Gå til innhold

Tilbud på nybil, anbefaling?

Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mentalt er det iallefall ganske så puslete...

Akkurat det er et veldig godt poeng og jeg tror det egentlig er det store problemet for alt for mange. La meg si det sånn... moderatorkollega [space] og undertegnede hadde ingen sjanser mot en E87 118d på Rudskogen igår... og [space] sparer ikke på kruttet for å si det slik (han kjører som kjent en Z4 2.2). E90 318d er som den er... hvordan man kjører er det viktigste. Morrofaktoren er imidlertid noe helt annet og jeg kjøper ikke diesel en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg prøvekjørt en ny 318d og må si jeg var meget overrasket over hvordan bilen taklet ujevnheter og hvor stille og kompakt den virket. Bilen var en M-sport så det blir trolig det på meg også ved en eventuell bestilling. Motoren syns jeg var helt grei, ingen sinke, men heller ingen kraftbombe. 136hk og 300Nm holder i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselene er ikke så værst hos BMW..

Ytelsesmessig er de imponerende i forhold til forbruk..

Men, samme regelen som alltid gjelder fortsatt.

Mindre motor mot vekt, betyr mer motorarbeid og forbruk, samt slitasje..

1.8 liter er et velkjent motorvolum i forhold til dette.. Minimumskravet i mitt sinn blir 2.0, men da tenker jeg i forhold til bruktbil igjen.

Hadde aldri i verden vurdert å kjøpt en splitter Ny bil selv, går soppass mye i tap, med mindre en selger kjerra året etter med lav km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg prøvekjørt en ny 318d og må si jeg var meget overrasket over hvordan bilen taklet ujevnheter og hvor stille og kompakt den virket. Bilen var en M-sport så det blir trolig det på meg også ved en eventuell bestilling. Motoren syns jeg var helt grei, ingen sinke, men heller ingen kraftbombe. 136hk og 300Nm holder i massevis.

E46 320d med 136hk og 280Nm var jo en riktig så sprek dieselbil da den kom, og en ny 318d er vel hakket hvassere.
Så du likte m-sport'en nå. ;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, M-sporten var flott, men bestiller uten om det er snakk om mye mer enn det jeg allerede har fått tilbud om.. :wink:

Støtfangerne kan ettermonteres og Preformance fangerne er jo ikke akkurat feil.. 8)

Når jeg bygger den bilen som du har gjort, koster den jo endel mer (492500) enn 460000, så du må jo ha fått et bra tilbud. :wink: Men det blir jo endel tusen til med m-pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

318d er en 2,0 liters motor.

Det er helt korrekt... dagens motorer i bl.a 318d og 320d samt 116d og 123d har alle sammen et motorvolum på 1995 cm3. Motoren i E46 318d (115 HK uten common-rail) og motorene i E46 320d samt E39 520d (begge 136 HK uten common-rail) har forøvrig et motorvolum på 1951 cm3.

E90 318d med 136 HK klarer 0-100 Km/t på 9,6 sekunder og har en topphastighet på 210 Km/t. Tilsvarende tall for E46 320d med 136 HK var 0-100 Km/t på 9,9 sekunder og en topphastighet på 207 Km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, M-sporten var flott, men bestiller uten om det er snakk om mye mer enn det jeg allerede har fått tilbud om.. :wink:

Støtfangerne kan ettermonteres og Preformance fangerne er jo ikke akkurat feil.. 8)

Når jeg bygger den bilen som du har gjort, koster den jo endel mer (492500) enn 460000, så du må jo ha fått et bra tilbud. :wink: Men det blir jo endel tusen til med m-pakke.

Ja, bilens pris var vel i utgangspunktet på 492700 tror jeg, men venter nå på et enda bedre pristilbud enn det jeg først har fått, så da får vi bare vente å se.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men storforbrukeravtalen til BMW er god å ha. Har forøvrig fått en enda bedre pris enn det jeg tidligere har fått.. For M-pakke dreier deg seg om 2000kr mer enn det første tilbudet, men jeg får se.. M-pakke innebærer at jeg må ha delskinn og mister de sorte interiørlistene.. Ikke bra ikke bra.. :wink:

Men hvordan holder egentlig E90 seg i pris? Ser at endel 2006 modeller koster rundt 200k og da snakker man jo et verditap på det dobbelte og vel så det.. Da har det fort kostet eierne bortimot 70-100k i årlig tap og det er skremmende.. Hva kan jeg forvente å få igjen for en spekka 318d om 3 års tid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan holder egentlig E90 seg i pris? Ser at endel 2006 modeller koster rundt 200k og da snakker man jo et verditap på det dobbelte og vel så det.. Da har det fort kostet eierne bortimot 70-100k i årlig tap og det er skremmende.. Hva kan jeg forvente å få igjen for en spekka 318d om 3 års tid??

Ganske grovt rekna er det vel ca 50% verditap på 5 år. Korleis det er med e90 veit eg ikkje, men du må nok rekna med nokre kroner i verditap!

318d ifra 2006 ligger vanligvis over 250t på finn no. Utstyr og km stand har selfølgeligt ein del å sei når det gjelder pris.

Eit par biler på finn ligger over 300t. Men om dei blir solgt for den prisen er vel ein annan sak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...