Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte meg 2 følere fra koed en dag, veivføler og kamføler som ble bestilt etter originalnummeret, men ingen av dem virket!

Fikk ikke start når jeg monterte dem, så måtte bare sette på de gamle.

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

brembo bremseskiver er noe drit. kjøpte til bilen min på mekonomen. var kast i dem etter et par uker. måtte kjøpe nye uoriginale på schmiedemann og de funker enda. dette var til en e34 525.

Skrevet
brembo bremseskiver er noe drit. kjøpte til bilen min på mekonomen. var kast i dem etter et par uker. måtte kjøpe nye uoriginale på schmiedemann og de funker enda. dette var til en e34 525.

Da har vi to ganske forsjellige erfaringer,

Har brembo skiver og klosser rundt hele bilen.

Funker utmerket.

Det må ha vært ein bakomforliggende årsak til at dem er blit kast i dem .

Skrevet

Det er ofte slik at kvalitetten kan variere selv om det kommer fra samme produsent. Feks følere; en mekaniker som har jobbet hos bmw i mange år sa til meg at dårlige pariter på flere tusen deler som går i retur til produsenten kan dukke opp igjen på markede billig..

Skrevet

Dummeste jeg har hørt, det er neppe uten grunn at bl.a mange F1 og MotoGP team bruker brembo skiver, de er også orginalt på mange high-end sportsbiler (for å nevne noen, Aston Martin V8 Vantage,Mercedes McLAren Slr, Dodge Charger SRT - 8, Dodge Viper, Ford Shelby GT500). De er også enorme på ettermarked til alle slags biler.

Enten har du fått skikkelige mandagsskiver, ellers så er det andre årsaker til at det ble kast i de.

Å komme og si at Brembo er noe drit blir på grensa til barnslig og rett og slett useriøst.

Skrevet
gunnar, det stemmer det som blir sagt, jeg har jobbet på bilverksted som kun dreiv med bremser og clutch, og de sier att bremser skal kjøres inn, MEN jeg aner ikke hvordan..

Er det ikke sånn at man skal unngå bråbremsing/harde nedbremsinger de første milene. ( så godt det lar seg gjøres) Sånn har hvertfall jeg lært det.

Skrevet
gunnar, det stemmer det som blir sagt, jeg har jobbet på bilverksted som kun dreiv med bremser og clutch, og de sier att bremser skal kjøres inn, MEN jeg aner ikke hvordan..

Er det ikke sånn at man skal unngå bråbremsing/harde nedbremsinger de første milene. ( så godt det lar seg gjøres) Sånn har hvertfall jeg lært det.

Stemmer det, og husker jeg ikke helt feil ligger det også ved en notis i alle Brembo bremseskive esker som sier akkurat dette.

Skrevet

kan være en del forskjell på brembo bremser på forskjelige biler, jeg har ihvertfall dårlig erfaring med de skivene og klossene de lager til e34. har vært borti det samme på en 540 e34 også, så ikke et enganstilfelle. skal sies at jeg kanskje kjører litt friskt til tider, men som sagt, de skivene og klossene jeg kjøpte fra schmiedemann fungerte mye bedre en brembo sakene jeg kjøpte på mekonomen.

Skrevet

Brembo kan nok lage veldig bra deler di ,men det er ikke betsandig det du får over disk hos mekonomen eller bilxtra.Har selv dårlig erfaring med brembo skiver på skoda (billigskiver), monterte di etter anbefaling fra selger, med kobber fett mot det helt renslipte navet og la den renvaskede skiven rett på og skrudde fast ,di skivene blei det kast i etter ca 10tusen og et 1/2 år,var og reklamerte og fikk nye ,monterte disse etter anvisning fra selger da måtte jeg absolut ikke ha noe fett i mellom skive og nav ??.Gjorde som anvist og fikk kast etter ca 10 tusen ,gadd da ikke bytte på nytt, dreide skivene på bilen og alt var fint helt til jeg hadde kjørt 15 tusen .dreide enda en gang men kastet kom tilbake igjen etter kort tid ,så nå tenker jeg det blir orginaldeler får håpe det varer litt lenger .

Skrevet

Bytta skiver på E46 før jeg satte den bort, der fikk jeg kast etter ca 50-60 MIL!!!! med kjøring. Og de ble montert av mekaniker ikke meg selv..... Kjøpte uoriginale fra GS :(

Greit nok at noe kan ha dårlig kvalitet men makan da. Det som også gjør det så forbanna kjedelig er det å måtte klage + bytte engang til.....

Men da blir det originale skiver :)

Skrevet

Har veldig dårlig erfaring med div. u.org. deler. Blant annet hjullagre, bærekuler fra febi. Disse har veldig dårlig kvalitet og kan jo være relativt farlige i og med at bærekuler holder forstillinga oppe. Hadde en stygg episode der ei bærekule hoppet ut av brua og hjulet "forsvant". Heldigvis gikk det bra med passasjer og meg, men kunne gått veldig galt :?

Så begynner nå å tenke meg om 2 ganger før jeg kjøper de billigste delene.

• 1 year later...
Skrevet

ser dette er en gammel tråd men vekker litt liv i den da ting tydeligvis ikke har blitt bedre. kast i febi skiver etter 3 mnd. hjullager som tok kvelden etter to også febi. er spent på og se hva de sier på gs. blir bare orginalt fra nå av.

Skrevet

Vi har Brembobremser (skiver) på vår 2003 E46 318d Touring. Kvaliteten ser ut til å være rimelig god... 40000 Km uten problemer så langt. Vår bil blir kjørt voksent og har aldri vært på en bane.

Skrevet

Kan fint støtte mye av det som står her, generelt er bremser og sensorer lurt å kjøpe originalt.

Jeg liker også å høre at folk har brembo klosser, såvidt jeg vet finnes ikke dette.

Og brembo sine skiver til alle slags biler er jo kun vanlige deler, som skal være billige til den vanlige konsumer, det kan ikke sammenlignes med ordentlige "big brakes" fra brembo.

Men dette liker ofte ikke gutta som skryter av "jeg har komplette brembo bremser på bilen min" å innse.

Mintex klosser; styr unna, har bytta en haug pga piping. Orig klosser er ofte textar, som er veldig bra.

ser at GS har begynt å bruke andre enn febi til hjullager bla :P

Skrevet
Kan fint støtte mye av det som står her, generelt er bremser og sensorer lurt å kjøpe originalt.

Jeg liker også å høre at folk har brembo klosser, såvidt jeg vet finnes ikke dette.

Og brembo sine skiver til alle slags biler er jo kun vanlige deler, som skal være billige til den vanlige konsumer, det kan ikke sammenlignes med ordentlige "big brakes" fra brembo.

Men dette liker ofte ikke gutta som skryter av "jeg har komplette brembo bremser på bilen min" å innse.

Hmmm... diskusjonen går på hvorvidt uoriginale deler til BMW er sjokkerende dårlig. Jeg har Bremboskiver i original størrelse... ergo passer 15" felger stadig (altså ikke "big-brakes"). Hvorvidt disse bremsene er "alminnelige" eller ikke vet jeg ikke, men det håper jeg da i det minste at de er. De var billige og hvis de holder like lenge og virker like bra som BMW´s originale bremseskiver er jeg godt tilfreds med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...