kan utnytte motoren på en annen måte. Samtidig er M52B25 motoren mindre villig til høyt turtall (makseffekt på 5500 rpm) enn M54B22 motoren (makseffekt på 6250 rpm). Summen av disse forskjellene gjør at motorene oppleves som temmelig forskjellige fra hverandre. M54B22 motoren skal ha turtall for å kunne yte sitt beste, men når den først får turtall går den meget bra... og helt subjektivt mener jeg at den går betydelig bedre enn en E36 323i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1z1ywgp9]Nå har bilen hatt hjulstillingskontroll, og etter en liten testtur ut mot enebakk er jeg klar for nye eventyr langs norske landeveier :)

På turen vår fant jeg vel egentlig ut at det var kombinasjonen av veistandaren på østlandet og hjulstillingen som var hovedproblemet. Ikke hjulstillingen i seg selv.

Nå er den den nydelig. Du må teste Fredrik :)

Kjempefint... når skal vi på tur ?... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder fra turen! Jeg kjenner det kribler etter både tur og z4 :)

Hvordan er det med plass i en z4? Jeg er 1.90 høy. Ser jo ut som man slipper det vanlige sportsbil problemet (kikke over frontruta med knærne bak ørene), siden man sitter oppå bak akselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende vekten på Z4 bidrar til at du opplever den som sterkere fredrik?

Den er vel ca 100 kilo lettere enn en vanlig 3 serie ihvertfall..

Nja... en Z4 (E85) og en senere E36 med rekkesekser veier omtrent det samme... altså 1300-1350 Kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder fra turen! Jeg kjenner det kribler etter både tur og z4 :)

Hvordan er det med plass i en z4? Jeg er 1.90 høy. Ser jo ut som man slipper det vanlige sportsbil problemet (kikke over frontruta med knærne bak ørene), siden man sitter oppå bak akselen.

Jeg tror faktisk at du kan få problemer... spesielt hvis du har lange ben og armer. Jeg er rundt 185, slank og helt normalt bygget... og jeg sitter perfekt med setet i bakerste posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende vekten på Z4 bidrar til at du opplever den som sterkere fredrik?

Den er vel ca 100 kilo lettere enn en vanlig 3 serie ihvertfall..

Nja... en Z4 (E85) og en senere E36 med rekkesekser veier omtrent det samme... altså 1300-1350 Kg.

I stand corrected ;)

Trodde ikke E36 coupeene var så lette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"1.Pilot-Fredrik" er eksosen til Space/Simon's bil oppgradert, eller er det "orginal lyden" som høres på filmsnuttene.?

2. piloten svarer at eksosen er original og at lyden er helt fantastisk. Vi snakket om dette lydbildet på turen... og man blir virkelig grepet av det... hvorfor i alle dager kan man ikke få slik eksos originalt til de andre BMW´ene også ?

Man sitter virkelig og nyter lydbildet i Z4... dyp brumming på lavt turtall... hard og brutal spiss på høyt turtall... samt kanskje det beste... "gurgling" når man slipper gassen. Dette er ekstremt kult når veiene er som på vestlandet der man går av og på gassen hele tiden... for ikke å snakke om inne i tunneller... :P

At Z4 har så rå original eksoslyd er vel litt å ta i? Aldri snudd meg etter en Z4 pga lyden. Du kan jo prøve min å høre lyden der, også den med org. eksos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...